AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.234

Utrustningskoder via chassienummer

Sida 2 av 2
Masten; Nej tyvärr, frågan är om dom finns med i systemet? Tillverkningssiffror för E32/E34 byggda i Sydafrika är också mycket intressanta, äldre och yngre 5 och 7 serie byggda i Sydafrika är "bara" intressanta;)

Enligt Länk byggdes 24025st 540i E34 Sedan, och 2459st 540i E34 Touring.

Enligt en "Produktionsmeldung" över 540i E34 byggdes 22645st 540i E34 Sedan och 2459st 540i E34 Touring... Länk vilket skulle betyda att 1380st 540i E34 Sedan tillverkades i Sydafrika.

Mvh Stephan
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Såna siffror skulle jag vilja ha över Z3-produktionen, jag håller själv på med ett litet register över svenskreggade bilar.

Maila mig några chassinummer för de sydafrikanska bilarna så kan jag kika, om inte annat så för skojs skull :)

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det någon som har tillgång till systemet? Har en bil som jag skulle behöva få ut utrustningslista på, och jag är inte sugen på att åka till BMW-solna :)
acey; Pröva med någon av Solnas konkurrenter i Sthlm, där har dom servicekänsla "ej Danderyd"

Mvh Stephan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Stephan735: Eftersom jag saknar bil (och håller på att "åtgärda" det problemet) så rör jag mig endast mellan arbetsplatsen på östermalm och bostaden på södermalm :). Hela grejen med att ta sig till områden som säljer bil förutsätter att man faktiskt äger en. Kanske får bli ett köp av en Audi från deras showroom istället ;)

Jag hade en kontakt som brukade faxa de här uppgifterna, men han har tyvärr slutat på sitt arbete (obs ej pga faxandet ;)

acey; Det går bra att maila dom, eller ringa, gäller både Bilcentralen och Borgsbil.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.