|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Kommer med lite nya frågor! Någon här som har kört en merca clk 430 och som vet hur den står sig prestandamässigt mot tex bmw 540ia?? | |
|
CLK 430 Cyl vol: 4266 ccm Motortyp: V8 Effekt: 278 hk / 5750 rpm Vrid: 400 Nm / 3000 rpm 0-100: (aut) 6.3 sekunder V Max: 250 km/h Vikt: 1480 kg ___ Vagnparken: Länk |
|
| okej! tackar för hjälpen! | |
|
har en E430 med....inte en clk men en "vanlig"...den rör på sig... 540 som jag kört mot fick tyvärr köpa ned sig...undrar om man vågar skriva det på denna sida.. eh... DPH |
|
|
pullman där har du verkligen fel! 540 drar en 430 det kan jag lova! polaren har en! o den har jag kört mot ett flertal tillfällen. MVH |
|
|
Borde vara ganska jämnt. Gör inte 540 0-100 på 6.2 ?? Kärran Länk Länk |
|
| tycker oxå det borde vara jämnlika prestanda?? inte för att jag är nån raceputte men är ändå lite nyfiken då jag funderar på en clk 430 -99 och min far har en 540ia -95, tycker bmwn går riktigt bra och går mercan lika bra så är den helt klart intressant!! | |
|
Inte sagt att Mercan går dåligt,,, dom går riktigt bra! MVH |
|
| CLK 430 har 11% lägre vikt/effekt -förhållande jämfört med 540E34!!! | |
|
som jag sa...köp mercan och bli belåten, dessutom så är 430 V8:an väldigt effektiv. Sagts att det förmodligen är den mest effektiva V8:an gjord.. nya bilar 99 eller vad den heter skriften... För 4 tusen så ökar du effekten med 23 hk och vridet med 45Nm ingen högljud avgastrimmning...bara tyst racer...limo..hehe www.tuningchip.se DPH |
|
|
Prestanda mässigt så är dte nog ingen skillnad... men ska du kolla på t.ex bränsleförbrukning så skulle jag gå på en 540 (från -99 då) |
|
|
svårt att tro irl...en polare kör 540 från 02 eller nått...den ÄR törstig... köp clk´n...he he DPH |
|
|
Efter att ha sett många mercor från 99 å framåt så hade jag hellre haft en lite långasammare bmw 540 ( Om den nu e de?) än en rostig Merca Merca hade ju lite problem med rosten ett par år. Daniel -AUTOKONSULT- |
|
|
..smaken är som baken...delad....så är det väl... och är man nöjd med sitt eget val..så får det väl kosta med =) DPH |
|
| mercedes har 30 års rostskyddsgaranti! så det är det minsta problemet! Pullman, har du åkt i en chippad 430 eller känner du nån som har? låter helrätt med den effektökningen för 4000:- MVH | |
|
villeneuve Jag har en E430 -98...gått 25 tusen mil...som en klocka fortfarande.. ...det du ska kolla är att man gjort oljebyte på vxllådan vid 10 tusenmil...de fick nått hjärnsläpp att man inte skulle göra det ett tag... om det inte är gjort...gör det omedelbart...plockar man ner tråget på lådan och det finns metallskrot där...= rep låda samt turbin...låda kostar omkring 18 tusen + moms för utbyte hos mercedes, men då tillkommer turbin.. ..det om det, jag tänker chippa den nästa månad eller så... om jag inte säljer den...får se vad som händer....man får ju vänta tills snön är borta innan man kan toppa... de tar även bort fartspärren.. har kollat chippningen innan och detta är halva till en tredjedel av kostnaden jag sett tidigare...och dessa gör även jobbet. din far hade väl en 540 eller?....vi kan ju ta en repa om inte annat då snön är borta...så får vi ju svart på vitt...dock är ju CLK´n lättare än min så... mvh DPH |
|
|
Snabb kanske, men 90-tals E-klass är frånsett A-klass Mercedes genom tiderna fulaste skapelse. CLK är ful, sedanen fulare och kombin troligtvis det gräsligaste Stuttgart skapat :) Jo just det, tråden... 540 E39 är snabbare än CLK 430. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| bra sagt e38b12;) | |
| E38B12: du hade inte överlevt länge på ett mercaforum men jag gillar din stil :) | |
|
Jag kan ju säga att jag håller inte med... det är inget fel på varken CLK eller dom andra heller... men efter att ha åkt både BMW och åker MB nu... så skulle jag ta en 540 iAT typ. |
|
|
som sagt....tid och plats....så är det ju enkelt avstökat vad som går undan... ...körde förövrigt ifrån en dekaltrimmad bmw 540 med M-märke i sommras...med en röd C28 från 94...kan tillägga att den går väldigt bra dock.. ...det roliga är att de två killarna som åkte BMW,n vad så impade att de kom efter in på macken i haninge...riktigt kul var det då han ursäktade sig och menade att hans 540 var helt original och inte alls en M. ...sedan E38B12 ....smaken är som baken..och det är väl tur att inte alla tycker lika...fortfarande...tid och plats... mvh DPH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.