|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Mixtus; Är du allvarlig? Eller på skämthumör? Om bara BMW byggt 740i/6 E32 hade jag aldrig köpte en 5 serie, jag gillar stora BMW, 5serie E34 är helt okej, men mindre? Nej tack, småbilar köper jag hellre av andra märken=) Mvh Stephan |
|
|
don-salvatore87, du verkar vara en idealisk köpare av sanslöst överprisade e32or. Tur för säljare av dessa att du finns. Slå till!!! |
|
| Stephan, det var skrivet med en stor glimt i ögat. Jag är mycket förtjust i BMW:s 7-serie, även om jag föredrar E38 framför E32. Att jag själv åker 3-serie beror på att jag hittade ett toppexemplar, ingenting annat. I den bästa av världar hade jag åkt en 750 E38 ... | |
|
Mixtus; Mitt också=) Jag kan se kvalitéer på nästan alla bilar, i dag har jag kört jobbet Renault Kangoo 1,6 16V Aut-04 i 10mil, och kan säga den är helt okej, förvånansvärt trevlig. Mvh Stephan |
|
|
Mixtus: haha alla får tycka som de vill, men E32 är faktiskt en väldigt trevlig bil men enligt mig den snyggaste designen. De bilar som säljs för 20'-25' är ju oftast i bruksskick, har varit och tittat på en del i den prisklassen och de var ju inte perfekta om man säger så, en hel del småfel, rost och småskador och ibland större skador, flera av dem tickade också. Men när jag säger 100000 kr för en E32 så menar jag en som inte har en enda rostfläck , inte ens i underredet, en bil som är perfekt överallt utan slitage eller skador, och som har perfekt dokumentation och som helst rullat under 10000 mil, jag som sann BMW entusiast hade i så fall köpt den och bevarat den i nysskick, för fina E32:or är det ont om, de flesta som jag ser på vägarna är ganska sunkiga. |
|
|
Don Salvatore87 Inte ens en E-32'a i toppskick utan en endra rostfläck och under 10" mil lär vara värd 4 x mer än vad en i brukskick är värd. Även om just du skulle tycka en sådan är värd pengarna tvivlar jag på att du skulle hitta nån annan som är villig att ge de i mina ögon fantasisummor Bmw entusiast eller inte. Känns ju som de flesta som köper just E-32 vill ha en stor "lyxig" bil för relativt lite pengar och vill inte lägga några 100" oavsett hur bra skick bilen är i. Eller finns det fler här som tycker en dylik bil i toppskick kan vara värd bortåt 100 lappar..........? sw |
|
|
VET man vad man VILL HA så kommer pris i andra hand och skick,historia i första hand, det går FORT att lura sig själv och köpa "billig" bil för att sedan börja kosta på, tycker det verkar konstigt att vissa sk entusiaster inte förstår detta.Alltså är man sugen på en FIN e32 så är det uppenbarligen bara att betala dessa summor. Ju äldre bilar blir desto dyrare blir ju dom få ex som finns kvar som är FINA! Mvh Danne |
|
|
Nej, verkligen inte. e32 är en riktigt gammal bil som är iskall på marknaden och het lär den inte bli förrens 30 år. Det finns BMW modeller som är rätt sällsynta eller producerade i mindre antal ex, t.ex. e36 m3 gt, e30 m3/evo e34 winkelhook med flera osv. De lär vara värda att bevara men en massproducerad bil som e32 har ingen sån faktor. |
|
|
Mitt tidigare inlägg var riktat till Wadstedt79 men du Daniel.F...: Tror du inte det finns en gräns, så kallat sunt förnuft? Ta mig som ett exempel, jag hade en del krav när jag köpte min senaste e36:a. Jag letade efter en bil som var svensksåld med m-paket, sportstolar, digital ac, bra dokumentation, violett till fägen och det skulle helst vara en 323:a. Detta sökande tog runt en 5 månader innan mitt ex dök upp. Jag betalde ett överpris kanske men det var det värt för jag fick exakt det jag ville ha. Så jag var nöjd. Men att betala 80" för en sån bil är inte rimligt. Det finns en gräns, en verklighet att leva efter. Så vill du betala 88" för en e32 i rysligt bra skick så känner du dig kanske nöjd men det är långt ifrån förnuftigt. Men om du gör som jag, betalar lite extra för det du önskar så är det helt rätt men gränsen finns där också. |
|
|
Även om man är ute efter en bil i rätt skick så är det ytterst få som vill göra en idiotaffär och förlora 80tkr i samma stund som affären görs ;) Många skrämmande exempel i tråden. Dock inget fel med att begära höga priser, men att någon av dem skulle bli sålda till utsatta priser finner jag högst osannolikt... det är knappast några samlarobjekt som utannonseras. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
| Daniel.F... : Du förstår vad jag menar =) | |
|
Daniel F & Don Salvatore87 Kan inte ni säga vad min E-28'a M535 är värd då........? Arktisblåmet m cremeläder, 3 ägare , 7400 mil och aldrig nånsin vinterkörd. Om en "vanlig" M535 i brukskick är värd runt 25", betyder det då eftersom min är så unik att den är värd 100".......? Bara nyfiken....... sw |
|
|
Wadstedt79: Minst 125' ... cremelädret är sällsynt och den unikt blåa gör att den trillar över 120-vallen ... ;D |
|
|
Mixtus Ha ha ha ja då sålde jag den alldeles för billigt......= ) En sann "entusiast" borde väl vara villig att ge ett sjukt överpris för en unik E-28'a............? sw |
|
|
Kul att vissa övervärderar sina 7:serie bilar så mycket... Har ett gäng kompisar som köpte en 7:serie för 2 år sedan, 735 tror jag det var och kapa taket på den och gjorde den till pilsner cab. En 89:a runt en 20k mil och i gott skick, ac ur fuktion,creme leder, grönmetallic, spricka i framrutan. De gav 6500kr. Ärligt talat så var den bilen i ett bättre bruksskick än de flesta andra 7:erie bilar ägda av mindre noggranna människor som vill framhålla att de kör "stor" BMW... Ville bara förklara att de bilarna har sjukigt till nivån av en pilsnerbil... Så 100 papp för ett mklt fint exemplar....NEJ! Skall se om jag kan lösa lite bilder på ekipaget! Schnell Schneller Sterlingrau |
|
| Gott skick är en fråga om vem som anser vad så att säga. Skicket beror på betraktaren. Oftast så tycker jag att bilar i så kallat gott skick är rena rama skorvarna. Dom flesta "billiga" E32:or är så långt i från "gott skick" som man kan komma enligt min personliga definition. | |
|
helt oavsett prislapp existerar de väldigt få fräscha E32or överhuvudtaget idag tyvärr har jag märkt.. BMW CS #5139 |
|
|
PowerMac Det kan säkert stämma men frågan är då om en skabbig E-32'a kan betinga ett värde av 6500 spänn som den Dorfmeister beskriver, finns det nån som är villig att betala 80-100" för en i riktigt toppskick? Jag tror knappast det. Man kan ju undra varför inte Daniel F och "DonSalvatore" som tycker de här bilarna kan vara värda dessa skämtpriser inte åkt och tittat på bilarna i exemplen och slagit till..........? Finns ju en gammal klyscha som stämmer bättre eb bån annan. "En bil är inte värd mer än vad nån är villig att betala........" Så länge dessa bilar förblir osålda så måste de anses vara nåt fel på priset hur mycket "toppskick" de än må vara i. sw |
|
|
J.L Det existerar ju väldigt få fina Volvo 240 också men det betyder ju inte per automatik att en fin, lågmilad sådan skulle vara värd 80".......= ) sw |
|
|
menade inte att jag tyckte den var värd nått överpris.. skulle själv ge max hälften.. de jag menar är att prislappen inte behöver ha så mycket med skicket att göra.. har kollat på otroligt många E32or under de senaste 4 åren och dom allra flesta är rent skräp, färdiga för pressen i mitt tycke.. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.