|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
beställde igår en ny bmw 120d lemans blå med följande utrustning Comfortpaket M-sportpaket Advantagepaket Klimatautomatik Hifi högtalarsystem Solskyddsrutor Velourmattor finns det något som ni 1-serie ägare tycker jag missat? | |
| vet itne om armstöd ingår i nåt av paketen..om inte så beställ det oxå.. | |
| Backsensor, om inte det ingår i något av paketen du valt, bakåtsikten är minst sagt usel, även fällbara nackstöd är smidigt att ha, kostar bara 300kr extra. | |
|
armstöd och pdc bak ingår i comfortpaketet |
|
|
Skinnklädseln!! Klart det bästa jag köpte till min 120i |
|
|
Jag satt faktsikt senast i¨går och funderade på hur jag skulle gjort med utrustning till en 120d. Hade valt som du ovan (förmodligen samma färg) plus det som följer nedan: - HiFi system Professional hade jag valt, fast det är kanske det du har valt, alltså det med 300w istället för 180w. (ska man köpa bra orginalljud kan man lika gärna göra det ordentligt) - Komfortaccess (gör att hela grejen med startknapp får en mening. Annars känns det bara tokigt) - Modellbeteckning på bakluckan utgår ( Mycket snyggare samt lättare att hålla rent, underlättar vid vaxning .) - Nackskydd, fällbara bak (skönt att kunna fälla ner alla gånger man åker själv i bilen med tanke på att det är ganska begränsad sikt bak.) - Xenonstrålkastare (Något jag inte vill vara utan, för och främst för det härliga ljuset, sen kan jag inte hjälpa att jag är lite svag för Angel Eyes.) Så hade min beställning förmodligen sett ut. Ev en automatlåda också eftersom jag bor i stockholm samt kanske Adaptiv kurvbelysning fast det skulle jag vilja testa först. Långt inlägg, hoppas det var till någon nytta. Fin bil kommer du iaf att få:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hifi professional tycker jag e lite väl dyrt då detta måste kombineras med pro sterion. Har lysnat på orginal sterion och tycke den lät helt okej då tänkte jag att för 4900kr så kan det ju bara bli bättre. Xenon har jag också valt glömde skriva det här bara. modellbetäckningen vill jag ha kvar. Ska plocka bort 120 märket så bara d sitter kvar det ser så kaxigt ut :). att betala 5700kr för att man inte orkar ta upp kortet ur fickan och trycka på knappen känns lite onödigt. Men tack för råden jag känner mig ganska nöjd med utrustningen på bilen får hoppas det inte är för lång leverans tid på den nu bara. |
|
|
Knuta: Förstår hur du tänker med stereon. Mitt problem är att jag börjar bli så petig med ljudet... Ang. kortet så kan jag inte riktigt hålla med. Visst det är dyrt men faktum är att jag varje dag när man kommer med händerna fulla med saker hade uppsakttat om bilen låste upp sig själv så jag bara kan öppna dörren/skuffen och slänga in prylarna. Men alla är vi olika. Det känns verkligen som en grej som jag skulle vara glad över länge jämfört med många andra tillbehör i den priskategorin. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Grattis till bilvalet! Färgen är klockren, synd att Le Mansblå bara går att få med M-sportpaket - jag tycker 1:an är alldeles tillräckligt stum och styv med standardchassi. Skulle jag beställa en 1-serie nu, fick det nog bli en Nauticblå (solid mörkblå, riktigt snygg!) 120d med Comfort- och Advantagepaketen, klima och Professional-radio. /// Gunnar E. |
|
| Professional radio glöm inte det om du vill spela MP3 | |
|
den vanliga business cd ska ju klara av att spela av mp3 skivor så står det i utrustningslistan iallafall eller? |
|
|
Tydligen är det flera som inte kunnat spela MP3 på business enligt nån tråd, det kanske är åtgärdat/uppdaterat nu? Mvh |
|
|
De går inte spela mp3 med business.. men de fins anslutning till mp3 spelare .. (aux ingång) |
|
|
Xenonljus är ett måste. De vanliga är INTE bra!!! Mvh Jonas |
|
|
Kan hålla med om att dom vanliga ljusen inte är bra. Lite jobbigt med tillbehören är ju att man tycker att det separat inte kostar så mycke men sen när man räknar ihop så blir det en bra slant. Men chef upplyste mig om att han hade bytt bil och han hade fått 2st såna för lullullet på min. |
|
| Har fått besked från säljaren att min bil ska komma vecka 15 precis lagom då borde all snö och salt va bort hoppas jag :) | |
|
Jag har 'vanliga' ljus på min 120d, och jag upplever inte ljuset som dåligt - faktiskt reagerade när jag hämtade ut bilen (i dec -04) på att det faktiskt var BÄTTRE än på förra bilen, som jag hade Xenon på (325Ci E46 -01). Jag tycker fortfarande halvljuset är helt OK, det enda jag retar mig på är att strålkastarrengöringen bara gör rent framför halvljuset - helljuset skitar igen på nolltid! /// Gunnar E. |
|
|
enligt BMW är MP3 bara möjligt på Professional radio Min BMW 116i Länk |
|
| det går hur bra som helst att spela mp3 skivor på business. /Johan 120i 06:A | |
|
Radio: - BMW Business CD 4 x 25 W, 3 x 6 FM-snabbval, MP3-uppspelning, display med digitalur, 6 högtalare inkl 2 bashögtalare under framstolarna 5700kr saxat ur bmw utrustningslista |
|
| Det är väl med extern inkopplad mp-3 via aux-ingången mellan framstolarna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.