AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.351

Angel Eyes? Hur funkar det..?

Sida 1 av 2
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
Hej. Har en bmw e46 och skulle vilja ha engel eyse på den. undrar hur det fungerar, Om man kan sätta dit det själv. Och hur mycket det kostar. Vill ha dubbla. Alltså två på varje sida.

Är det svårt att fixa det?

mvh

det är simpelt. Egentligen bara lysande ringar ofta gjorda av plexi. Lättast om du har tummen mitt i handen är att kolla typ dalhems och köpa färdiga insattser och bara spika på och köra.
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
okej....men då måste jag ju köpa hela insattsen...känns ju lite onödigt dyrt. Är la billigare att köpa bara ringarna?

klart billigare men då måste du smuttsa ned fingrarna. Tex realcar har sattser
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
har inga problem med att skita ner fingrarna. vill därimot ha lite inormation om hur man gör innan man börjar riva i en bil för de pengarna.

tack för svaren ändå

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Bamsehalvar: kolla på ebay. där finns angeleyes till bra priser. alltså bara ringarna.

// M.v.h. Spajjjs
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
tackar..kollar där nu

Satt in ringar i min E-46 igår, köpte dem på Stylabilen. Blev väldigt bra.

Mvh Henrik
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
okej. har du någon länk till dem?..

Är de svår att sätta dit. var kopplar man strömmen till,

mvh

Nu är inte jag så värst bra på att fixa med bilen men jag lyckades ändå.
Jag plockade ur hela insatsen och det gick betydligt snabbare på andra lampan än på första. Fick inte med några monteringsanvisningar från Stylabilen men de mailade instruktioner efter att jag tog kontakt med dem.
Ringarna kostade 1200:- för 4st och jag koplade dem på kablaget för parkeringsljuset.

Länk
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Jag har Stylabilens tjockare ringar. Monteringen är plättlätt, tar ca 20 minuter per sida totalt. Jag lödde dit drivdonen på parkeringsljuskablarna.

Min bil: Länk
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
okej..ska ut och se under huven om det är någpt jag skulle klara av att sätta in själv. Men det ska nog gå fint. lite orolig på var exakt man ska sätta kabblarna till ringarna?

Torres:
Köpte du dessa? --> Länk (Längst ner på sidan för 1.350kr/4st)

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Rolex! Jag monterade dom du har i länken på min 323 Ci i Torsdags, blev väldigt nöjd, dom lyser lika bra som originalen som jag har på e39:an, men med ett vitare ljus, som passar bra till xenonljusen. De är inte dom billigaste, men oftast tjänar man på att betala lite mer för att få bättre kvalitet.

BMW CS #5206
Jag har själv funderat på samma sak!
Kollat runt en hel del på internet och det värkar finnas ett stort urval av olika Angel Eyes för mycket varierande priser.

Ska beställa ett par inom kort, men skulle behöva hjälp att bestämma mig för vilka man ska ta!
Ser även att det finns dessa "One Block Strålkastare" och skulle gärna vilja veta om någon testat dessa, om de har bra passform etc.
En bild skulle självklart vara det bästa!
Rolex!

Japp de var de jag köpte.

//TORRES
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Här finns en DIY för hur man plockar av lampglaset.. Det kanske hjälper den som vill installera.

Länk

och en annan

Länk

Många andra DIY grejer för E46
Länk

Hoppas det hjälper.

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Här finns en RIKTIGT BRA instruktion för hur man installerar.
Länk

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Tackar för svar!

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Här är några bilder på e36:an med one block Länk Länk Länk och på e46:an Länk Länk

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.