|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
| Klsrt man får ha det på M3 men den dan då man kanske ska sälja så är det kanske inte så jättemånga som vill ha, får tänka lite så med =) | |
|
scalare: individual gold: njae phoenixgul: för mycket m3 avusblå: ja tack? Avusblå: Länk Sen finns jun även interlagosblå: Länk |
|
|
Hehe. Såg nu att de bilder jag har i mitt galleri va tagna i dåliga ljusförhållande. Bilen upplevs som ljusar i normalt dagsljus. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jag tycker ändå mora metallicen är snuskigt läcker, ovanlig är den också. Estorilblå är också jädra fin men mora metallicen är nog bland de ovanligaste färgerna tror jag? Har i alla fall bara sett en enda "live". Violett är över huvudtaget är snygg färg, technoviolett eller daytona violett men mora metallic är något extra! Länk Länk |
|
|
Är det en ovanlig färg som man är ute efter är inte Avusblå lämplig, den är en av dom tre vanligaste färgena på M5 Touring, inte direkt ovanlig heller på M3 E36 3,0, M5 3,8 E34 Sedan eller M5 E39 99-00, samt en drös sena E36 Compact. Arizona Sun är en skrikig och läcker färg, alltså inget för fega! Just nu hittar jag ingen länk till en BMW i färgen, men låt mig leta lite. Mvh Stephan |
|
modano |
vill du vara ovanlig, ha snyggast färg men ändå original?? Velvet Blue ! S11 Individual |
modano |
blev nu osäker... hm.. hette den S11 ?? |
|
Jag håller med modano, Velvetblå är mycket mycket läcker, här är en M5 E60 i färgen... Länk Mvh Stephan |
|
| Varför inte Pärlemorvit? | |
| Individual Gold lägger jag en röst på. Vore nog riktigt fin på en m3, och utan tvekan one of a kind. | |
|
velvetblå är riktigt fin, men den måste verkligen upplevas live, bilderna är inte ens i närheten. När jag såg en e46 touring i den färgen på bilsalongen för ett antal år sen så lovade jag mej själv att nån gång äga en bil lackad i velvetblau.. annars har jag en estorilblå m3 limo för beskådning i västerås om du vill se den färgen live.. det är med en mkt fin färg, som även den är svår att fånga på bild.. mvh evers |
|
|
Ojoj, nu är det extremt många färger som man är sugen på. Lösningen ? Köpa 10 bilar så man kan ha en av varge färg ;D Nerå, senare idag ska jag ta och spara alla bilder och sätta dom i ett bildspel, sen blire till att sortera bort en för en hela tiden. ;D Så får man la se vilka som kan tänkas bli kvar =) Bilder på Arizona Sun vore ruggit najs! |
|
|
YES! Hittade en bild, fasiken vad färgen var fin =) den lägger vi i bra att ha högen helt klart =) Länk |
|
|
Original ska det vara tycker jag. Att byta färg på en bil minskar prisbilden på den ganska mycket (jag vill inte köpa en m3 som inte har original kulör från fabriken i alla fall )+ om man vill göra detta profesionell måste man också lackera på de ställe som inte syns som t.ex. inne i motorrummet bagageluckan dorrar med mera. Jag tycker att diamant svart metallic är en jätte fint diskret färg som passar perfekt på m3 och m5. Om jag var du skulle jag välja svartmetallic med mycket pearl som har olika nyanser när den blanker i solen... på så sett för du en bil som är roligare att se på. Har en kompis som har en svartmetallic som blir phoenix gul i solen och annan som blir violet mycket fint tycker jag. Mvh Mauricio |
|
|
Arizona var lite väl skrikig:) Röstar på estoril alt. mora met. Min ex: Länk |
|
|
Länk Individual gold ? |
|
|
Grandy: faktiskt riktigt elegant, även om jag inte trodde jag skulle falla för en sådan "skrikig" färg. Kan tänka mig att den passar på amerikanska västkusten med stark sol & klarblå himmel. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
Beemer_Linkan |
Håller med Maurixt ! Bra skrivet! |
Grubbe |
Maurixt: "Original ska det vara tycker jag. Att byta färg på en bil minskar prisbilden på den ganska mycket " "Om jag var du skulle jag välja svartmetallic med mycket pearl som har olika nyanser när den blanker i solen" Alltså, hur hade du tänkt det egentligen? |
|
Grubbe: Många blir mistänksamma när det visar sig att bilen inte har originalfärg på den oberoende på hur pass mycket profesionell gjort den än är. Det är inte heller roligt när man oppnar motorhuven och ser att det har varit annan lack på den. Och och man ändå köper den måste man tänka att det blir svårare att sälja, varför köpa en som inte har original lack när det finns andra som har den? Många som köper M3:or och M5:or vill ha sina bilar så original så möjligt. Om jag skulle byta endå färg på den så skulle jag göra det odentlig. plocka bort motor, dorrsidor alltihop för att sedan lackera den. Det finns speciella färg som ändrar nyansen beroende på vilken vinkel ljuset kommer in i lacken. det finns t.ex. Paint Black with Ice Blue Pearl, Black Paint With Red Pearl eller Black Paint with Plum Pearl. Det finns massor med nyaser som man kan välja. Volvo brukar ha på sina xc90 olika nyarser på silver t.ex som ibland blir gröna eller gula i solen mvh Mauricio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.