AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.441

Sålt vr6-S nu köpa BMW! :)

Sida 1 av 2
Ha
39
Hasse83
BMW 335i Cab -09
BMW 320d Touring -09
Goddagens och hej. färsking på forumet
Har för en dryg vecka sen gjort mig av med min Vr6 Syncro af 1995 års modell och det känns redan som jag vart utan bil i månader.
Anledningen jag postar här är för jag är på jakt efter en 328I coupe alternativt en 325I Coupe E36.

Vad kan ni hardcore folk hjälpa mig med då?
Jotack vid eventuellt inköp och liknande kan ni väl ge mig ett och annat tips :) Vad att titta extra på gällande just dessa bilar. Vad är årsmodellerna värda m.m. jag vill nog inte ha en äldre än 1995. och det är viktigt med 2 dörrars ;)

Som det står nu är det:
Bmw 328(alternativt 325)
Audi S2
Nissan 200sx
Volvo 850/S70-T5/R (men bara pga motorerna)

Högst i kurs ligger bmwn och Audin strax bakom pga turbo ;) Alltid saknat turbo i min vr6 även om den hade ett ljud av dess like. jag har aldrig haft några problem dra jämnt med bmw 325-328 med min syncro och jag har även gett m3or problem vid dessa s.k redlights :P Säg vad ni vill det finns ofta mycket rymdraketer på forum he he.

Det får räcka för mig just nu och jag hoppas ni kan få mig in i det sista att bestämma mig för just BMW

Mvh

Volvo 240 är anledningen att fläkt heter Fan på utrikiska! :)
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Välkommen!!

Hade jag vart du så hade det lätt blivit en 328:a med bromsad diff (värt att betala extra för) sen bör det vara en -95:a (tåligare block än senare modeller 95 gjutjärn 96 å nyare alu) om du vill turbokonvertera eller gas :P

328:an har ett gutt bottenvrid behöver inte växla ner så mycket när man ska gasa men tyvärr "dör" motorn efter 5500 varv, men ska tydligen kunna avhjälpas med större insug från en 325:a får mitt nya insug på fredag så jag kan ej ÄN säga egna erfarenheter än om det..

325:an känns mer sportig just för att det blir en liten kick vid 3500 varv och den är mer varvvillig, men den motorn e helt "död" innan 3500 varv upplevde jag de som på min gamla 94:a

vad kan man säga mer JO BAKHJULSDRIFT E SKÖJ!!!

Audi ja du FRAMHJULSDRIFT behöver jag säga mer???

200sx polarn hade en sån, lättrimmad å rolig som fan, men den gick sönder stup i kvarten..

Volvo hallå e du go eller, går ju inte hahaha men visst 850 t5r är ju monster men som sagt framhjulsdrift och Volvo som jag personligen har fördomar mot..

men smaken är som baken.... ja delad :-) provkör en 328:a å en 325:a man känner med en gång om det känns rätt eller fel... men akta dig man blir fort fast i BMW-träsket....

Min förra pärla :-)
Länk
Da
54
Dace
328i M Coupé -95
Själv åker jag en Bmw 328iM -95 Coupé och är grymt nöjd med den! Som förgående talare sa så är det olika vrid mellan 325 och 328, men som jag upplever det så "dör" inte motorn efter 5500 Rpm men sant är att det drar mer på lägre, men den matar på bra hela vägen, (vet inte om det beror på att jag har KNfilter och chip)
Sant oxå att 325:an kommer på högre varv men ändå tycker jag mer om 328:an då den känns mer som ett kraftpaket när man jämför dessa modeller, även fast dom har lika många hk=)

Bakhjulsdriften är ett måste enligt mej på en sportbil, men smaken är som baken:)
Sedan tycker jag att det inte finns någon Audi i samma årgång som kan matcha en E36:a, hade inte kunnat designa den bättre själv=)

Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag...
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
leeroy jag har 2.5 insug :)
Alla 328-motorer som sitter i e36 karossen har alublock.

Flåklypa
Dubbelvanos kom på e46orna och blocket är fortfarande alu.

Flåklypa
Audi S2 är 4 hjulsdriven, om jag vore ute efter att kunna trimma, 300hk+, och samtidigt kunna få ner kraften i backen, är det en sådan av sen modell jag hade valt, och eftersom jag gillar ovanliga modeller, så skulle jag försökt lokalisera en Sedan byggd i ca 300ex! Alla med den yngre ABYmotorn på 230hk och med 6växlad låda, i motsats till Coupe: n, som fanns dom två första modellåren med 3B motor, 220hk och 5växlad låda, finns även som Avant, för dom som föredrar det.

Mvh Stephan
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Stephan735i:

Sedan har vi ju RS2 ´an oxå.. Skulle faktiskt kunna tänka mig en sådan
lågmilare, RS-blå då förståss.. ;-)

Mvh Jimmy
Jemej; Av några anledningar föredrar jag S2 Sedan, Första faktor är att jag gillar the underdog, samt RS2 har lite för mycket kolla på mig delar, samt att jag har Sedankaross som favorit nästan alltid, RS6 ser bättre ut som Avant, Sedanen har babianbak=)

Mvh Stephan
ed
776
edge
520dT M -15
Hasse83: Valet mellan 325 och 328 är enkelt.. 328. 325 och 328 är som dag o natt tycker jag. Fattar inte hur nån kan tycka att 325 är sportigare än 328??? Tycker att du ska testa båda och skaffa dig en egen uppfattning. Valet var solklart för mig iaf när ja skulle handla bil.

Sen finns ju s2 också, men nja.. Jämför du den med en e36 så ser den ut som en gammal 80-talare.. Men de är ju min åsikt..

Tycker du ska testa alla bilarna och välja den som känns mest rätt...
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Flayer: jag med.... snart :P

Min förra pärla :-)
Länk
Ha
39
Hasse83
BMW 335i Cab -09
BMW 320d Touring -09
tack för svar :)
Jag har kört 328/325 tidigare. Dock var 325an cab.
jag vet inte hur jag ska förklara det. men 328an kändes "tyngre". :) Var ju självklart före jag köpte vr6-s och just då valde jag att starta sportbils karriären med en vr6 istället.

jag kommer ge mig ut på jakt nu.

P.S jag såg en 328I på blocket som sades ha 230 hästar? vad menas? den vart otrimmad vad jag vet.

Mvh

Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Sportbil och sportbil, anser varken 325, 328 eller vr6 som sportbil.
Men det är läckra bilar allihoppa.
Stod mellan 325 och vr6 när jag skulle köpa bil.
Men det slutade med en 320 på grund av jag ansåg mig hittat en bil som verkligen var värd sitt pris.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För ett antal år sedan så bytte jag från en Golf VR6 till en 328i Coupé och enda gången jag saknade Golfen var när jag behövde lasta något lite större. 328:an är aningen snabbare, bättre kraft på lägre varv, tystare, komfortablare, mm.

___
//Ulf
Ha
39
Hasse83
BMW 335i Cab -09
BMW 320d Touring -09
Jo jag fick in mer än man kunde tro i min syncro. Men det var ju inte direkt överdrivet mycket :)
Med "sportbil" menade jag väl typ att just vr6an var mer sportbil än bmwn. Men vill ha kvar motor styrkan men ändå ha lite mer komfort tror ni fattar. :)

Om ni ser några fina 328or till bra priser posta gärna länkar här.

Mvh

Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Länk

Den är till salu.
Har dock ingen annons på den ute för tillfället.

Snabba fakta,
95års modell
14500mil
17", nya bakdäck
AC 2zon
Elhissar fram o bak
Elspeglar
DLS 3vägs 6,5" framsystem

Skicka pm om du vill ha mer info...
Ha
39
Hasse83
BMW 335i Cab -09
BMW 320d Touring -09
Har skickat "powermail" :)

Ha
39
Hasse83
BMW 335i Cab -09
BMW 320d Touring -09
Ju nyare desto bättre. men ekonomin ska åxå klara av det ;) Det finns iofs ingen brådska och snål leva till sommarn ska väl gå bra om man vill lägga lite mera flis.

Mvh

P.s Din bil var förbannat fräsch. Liknande färg jag hade på vr6an ;)

Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Nu har du ett mail modell längre att plöja dig igenom :-)
Ha
39
Hasse83
BMW 335i Cab -09
BMW 320d Touring -09
Tack för mailet Peter, jag tog mig ett par vändor att läsa så jag absolut inte missade något.

Professionelt skrivet och tackar så mycket.

Mvh

328 E36 verkar vara en jäkligt fin bil med fin motor. Men köp Audin eller en Volvo turbo om du vill åka lite fortare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.