AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.371

Fantasipris på E32 740.

Sida 1 av 4
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Vad tycker panelen, känns inte det som lite väl mycket pengar oavsätt hur fin bilen är? Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ja han lär nog inte få många samtal förutom från TV4...
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
har sett bilen några gånger, ser fräsch men priset kan inte vara seriöst menat.. han skall va glad om han får hälften..

BMW CS #5139
Är ingen expert på just E-32 men visst får man en likvärdig
för ungefär hälften..........?

sw
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Bättre med ett för högt satt pris än ett för lågt satt pris som förstör marknaden för beg E32...
don-salvatore87,

Förstår att du tycker det :DDDD

Själv så tycker jag att det är suprbra att folk slänger bort fina E32:or för under 20k, då kan jag köpa en JÄTTEFIN för 25!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
... men att begära 88 000:- är att betrakta som ett skämt. Det är så att man blir sugen på att ringa och säga "Jag köper den direkt... 8 800:- (åttatusenåttahundra) kronor är ju jättebilligt för en så fin bil!...jasså det var 88 000:- det stod... oj...förlåt!"

;-)

Mvh,
Kalle
___
Ännu ett par sjuserieägare som fått prisbilden lite om bakfoten:

Länk

Länk

Mvh,
Kalle
___
Prisexemplen KH länkar till känns på gränsen till bisarra..:)

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
hahaha 100 000kr! Visst ser den fin ut. Men det gör min jag köpte för 16 också. Njae de får nog kolla av marknaden lite först innan de annonserar ut bilarna.

mvh
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
hehe, nåja, det kanske kan vara värt ett försök=)

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Kalle Hansen: De där 2 bilarna som du visade tycker jag är helt rätt prissatta, den E32:an och E23:an är ju båda i utsställningsskick, det går inte att jämföra dem med de E32:or som är utannonserade för runt 20'.

Om jag sökte en E32 i absolut nyskick så skulle jag gärna ge 100000kr för en absolut rostfri, helt original E32 utan en enda repa eller skada i absolut nyskick, sådana vagnar är värda att bevara och skall ha ett högt pris.

Men nu så har jag inte sett de 2 bilarna och kan inte bedöma skicket, men troligtvis så är de nog unika.

Men bilen som själva tråden handlar om är något för högt prissatt.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
don-salvatore87: Det finns ingen bil som har gått 11000 mil och är i nyskick, det är omöjligt. Skulle bilen varit helt nyuttagen från fabrik och stoppad i malpåse till idag (alltså helt ny) skulle den möjligtvis vara värd 100000:-.

En bil är värd det någon är villig att betala för den, och jag tror aldrig den där E32:an blir såld för 100000:-, med lite tur hälften om den är så fin som det påstås...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

:DDDD

don-salvatore87,

Om bilarna vore "helt rätt prissatta" så hade de varit sålda för längesedan. Kolla om två månader igen, och jag lovar att de fortfarande står till salu!

Mvh,
Kalle
___
Alltså var hittar ni JÄTTEFINA E32 för 25??? Tycker det är mest defekt halvmög för dom pengarna. Skulle gärna köpa en fin för "tjugufem" men jag är väl för kräsen och för snål. ;)
PowerMac,

För närvarande verkar det inte finnas några fina E32 till salu ö h t, förutom då dessa herrar som begär rena fantasipriser. Jag skulle gärna betala upp emot 35 000:- för en fräsch och bra E32, men det finns bara skrot till salu för närvarande. Och i Tyskland så bara rasar E38:orna....

Mvh,
Kalle
___
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Denna då>>Länk

mvh
Dutta,

Bra pris på den! Men nu är det ju E32 som diskuteras ;)

Mvh,
Kalle
___
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kalle: Var bara tvungen att höra skaran av sjuserieonanister om bilen som länkades ut fast det var en E38 :)

Minns själv en fin 735iL E32 av årsmodell 87 som min kompis farsa köpte helt ny färgen var Royalblå metallic inredning var i grått skinn. Minns när han visa den för oss första gången smäckte upp garage porten på ett manligt sätt och där inne stog den bland spadar, gräsklipparna och annat bröte. Kompisen och jag satt ibland i baksätet och gjorde ingenting med garagedörren stängd bakom oss, vi satt bekvämt iallafall.

mvh
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
PowerMac: Nog går det att finna fina E32or för billiga pengar.
Min t ex.
* Förarstolen är låst i samma läge. Kan vara enkelt fel, kan vara lite lurigare.
* Några lackskador, dock bra lagningar! Syns knappt.
* Trippmätaren nollar sig hela tiden när man slår av tändningen
* Litet hål i skinnet i förarstolen.

Inga oljeläckage vad jag märker.
26000 mil, ac fungerar, lackbehandlad, 17".

Detta är alltså de fel jag känner till och jag beskriver den inte som "defekt halvmög". :) Bilen är fin, men ingen pärla. Så beskriver jag min.

Så nog finns det fina E32:or för under 25000kr. Det är bara att vänta osen slå till reptilsnabbt.

mvh

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ursäkta, men vem vill över huvud taget ha en E32:a?

(Hukar och väntar på don-salvatores hämnd ...)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.