AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
20.916

M3an inlämmnad för lackning, men vilken färg ska jag välja? =)

Sida 1 av 8
sc
217
scalare
325 coupé -07
Hejsan, nu var det dags att åtgärda en av dom största bristerna på m in m3a. ROSTEN. Det finns det extremt gått om på detta exemplar tyvär.
Så nu har jag efter mycket klurande fram och tebax kommit fram till att göra en hellack är bäst om man vill ha ett bra resultat.
Har enda sedan jag köpte bilen inte heller gillat min färg ( diamantsvart ) Tycker den är tråkig och alldeles för diskret. Så nu när ändå bilen får en hellack, så tänkte jag -varför inte byta färg?
Vill ha lite spännande färg tipps samt eventuellt en övrig diskution i ämnet.

Mvh Mathias
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

technoviolettmetallic
technoviolettmetallic, mora metallic , daytona viollet är tre snygga färger som är åt det lila hållet
lemansblåmetallic, estorilblå är dem snyggaste blåa färgerna som bmw haft att erbjuda
andra snygga färger är phoenixgul metallic och imolaröd...
lycka till med lackeringen :D
sc
217
scalare
325 coupé -07
Hehe, färgkoder säger inte mig så mycket! vore fint med lite exemplar. Dvs bilder !
Kikade på en daytona viollet m3a innan jag köpte den jag har nu! och den färgen var jag iufs förälskad i =)

Funderar just nu på lazer blå.. Lite för mkt mainstream?
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Estorilblå tycker jag!
Håller med föregående talare! Estorilblå!
Hawar
helt klart ESTORILBLÅÅÅÅ !!!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
varför inte be dom blanda en egen färg? behöver ju inte vara någon "bmw färg"
phoenixgul
Länk

estorilblå
Länk

32
645
328CIA
330 iAT //M -02
calypsoröd. en mycket fin färg som försvann

Daniel

-AUTOKONSULT-
Estorilblå så kommer alla tro att det är en 3,2:a =)

/// mstrutsen
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag kan rekomendera daytona eftersom jag har det och den är mysig att titta på men som mångaskriver så är Estorilblå nice på en M3 och minst lika fin som daytona lila!
pe
554
perf
320xd e91 -09
Helt klart Estorilblå. M3 gör sig bäst i den kulören.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Daytona violett metallic! Har det själv, har haft 2 tidigare e36:er lackade i diamantsvart metallic men jag tycker helt klart daytona violett är en riktigt fin färg!

Estorilblå är också är jävligt fin färg, något ovanligare är imolaröd.. väldigt smakfullt!
ta mora metallic..det är en snygg och speciell färg som bara finns i några exemplar
Grubbe
Så tråkigt att välja en färg som du kan hitta på en annan M3:a. Mitt tips är att du åker till lackeraren och berättar vad du gillar och hur du vill ha det. Sen kanske ni kommer fram till en schysst lösning på din bil! Lycka till.
sc
217
scalare
325 coupé -07
Gillade inte estorillblå =) Tyvär. Aldeles för ljus och tråkig. Nästan lika tråkig som min blyertsgråa nu ;D
phoenixgul var dock underbar!! Fy fan va fin den var ;D den kommer iaf vara med bland dom sista tävlande =)
detta är morametallic
Länk
Länk

underbar färg
Tråkig, det är så långt i från Estorilblå kan någonsin komma, dålig bild, från Japan.

Länk

Länk

Länk

En annan mycket ovanlig färg, Individual Gold... Länk

Länk

Mvh Stephan
Grubbe
Stephan735i: Det finns en uppenbar anledning till att Individual Gold är ovanlig. ;)
Grubbe; Håller med, men bilder säger inte allt, Atlantismetallic... Länk Länk Länk

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.