|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Den ska lysa gult mellan 6500 och 7000. | |
|
Mocke....? de tog ett tag! Fråga du om priset?? Han måste kunna gå ner lite om cado är intr...?! /Tolfan |
|
|
tja grabben det kändes om att det inte fanns så mycket prisspel, men skulle man lägga ett bud på 250, tror jag skulle funka. Förresten Tolfan är det dags att glänsa snart??? Enbart stilrent!!!! |
|
| det är min lille bror som är intreserad men nu vart han lite avskräkt när han fick veta att tempmätare inte fungerar...vi bor i västerås så det är en bit å åka man får ju hoppas att säljaren fixar de fel som finns på bilen som mocke påpekade för vi har ej lust å åka ditt 2ggr..mvh | |
|
Altsså, det var fel sagt av mig. Det e inte tempätaren till motorn som inte funkar, den funkar klockrent. Det är yttertemp mätaren som inte funkar, står konstant på -40 grader. Sorry my bad, motorn o allt runt om den funkar klockrent, bara lite yttre skönhetsfel e det jag störde mig på. Enbart stilrent!!!! |
|
|
Lite mer info. Bilen säljs åt en kund, men det går bra med inbyte. Tänkte att det kunde vara av intresse. Håller med Mocke fullt ut, bilen går som en spjut, dock har den lite skönhets fel som man skulle ev kunna förhandla med bilförsäljaren med. Diskuterade rätt mycke bakrund och åtg som har gjorts på bilen, så om det är nåt specielt som du undrar över så maila mig på Dj_irman@yahoo.se |
|
| irman brate du har mail. | |
Lasse Karlsson |
Men hallå!! Här läser man på denna sida om Svensksålt kontra Import, alla fördelar med att ta det förstnämnda osv! Okej! det må ju vara hänt att Sv-sålt känns säkrare än Import, men här får ni väl hejda er lite! Kan ju bara jämföra med min egen kärra, så då gör jag så: Min kostade i Tyskland för snart ett år sedan ca 295.000, skulle väl tippa att den står i runt 270.000 nu. Min har gått ganska precis 8000 mil, marginell skillnad enligt mig! Jag har en 02.a och även om många säkert protesterar, så tror jag att 02:an är en bättre årsmodell än 00:an med Vanosstrul och ev oljeåtgång. Min har mer utrustning och framför allt navi, och det vill man ju ha! Har inga kantstötta fälgar! och ROST!!! ja det kan ju firman ta på sig att fixa! jag skulle ändå inte köpa bilen, om den varit rostig! finns deffinitivt ingen rost på min! Sen må ju bilen gå kanon osv, det kan jag garantera att de flesta M5:or gör även om man hör mycket annat här på forumet! Summering: Tror man lätt skulle kunna få hem en typ 01:a från tyskland för runt 265.000, reggad och klar av Importfirma (25000 för hemtagning) runt 255000 om man gör det själv, som gått ungefär lika långt, som är betydligt frächare har betydligt mer utrustning, är garanterat milbestämd och okrockad(om man tar importfirmavägen). Dessutom skulle denna kärra vara betydligt roligare att välja ut! då utbudet är så markant mycket större! där nere. Men återigen! ROST!!!!! Ingen rost på Tyska bilar som är så pass nya, typiskt Svensksålt, och vinterkört! ROSTIG M5:a! MAN GRÅTER!! KÖP INTE!! ENLIGT MIG!! HA DET!! |
|
Tja Håller med dig Lasse fullständigt, jag skulle inte ens galen betala dem extra pengarana för en sämre svensksåld bil, dem dagarana är över för länge sen. Skulle bara påpeka att bilen vi diskuterade tidigare är rena apoteket innifrån. Enbart stilrent!!!! |
|
| Den bilen brukade stå i samma garage som jag men är numera utbytt mot en silvrig M3 e46. | |
|
Halo Cato Tror att du har fått mitt jobbmail, sorry har inte tilgång till den tills på måndag. Maila på Dj_irman@yahoo.se MVH |
|
|
palija du har mail;) |
|
|
Cato du har mail. |
|
| dojan och palija ni har mail. | |
|
Tycker precis om Lasse att det inte finns någon anledning att betala samma pengar för en äldre och sämre utrustad bil bara för att den är sv-såld. Däremot så kan man inte säga "sv-såld = rost" respektive "ty-såld = rostfri". Min egen som importerades i juli -05 har jag just nu inne på bakluckebyte och den rosten upptäcktes när bilen varit i Sverige kanske en månad så där kan man knappast beskylla det svenska saltandet... ___ //Ulf |
|
Lasse Karlsson |
Tjena Programmer! Nej! precis! jag tog väl i lite! det finns säkert problem med rost i tyskland också, men tror starkt på betydligt större risk med dessa problem på en vinterkörd Svensksåld kärra, än en Tysk import! HA DET! |
|
Håller helt klart med vad Lasse säger... En M5:a utan TV/navi och tele kan bli svårsålt senare fast den är sv-såld Mvh Dobo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.