AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.095

Mordiska förare! Det är ju halt!

Sida 2 av 2
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Den tanken med hagelbössa har slagit mig med. Ibland önskar man
att man kunde få många att bli utan körkort lääääänge.

Amullo:
Har tyvärr samma upplevelser som du av flertalet medtrafikanter. Så det verkar vara ett utbrett problem. Typ hela södra Sverige verkar lida av att 50% inte fattar vad halka och underlättande i trafik betyder, absolut inte i samma mening.
Det är konstigt, här där dom saltar på som fan, här kan inte alla köra bil.
Åker man över saltgränsen möter man riktigt bra förare (visst finns rötägg men andelen sjunker typ från 50 till 5% istället)

-=Ingen BMW,ingen körglädje!=-
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Alla vi "vettiga" chaufförer kan ju debattera detta hur länge som helst - eller hur?...Men fram med lite självinsikt istället: Hur troligt är det att ALLA som tycker de är så förträffliga verkligen är det?...Ingen annan som tycker det är lite mysko att alla duktiga förare är samlade på samma forum?! :)
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Sani, det kan ju vara så att vi som är intresserade av bilar och bilkörning (dvs mer än att förflytta oss från a till b), vi KÖR BMW och finns på detta forum. Inte så mysko ;-)
a till b-gänget, ÅKER bil och ägnar inte samma tankar åt körningen. Och dom har ingen aning om att detta forum existerar.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Visst är det säkert så, att vår genomsnittskompetens som förare är högre här, än bland "gemene man" - men samtidigt är det väldigt farligt med en övertro till sin körförmåga, där har jag inga problem att erkänna att jag satt mig i farliga situationer under årens gång pga detta!

Folk som tar sig från "A-B" ägnar sig kanske inte heller åt lika riskfylld körning som vissa på forumet?...Vi (jag undantaget f.n.) äger ju fina, körglada bilar, som uppmuntrar till sk aktiv körning, eller hur? Men vad vet jag...
Dr
342
Dredd
525d -10
Det är ju tyvärr inte bara förare som inte fattar vad halt väglag betyder. Fotgängarna i Malmö är ju inte kloka. På väg till jobbet finns det ett övergångställe med en gångbana som "kommer ut genom ett plank". Det är alltså ca en meter gångbana mellan planket och övergångsstället. Det tar alltså fotgängaren en sekund att dyka upp från ingenstans för att sedan befinna sig mitt i vägen. Där knallar folk rakt ut och har inte en tanke på att en bil kanske inte KAN stanna. Sen kan de ju sitta i rullstol och hävda sin rätt...

Jag brukar köra rejält sakta när man får en idiot i baken. Då blir smällen iaf inte så våldsam om man skulle behöva stanna. Detta brukar dock inte avhjälpa beteendet... Undrar varför? ;)
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Sani:
Du har verkligen rätt, som jag skrivit innan så hade jag övertro till mig
själv förr, så hamna jag i diket, skyll mig själv, och många fattar ju i såna situationer att man tyckt lite för "bra" om sig själv" Jag gör säkert många fel, men numer kör jag efterprincipen att underlätta så mycket som möjligt och speciellt under vintertid inte köra för fort eller över min förmåga. Det händer fortfarande att man misstar sin förmåga men det händer mindre ofta om man säger så...
Sen kan det vara så att man som BMW ägare är allför förtjust i sin bil och inte vill se den nere i diket =)

-=Ingen BMW,ingen körglädje!=-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.