|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det låter ju absolut som Executive. Sportstolar och innerbelysningpaketet är extra, men de andra grejerna stämmer ju och är unika just för det paketet. Är bilen tysksåld eller svensksåld? Det är ju ganska enkelt att plocka ut en lista över den extrautrustning som bilen levererades med från fabrik. Listar den "Executive Ausstattung" är det ju ingen tvekan. Men mycket talar för att tysksålda bilar inte levererades med lika omfattande utrustningspaket som i Sverige. Inget unikt i så fall. Dessutom finns alltid möjligheten att något har hänt under dessa dryga 7 år, utrustning och inredningar sätts dit eller plockas bort. En utrustningslista från BMW skingrar alla tvivel. Mvh /Janne |
|
| Janne hur får jag då tag på den lista på just min vagn ?? | |
|
Om man skall vara noga är det egentligen en lista på vilka garantireparationer som gjorts på vagnen. "På köpet" får man då en lista på vilket utförande som bilen levererades i. Säg för säkerhets skull till att du vill ha utrustningslistan. För att få listan är det bara att åka in till en BMW-handlare och säga till i kundmottagningen/reservdelsdisken att man vill ha den. Det räcker om man har svenskt regnummer. Det kostar 200 spänn, men är ofta mycket väl använda pengar. Om inte annat kan man ju få reda på att man eventuellt har utrustningsdetaljer som man inte kände till. Att göra detta på en bil man funderar på att köpa är också en mycket god idé. Man kan sålla ut en del mätarskruvade objekt. Det har räddat mig från att köpa oriktiga bilar. Mvh /Janne |
|
|
Janne: Får man den listan på svenska även om bilen är importerad? Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag var lite otydlig. Jag vet inte alls om detta gäller för svensksålda bilar. Däremot funkar det för importerade. Faxet med information är då på tyska. Kan man ingen tyska kan man få hjälp med att översätta utrustningslistor här: Länk Jag kan nämna att det tar typiskt cirka ett dygn innan man har svar från Tyskland. Det kan förstås variera en smula. Mvh /Janne |
|
|
OK. Tackar, då vet jag. Bara att ringa i morgon då. Perfekt. Mvh. Micke Olsson |
|
daniel80 |
Jag var inne på BMW Group i GBG och de ville ha 700 spänn för den listan, det tycker jag verkar lite i överkant eftersom de på andra ställen inte tar mer än 200, men hursomhelst så undrar jag i om man kan ringa till någon annan återförsäljare och få det hemskickat? Och i så fall vilken återförsäljare? Mvh Daniel |
daniel80 |
Svar ja bilen är importerad från Tyskland MVH Daniel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.