|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Wadstedt79: Med tanke på att din bil dessutom hade gått några tusen mil under den (enligt en del här) magiska gränsen på 10 000mil, så skulle du kanske kört den direkt till BMW AG för utställning på deras eget museum! Den låter ju i mina öron som nästan ovärdelig!! |
|
|
Dorfmeister: Hur vågar du kalla E32 för "pilsnerbil"? Det är ju en kokainsläde för allsin dar! :) |
|
|
Kalle Hansen Vi pratar om bilar som har ingenting att göra med bruksbilar! E32:an kostade ca.100000 DM. år 1989. I svenska kronor var det 500000 i runda tal.Vad är det som är kvar ut av den bilen? Om du vill uttrycka den i % tal? Du har inte sett bilen ändå vet du att priset är helt fel.Skulle du släppa den för 30 laxar om du ägde den ? Jag bara undrar! |
|
|
Stavros Ha ha ha !!! Du köpte din för 16 t. och på något sätt vill du jämföra med E32:an i frågan med din. Du får ursäkta mig men det är skrattretande, det går inte ens att kommentera ditt påstående!! |
|
|
Jesperado Det är sant att mycket svår att ha en bil i nyskick efter 11000 mil och 17 år. Att lägga i malpåse funkar inte med en bil. Det som är svår att ha den reggad , försäkrad, körklar hela tiden, att inte grejerna blir förstörda bara för att dom står! Packningarna torkar ut etc.. Ha ett varmt garage hela tiden och kunna röra bilen där att inte däcken blir platta! Det är en del ekonomi att ha en entusiast bil! Har du tänkt på det? Den som vet vad det är frågan om inte så förvånad över priset! don-salvatore87 ser det mycket bra och förklarat ett o.annat redan för dig.Bilen är värd så mycket, jag släpper den för!! Inte vad jag blir bjuden! Bara att du vet, blev erbjuden 75 men jag har den kvar!!! |
|
|
LaszloTyresö, 1989 var jag i tyskland på semester. Vill minnas att växelkursen inte låg på fem kr utan snarare 3,6kr. |
|
|
simon_en Kursen låg på 4,60. Dessutom, strax efter inköpet fick bilen 4 st RH fälgar med Pirelli 700, som efteråt byttes till Michellin Pilotsport. Vet ej vad bilen kostade i Sverige då, men detta är helt oväsentligt ang priset på bilen idag. Ville bara uttrycka att bilen är såpass att enligt min mening är det minst 80% kvar |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hej LazloTyresö! Jag antar att grabbarna här jämför prisklassen på denna modell efter hur efterfrågan samt den realistiska prisbilden ser ut idag till förhållande på årsmodell. Tyvärr står denna bil innan face liften högst till en summa av 60-70k och då ska den vara i toppskick med inte allt för många mil som är dokumenterade. Även om så är fallet är denna bil tyvärr svårsåld! Känner med dig att denna bil borde vara värd det dubbla om man jämför med andra märken, men så är dock inte fallet. Det är ju därför alla säger att E32:an är mest bil för pengarna!!!! Mvh Patrik |
|
Laszlo, Jodå, E32 är visst då en bruksbil, åtminstone för 99% av ägarna till en sådan. Jag respekterar till fullo att du har din superfina E32 som entusiastbil, och inser att marknaden är fri - du kan sätta vilket pris du vill. MEN den fria marknaden innebär också att om det pris du satt ut bilen för vore rätt, då vore bilen såld för längesedan! Nu har bilen varit till salu i flera månader = priset är fel. Väldigt fel. ' Jag önskar dig emellertid lycka till med din E32 och med försäljningen, och hälsar dig varmt välkommen till Autopower Forum! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Laszlo: Det är inte bara mycket svårt utan direkt omöjligt att hålla en bil i nyskick i 11000 mil. Jag skulle inte tro på det även om bilen bara gått 1000 mil, det är bara att missbruka ordet nyskick. Jag har flera bekanta som samlar på bilar och vet vad som krävs för att hålla en bil i nyskick, och konceptet "malpåse" med en del underhåll är det enda som fungerar. Ofta räcker det att köra bilen fram och tillbaka till Bilprovningen en gång om året för att den inte längre ska vara att betrakta som i nyskick. Och ja, jag är mycket förvånad över priset. Om du verkligen blivit erbjuden 75000:- för bilen tycker jag nog att du ska överväga det noga. Och precis som Kalle skriver är det inte alls du som bestämmer hur mycket bilen är värd, det är den som ska köpa den. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
M635 forever Kalle Hansen Hej på er! Alldeles riktig allt vad ni säger om bilar som man har, för att ta sig från punkt A till B, oavsett väder, årstid. Då tittar man på årsmodell, miltal, utrustning, så har man ca. värdet på bilen. Jag anser att inte lika enkelt att få fram det riktiga värdet på en bil oavsett märke, som är "ganska gammal" men fått ett skyddat liv med mycket omsorg. Det är bra med fri marknad, jag vet vad är bilen värd för mig, vilken körglädje den ger mig när våren kommer, vilken känsla att åka en runda. Om någon förstår att den känslan som den bilen ger , kostar väldigt mycket mer för en bil som har samma prestanda, så den här bilen kan anses vara ganska billig. Tack för era åsikter, kul att diskutera bilar hoppas vi ses på någon BMW träff till våren Mvh, Laszlo |
|
|
Jesperado OK. Nyskick. det är kanske att överdriva! Kan man skriva "nära nyskick"? Då kan ändå komma frågan... Hur nära? Jag gör skillnad mellan bilar som är bevarade i "nära nyskick" eller "putsade" till "nära nyskick".Hoppas du håller med om det? Och så priset.... Där kommer utbudet o. efterfrågan, dessutom hur nödig är säljaren eller hur gärna vill ha köparen den där varan. Det är bara jag som vet när släpper jag bilen, och det är köparen som vet hur mycket är han beredd att betala för den.Så länge vi är inte överens kan inte bli någon affär Mvh, Laszlo |
|
|
Håller med Kalle & Jesperado m fl. Laszlo En bil är absolut ALDRIG värd det en säljare vill ha för den såvida det inte kommer nån och verkligen betalar det. Om du fått ett bud på 75" som bäst vilket jag tycker är riktigt bra så är den värd max 75" och inte en krona mer. Vad den är värd för dig säger ju inget om bilens egentliga värde. Ditt tankesätt är minst sagt annorlunda. Om jag tex tycker min M535 som rullat 7400 mil är värd 100" så är det ju endast vad bilen är värd för mig. Det egentliga värdet är ju i slutänden det som någon betalar för bilen. Du borde nog behålla den tycker jag om den betyder så mycket för dig. |
|
|
Wadstedt79 Den sista du skrev var väldigt bra. (behålla bilen). Jag låvar dig att inte släpper jag bilen innan får vad jag anser vara värd! Tror inte ,du skulle sälja din bil för en summa du inte tyckte var OK. Att ha bilen som BRUKSBIL skulle göra ont för mig, men hellre än att jag säljer billigt för någon för att ha den som BRUKSBIL. Så kanske nu förstår du varför är det jag som BESTÄMMER priset. |
|
|
Laszlo, Det är rätt, om man inte vill sälja sin produkt, då kan man mycket väl själv bestäma priset :-) Hoppas också att vi syns på någon träff framöver, skall bli ett nöje att beskåda din vackra vagn! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle Hansen Jag ser fram emot våren och sommaren, blir kul att träffas!!! Mvh, Laszlo |
|
|
Laszlo Har aldrig sagt annat än att DU bestämmer vad du vill sälja den för. Det har ju fortfarande ingenting med det verkkiga värdet på bilen att göra om du tex skulle vilja ha 200" för att släppa den. Nej du har rätt i att jag inte vill skänka bort min bil. Men fortfarande skiter väl folk fullständigt om jag anser bilen vara så speciell så den är värd 80". Om den som vill betala mest exempelvis inte vill ge mer än 60" så är det vad den är värd. Vill högstbjudande ge max 40" så är det vad bilen är värd. INTE de 75" som jag tycker den är värd. Om du skulle sålt den för 75" som du säger att du blivit bjuden så skulle du fått bra mycket mer än vad de flesta går för. Detta pga av skicket och milen i så fall. Men några 100" tror inte jag eller många andra här att bilen är värd. Och de som säger att den kan vara värd det verkar ju själv inte vara intresserade av att lägga 100" på en E-32'a. Trpr ju de allra flesta som vill ha en stor lyxig bil i den prisklassen hellre lägger sina pengar på en normalmilad E-38. Jag önskar dig lycka till i alla fall och hoppas det kommer nån riktig E-32 fetischist som ger dig det du vill ha för bilen.......= ) |
|
|
Wadstedt79 Tack för dina åsikter, jag har mina,. Det viktiga att vi kan acceptera varandras, så vi får se vad som händer i framtiden. En sak som jag kan stå för ,.. att jag aldrig slösar bort min bil.... och det är säkert!!!! Mvh, Laszlo |
|
balou |
Hej allesammans Jag har sett den omskrivna bilen, när den stod utanför Älta IP för något år sedan. Bilen såg onekligen snyggt ut, men bara på håll. På nära håll syns de gångna sexton åren väl. Därmed tappar begreppet nyskick sin innebörd rätt så markant. Jag skulle aldrig betala 100tusen för den, kanske 40´ och använda bilen som reservdelsbil. mvh Balou |
|
Laszlo: Denna tråden kommer att dö innan du får sålt din bil. Men när och om du får sålt den samt bestämmer dig för att sälja, skulle du vilja lyfta denna tråden och skriva när du fått sålt din bil och för hur mycket? Jag är mycket intresserad av vad slutpriset kommer att bli. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.