|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en bmw 328i -96 om man håller in trippmätarknappen innan man vrider på tändningen så kommer det upp en massa olika km mått, och sen avslutas det med ett mätartest. Är det någon som vet vad alla mått betyder? Tack på förhand! Magnus | |
|
,,en fråga vidare om mätarna,, vad betyder stapeln som lyser under trippmätare. Den kommer bara upp ett par sekunder just när man startar. Ser nästan ut som ett diagram. Någon som förstår vad jag försöker säga? |
|
| olika kompontents nummer tror jag | |
|
exhonda! det är serviceintervallen. när du kommer ned till rött är det dax för service. om det var den du syftade på? alltså de första sekunderna efter start? KICK IT! |
|
| tror jag inte han syftade på. han syftade på mätartestet | |
|
om du läser exhondas inlägg fattar du nog. KICK IT! |
|
|
maletjick: Tack, då vet jag vad det är! |
|
| sorry, kollade aldrig det. bara första tråden =) | |
|
Jag syftade på det som är innan mätartestet drar igång! ?? |
|
| BMdubbelW. Tror det är chassinummer bla. men det har ingenting med mätarställningen att göra som många verkar tror iaf.... | |
| om du håller in den så kommer de fram hur lång bilen har gått osv e bra o göra så på import bilar när man köper för de e va den har gått igentligen o inte de som står i kombiinstrumentet. | |
| Den visar möjligtvis körsträckan sparad i LMM, vilket nödvändigtvis inte är vad bilen "igentligen" gått. En som kan sitt mätarskruvande kan skruva så att det inte finns några spår av det i bilen. | |
|
Okej... men jag tror inte att min har gått 35000 mil som det står bland dom första siffrorna, står 15100 på vanliga mätaren, och att den är skruvad 20000 mil låter inte rätt! |
|
|
StefanLarsson: En av dom vanligaste skrönorna på forumet.. Det stämmer inte att man kan se den riktiga mätarställningen.. Prova med att söka inlägg. Mvh Jimmy |
|
|
Länk Mvh Jimmy |
|
| BMdubbelW somsagt kolla mmitt inlägg | |
|
BorgaN79 Tack för svaret och länken... läste lite för fort när du skrev förrut! Men nu behöver man inte bry sig om det iaf! Tackar! |
|
|
Har hört att det är den mättarställning som som finns lagrad i motorstyrdonet! Om det inte skulle vara det, vad skulle det då vara? Och hur kommer det sig att tex på min bil så följer dom siffrorna den mätarställning som vissas när jag startar bilen. Jag tror det är den mätarställning som motorstyrdonet lagrat......... |
|
|
LBK: Det får du väl tro om du vill, men det är ändå inte det. Sök tidigare inlägg så ser du att det inte har något med mätarställning att göra, utan är olika kontrollsiffror. Punkt. |
|
|
Har letat efter detta testet. Hur ska man göra? Hålla in tripmätarn i avstängt läge och sen ska man göra vadå? Mvh Weber1. |
|
|
Håll in trippmätarnappen och vrid tändningsnyckeln till läge ett. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.