|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
rowbie: ahh..förlåt. jag som tänke helt fel =) jag e rätt för att en 9,5" inte ska gå på min bil då den även e sänkt. Hade inte varit kul om man satt på o det tar i skärmarna o så när man kör :/ // M.v.h. Spajjjs |
|
ET20 |
Spajjjs: Inga problem med 9,5" ET45 bak på en e46 coupe, är den mer sänkt än sportchassit väljer du bara 245 eller 255 i stället för 265 däck! 330 Ci cab -02 ///M |
|
Om det inte skrapar i skärmarna i osänkt skick så kommmer det inte heller skrapa i vid sänkning. De genomslagsgummin som finns hindrar fjädringsrörelsen vid samma nivå oavsett hur sänkt bilen är. För att det inte skall skrapa i måste hela fjädringsrörelsen tillåta frigång för hjulen. Detta ändras inte vid sänkning. |
|
|
Okejs. Man jag snackar om 18" fälgarna. Dom hade bara ET40 väl? blir de för lite? // M.v.h. Spajjjs |
|
ET20 |
9,5" ET45 8,5" ET40 Oavsett 18" eller 19" :-) 330 Ci cab -02 ///M |
|
ET20: ne.. deras 9,5x18" fälg har ET40 eller ET24 till M3. . Iaf enligt deras hemsida. Har iaf beställt 18" hjul nu. Blev 8,5" runt om för min del. Det räcker gott. =) // M.v.h. Spajjjs |
|
ET20 |
Spajjjs: OK, det är alltsa skillnad pa ET mellan 9,5" fälgen i 18" resp 19" utförandet..........märkligt! 18X8,5 blir kanon det med, vi far lägga in lite bilder pa vara bilar senare när de "nya" hjulen är monterade. Mvh. 330 Ci cab -02 ///M |
|
ET20: ja det är faktiskt lite märkligt. Förstår inte heller varför de e så.. men men.. Hur långt tid tog din leverans sa du? Vad jag förstått rätt så kan det ta upp till 6 veckor? :/ segt.. men men.. lagom till säsongen iaf =) // M.v.h. Spajjjs |
|
ET20 |
Mina levererades inom 1 vecka! Du kommer att fa ett brev fran tullen när dina fälgar har kommit till Sverige, du maste da betala tullavgift + moms innan fälgarna skickas vidare till dig. Mvh 330 Ci cab -02 ///M |
|
Jo det vet jag. hur mycket ligger tullavgiften på egentligen? // M.v.h. Spajjjs |
|
ET20 |
Tyvärr har jag inte papprena tillgängliga här, har för mig att jag betalade ca. 1500 SEK totalt! Be avsändaren att uppge värdet pa försändelsen till max $ 600.00 :-) 330 Ci cab -02 ///M |
|
Har snackat me dom om det. Han skulle skriva ner värdet till ca $500 sa han. hoppas man inte får en chock bara... när moms o ullavgift kommer på posten..heh :/ // M.v.h. Spajjjs |
|
|
tullavgift menade jag såklart. men om ditt hamnade på drygt 10000:- så borde inte mitt bli dyrare iaf hoppas jag =) // M.v.h. Spajjjs |
|
|
Bjoerk, DU har inte riktigt rätt i ditt inlägg om genomslagsgummit. Och JO, det kan ta i när man sänker bilen även om det inte gjorde det innan. Orkar inte skriva varför just nu! |
|
|
Frågan är fortfarande vilket däckfabrikat man ska satsa på. Jag blir inte klokare av att läsa på forumet då åsikterna går isär. Exemelvis Goodyear F1 däck, vissa tycker de är mycket bra medan vissa är besvikna. Lutar åt Michelin PS2, känns som ett säkert kort, även om det kostar lite mer. Mvh Robert |
|
| HARM: Då har aldrig fjädringen bottnat tidigare. Maximal ihopfjädring kommer återfinnas på samma ställe. Fast visst ökar risken att bilen bottnar i fjädringen när den sänks. | |
| Hei,vil det gå med 19" 8,5" et 42 foran og 9,5" et 42 bak på en 330ci? Det er Bbs challenge felger. 235/35-19 foran og 265/30-19 bak? De har sittet på en e46 compact,det er vel ikke mindre plass på coupe`n? | |
|
coupe har nog mer plats än en compact. // M.v.h. Daniel |
|
|
Jag är mycket inne på CSL fälgen nu, frågan är vilken dimension man ska beställa till en E46 Sedan med sportpaket? är det fäljande som gäller? 8,5 X 19 ET40 med däck 235/35-19 9,5 X 19 ET45 med däck 265/30-19 Funkar detta utan ingrepp? Fram ska det väll inte vara några probelm eller? Men bak? om det inte funkar med 265 or tror ni det går med 255 isåfall? Förmodar att det är dem ET måtten som gäller, ET 20 sa ju det tidagar i denna tråden, har kikat på samma länk som där han köpte sina Länk |
|
ET20 |
Max 255/30-19 däck med 9,5 X 19 ET45 på en E46 sedan...... 330 Ci cab -02 ///M |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.