AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.870

E32 20år!

Sida 1 av 3
Va just snokade i grannlägret 6 & 8 serien forumet. Då slog det mig att E32 fyller jue 20år iår! Någon inbiten rackare som tänker fira detta?

/Robin
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Sanningen o säga, så skall jag fira dess 20-års jubileum med en flaska Bollinger, när min bil är fixad o klar o sommarfälgarna med nya däck ligger på...! Nån som vill vara med o skåla?

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
jag trodde att e32 kom 87 men det kanske var första produktionsåret eller??.. vore ju kul o ha en träff för att fira en av dem snyggaste sedanerna bmw gjort..
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
September 1986 var det premiär på den. Som 16-åring var jag med på VIP-visningen hos den lokala BMW-handlaren och drack cider och åt snittar ;-) Sedan den kvällen har jag alltid drömt om att äga en E32 - 16,5 år senare blev det så!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
KRATWERK> Det kan vi skåla på! :)

Erik> Kul att man upplever sina drömmar :)

De på grannforumet tänkte ev styra upp någe. Vi kan väl inte vara sämre?
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Klart man skall fira, ska göra det genom att börja renovera min E32!
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
btw, vrf inte planera en stor E32 träff istället? Skulle vara väldigt kul särskilt på dess 20-års dag!
don-salvatore> Där haru något! Måte hinna fixa min innan dess också! Den får jue iaf nya bussningar bak snart :) bara resten kvar ;)

mellan sverige är att rekomendera!?
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Japp helt klart värt att anordna! Skulle gärna se den digra upplagan från 730 snik till diverse Individual med allt det som spänner där emellan samt Alpinor, Hartge mm på samma ställe.

Behöver inte vara så fancy, bara ett get together för oss tvåtonnare...
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
OK! Jag känner BMW Eskilstuna rätt bra.... Kanske vi skulle kunna ordna nåt tillsammans med BMW CS o M-bilar Eskilstuna. Tex. tillsammans med "brostugeträffen"? Man hyr ju redan in sig på Sundbyholms slott, o vad vore finare än att fira denna händelse, än med en träff o litet "mousserande" sas...??? Många vackra bilar, litet snittar o en väldigt trevlig samvaro?!? Kanske en fest senare på kvällen? Jag kan nog fixa!!!

OM det skulle bli något av detta, vilket jag i så fall verkligen hoppas, så hör av Er! Inget är omöjligt! Maila via min profil!

/KRAFT...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KRAFTWERK> GAME ON! du har mejl
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Jag kommer - så får vi ju se om det verkligen är så att man har Skånes finaste 750 ;)

Säg när och var så dyker jag upp.
Behövs det anordnas någonting så ställer jag gärna upp - bara att maila efter fler kraftansträngningar.

MVH
Flemming
nämn tid och plats...
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag kan definitivt tänka mej att vara med på en sådann tillställning om tid och plats stämmer. Fast jag blir kanske utstött när jag besudlat 750in med turboaggregat från japanska Mitsubishi :-)

När nyfikenheten överträffar förståndet
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Galant turbo: du är mer än välkommen!!

Blir detta av?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jadå, det skall vi nog se till att det blir! Vi skall bara se tiden an o invänta fler intressenter.

Jag har sparat alla mail o inlägg, så jag kan styra upp det hela :-)

Väl mött,
/Anders

st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
blir det nån fest i Eskilstuna eller? har fått ihop några på din lista?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jadå, nog skall vi fira alltid! Dock litet tidigt att spika datum...Snön vräker ju ned... :-( ...men snart så :-)

Mer info kommer i sinom tid!

/Anders

st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
det låter bra det :-)
hur många har du fått på din lista som e sugna?

ps snö e kul... man kan sladda hur mycket som helst
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Nu är vi 19 st. som verkar seriöst intresserade!

Kommer säkert fler!

Ja, snö är kul att sladda i o det går ju rätt så brett med en 7:a...hoho;-)

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag är PÅ. Men det skrev jag nog i nån annan tråd...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.