|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder hur tar man bort felmeddelandet suspension leveling (nivåreglering). Jag har inte ens detta systemet på min bil men ändå varnar den efter några minuters körning... Bilen är en 525i -92. MVH Henrik | |
|
finns det verkligen inget sett att bli av med detta meddelande? Har försökt allt möjligt själv men blir ej av med det. Skit irriterande då det "låser" hela display funktionen... :( DANNE Min bil: Länk |
|
|
Har det inte med att givaren under bilen sitter i fel läge efter det att man konventerat om från nivå till vanliga dämpare? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke- Möjligtvis i Wetterstrands fall, men jag har ju sänkt min kärra via nivåregleringen. Det måste väl ändå gå att koppla bort någon sensor? Frågan är bara var och hur den är konstruerad... Har du fått ditt system ännu??? DANNE Min bil: Länk |
|
|
samma problem här...väldigt irriterande ibland då det plingar... ingen som vet var givaren sitter? Mvh Andreas |
|
fjamsetramsa |
samma på min |
fjamsetramsa |
Finns det verkligen ingen som vet?? |
|
Hej! Har kikat mer på min bil nu och det sjukaste är att det finns inget som ens tyder på att det någonsin suttit nivåreglering på min bil. Ändå varnar den för detta. E så tråkigt. Måste ju vara någon fekod i systemet. MVH |
|
|
Åk till BMW och begär en utrustningslista för bilen så får du svart på vitt om det har suttit nivå på den. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
ingen som vet var givaren sitter eller kan hitta den på : Länk har letat men kan inte hitta nån där eller... Mvh Andreas |
|
|
På M5 sitter det nån sensor vid höger bakhjul ungefär Länk har ja för mig... Fick själv upp just detta felmeddelande på bilen 3 gånger ("Niveaureglung") efter att Bil&Motorteknik bytt diffens gummiupphängning samt rengjort bakaxelkåpan....Har dock inte kommit tillbaka sen dess, så jag gissar på att mekanikern kan ha rubbat sensorn eller va det är när han bytte gummiupphängning samt bakaxelkåpans packning... |
|
|
ok tack Dawwe...ska ta och kika ett varv till där under vid tillfälle och se om man kan lokalisera den... mvh andreas |
|
| min gör så också:( de skumma är att medelandet kommer på samma plats ,en bro här i närheten=P | |
| kan det möjligtvis vara så att det blir ett litet gupp eller duns när du kör upp/ner på bron? | |
|
Hej, Tänkte att jag skulle kolla i elschemat hur varningen är inkopplad till CCM men jag hittar ingen givare någonstans. Jag har kollat alla elscheman jag har.... |
|
|
Givaren sitter på höger länkarm, borde gå att bygla (eller lossa?) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
aha tack för det Erik W!! Mvh Andreas |
|
| nää de kommer efter ca 1.5 km och de råkar vara just på den bron.. men varför kommer det efter en viss sträcka? det spelar ingen roll om det är fin slät landsväg eller grusväg ,kommer ändå fram efter 1,5 km | |
|
Det finns en viss intelligens i systemet, som gör att det måste vara överbelastat en viss tid för att det ska varna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
fjamsetramsa |
Nån som fixat än?? |
| inte än men snart:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.