|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
BMW 528 |
För ett år sedan provade vi en E 87 - 116i och fick en fin eftersmak på denna. Så i år 06 den 12 jan är det beställt : BMW 1 Sports Tourer 116i, så är namnet enl beställningen. Utrustningen har vi valt... Sonora metallic. LM fälg stjärneker 140. Tyg Moire Anthracit. **Advantage package=BMW Buisnessradio med CD, dimljus,klimatanläggning.** Armstöd fram. Dragkrok med avtagbar kula, finns behov av det, vi bor på landet. Farthållare. Motorvärmare + kupévärmare. 4 odubbade vinterdäck Goodyear. Jag som E28 entusiast hade väl önskat en mer starkare motor men nu är det min fru som beställt den och inget fel med det, man får tänka ekonomiskt när man får hem den 4:e BMW:n. För närvarande känner jag ingen 116i ägare, men någon här kanske har erfarenhet av sådan med positiva som negativa omdömen, så hör gärna av er. BMW Entusiast |
|
Hej Kunta Det ända jag kan se att du eventuelt saknar är larm. Lycka till med bilen Johan, GBG |
|
| Har fått bilen nu och är mer än nöjd måste säg att den går riktigt fint känns som att åka stor bil komfort mässigt. däremot tycker jag den dricker en del men det går la neråt när den har blivit lite mer inkörd? ska knäppa lite bilder så fort vädret till låter. | |
|
Grattis till nya bilen Kunta!! :D ang. utrustning är smaken som baken. det är ju din bil och du ska trivas med den. Men du gjorde rätt färgval iaf. ;D Jag tyckte min drack en del i början (under inkörning) men nu har det blivit bättre, enligt färddatorn och mer gasande. Vet inte om det blir så på en diesel, men skulle tro det. Sen vet jag inte om du kollar på körd sträcka eller om du litar på färddatorn, men 1-serien har en ganska liten bränsletank, så man kan luras av att den dricker en del. Första gången jag skulle tanka så blev jag lite rädd av att jag inte hade kört så långt på en tank. |
|
| jo den dricker faktist en del men jag gasar rätt friskt nollade bränslemätaren när jag hämtade ut bilen och nu står den på 0.91 i stort sett bara statskörning ska ta en liten långtripp imon så den kommer nog vandra neråt. till helgen åker nog kcr box i ska bli intresant att se hur den kommer gå då och om förbrukningen kommer ändras. | |
|
Förbrukningen kommer att sjunka när den är inkörd.. Vi hade hög förbrukning de första 500-1000 mil, men sen blev den snål :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.