AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
72.863

EML vad betyder det?

Sida 3 av 3
Jag får gratulera till framgången! Var beskrivningen tillräckligt begriplig eller fick du hjälp med bilder fråna annat håll?
Givetvis har jag inga bilder annars hade jag lagt ut dem. Att riva ner instrumentet igen var inget alternativ.

Kul att det löste sig. Intressant att även du råkat ut för samma fel. Uppenbart någon komponent som ger upp. I mitt instrument satt eventuell komponent på baksidan och kretskortet var inte skruvat utan satt med nersmälta plastpiggar som jag inte ville borra bort.

Språkändringsproblemen verkar mystiskt.
53
14
535_mackan
Nostalgi 535 90a
tack för hjälpen efter ett tags letande när du talat om vad felet kunde vara så fann jag detta Länk
Lyfter denna tråd.

Om min bil inte varnar för EML men är slö som ett härke.

Och vägrar uppna spjälet kan det vara så lätt att jag bara behöver brygga över med en kabel som det beskrivs?

Mvh Dennis
Za
4
Zappen87
E34 535ia -91
E21 316 -80 (2,0)
Halå där.. lyfter denna tråd med ett lite annorlunda problem i hopp om
en lösning som inte resulterar i en ny gasspjäll enhet.. som går på
ca 14800 pesetas i dagsläget.. det är en e34 535 -91 med eml och asc..
Den går fint på tom gång och vid full gas repor men inte där imellan..
har testat tagit isär gasspjäll enheten å rengjort med resultat..
Den går då rent å fint direkt efter och kan starta om utan problem, men när jag lämnar den över natten kommer felet tillbaka.. vet inte riktigt vad jag ska göra längre..

MVH Per
ytterst tacksam om någon har ett bra svar på detta problem..
om ni undrar något så fråga!!

Za
4
Zappen87
E34 535ia -91
E21 316 -80 (2,0)
Ha Ha hittade felet.. var jord kabeln mellan motor och chassie.. tror att gaspjället fick dåligt med jord på mellan registret..

Weber rules!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.