AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.256

Någon som vill hjälpa mig och dra ihop en STOR Z-träff i år?

Sida 1 av 2
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena alla Z-ägare.

Tänkte jag skulle försöka styra upp en BMW Z-träff, eller ska man kanske göra en stor BMW-träff?
Men jag skulle behöva lite hjälp tror jag, någon som känner sig sugen?
Någon som har förslag på vart vi ska träffas, när, så vi inte krockar med annat träff, eller slå ihop den med annan träff jag vill se massor av bilar och kanske ideer på vad vi kan göra.

Jag skulle vilja göra som förra gången, dra ihop en träff samtidigt som BMW-klubben har banträff, då kan de som kan få lufta sina bilar på bana, vi kan ha utställning, kanske konbana osv. Sist hade vi lite spons på priser, men startar vi redan nu så kanske vi kan få med oss lite fler sponsorer!?

Vad säger ni????

Z3MPOWER
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Absolut!
Låter som en bra idé. Jag hjälper dig gärna. Längtar till sommaren...Länk :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
ka
204
kaell
330xi -01
Helt klart sugen, men är det inte bättre att ta en tidig Vår-träff istället, när de flesta iallafall fått på sommardäcken? För jag antar att det är endel roadsters som står i garaget den här tiden på året...

Men visst.. :)

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
Antar att det är en sommarträff....

Sthlm röstar jag för :-P

//Svebba
- Jag är schnell !
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Sthlm-Gälve är ju inte så långt. Ni får säkerligen plats på flyfältet ;)
När vi kör Gävle träffen
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Z3M Power,
BMW SC kör på Mantorp 6/5.
Bankörning för gatbilar och BMW Cup.
Ni är välkomna att arrangera en Z-träff samtidigt vid sidan om.
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
Hobbe Z4´s tips tycker jag låter utomordentligt ! Stockholmsbilarna cruisar från Sthlm, skånebilarna från skåne o.s.v. Sen joinar vi och ställer upp oss på Mantorp

Jörgen: När är Gävleträffen ?
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
FFF,
Jag har pratat med Z3mpower, och vi ska undersöka möjligheterna att få till en trevlig "kick-off" för alla BMW-fanatiker i samband med Mantorp i maj.
Z3mpower behöver hjälp från frivilliga.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
FullFartFram: ej spikat.. men ev 17e Juni
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
z3mpower & Hobbe Z4: Jag är frivillig. Jag har aldrig varit med och arrangerat någon träff så jag är ganska novis. Men jag kan ju alltid vara idéspruta och springpojke :0)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
FFF,

Kul ! Då har vi FFF och Andersson som frivilliga. Några till behövs.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Om ni z-fans vill så kan ni få en egen hörna på Norrträffen 10-11 juni.
Träffen kommer att hållas i Vindeln, ca 55km väster om Umeå.
Jag är träff ansvarig och det ända jag behöver är någon som kan hålla i
den lilla hörnan för z-bilarna. Någon intresserad från Norrland? I såfall Pm mig eller melja på trackerswe@fotki.com
//Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Kul att höra om det stora intresset.
Precis som Hobbe säger så lutar det åt att vi kör detta på Mantorp träffen den 6/5.

Vi har även snackat lite löst om att göra det hela till "The BMW Kick OFF".
Vårens inspark/påställning/luftning eller vad ni nu vill kalla det. Jag räknar med fullt med aktiviteter uöver bankörning.

Nu är inget spikat än, men jag ser parkeringen indelad i sektioner för olika modeller (Givetvis en för våra Z:or).
Men nu har jag fått upp ångan för iden och nu ska det bli bil-fest för hela slanten. Jag skulle vilja se; Bankörning, konbana, utställning, slingerväg-tur, sposortält, inbjudna Vippare (Tävlingsförare, Bil-tidningar, varför inte TV!?) och varför inte BMW Sverige själva med lite nyheter!!!.
Men detta förutsätter att vi inte sitter hemma och petar naveln.

FFF's ide om att cruisa i kortege från respektive storstad låter som en kul synupplevelse.

Låter toppen att några vill hjälpa till, jag hör av mig så snart jag vet mer eller behöver en diskusions/arbetsgrupp.

Z3MPOWER
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ang. Norrlandsträffen.
Inte för att vara elak på något sett, men jag har tänkt lägga ganska mycket krut på denna träff och då vet jag inte om jag orkar med en till så snart inpå.

Förhoppningsvis sprider sig intresset och någon lokal Umeå bo kanske vill rycka tag i saken till Norrträffen.

Z3Mpower
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Nån som jag tror skulle dra mer Z ägare om man trycker upp flygblad eller annonserar i tidningar, tror många Z ägare inte har hittat hit till AP forum än... Ju fler bilar desto roligare!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Du har helt rätt, när jag gjorde detta förra gången gjorde jag en inbjudan på ett A4 som alla kunde ladda ner, printa och dela ut. Vi var flera som hade en bunt i bilen när vi var ute och körde, såg vi en Z:a hoppade vi ur och lappade bilen, jag hade en bunt liggande hos BMW osv.
Jag har nog tänkt göra det samma även i år, så vill du hjälpa mig senare med att dela ut dem så vore jag tacksam. För ju fler vi blir ju roligare blir det.

Z3MPOWER
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Najs! Jag kommer såklart! =)

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
639
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
z3mpower: Självfallet kan jag hjälpa till med att dela ut inbjudningar.. Dock så ser jag inte Z:or så ofta bor i en mindre håla =( men självfallet delar jag ut, annonserar osv. Allt som behövs Im IN!.. Har vi nåt datum än?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
z3mpower:
Ge mig en hög med lappar så ska jag sätta lappar på varje Z jag ser inklusive grannens:)

Behövs det mer hjälp så ställer jag som sagt gärna upp med vad du nu kan tänkas behöva hjälp med.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Träffen är nu spikad till den 6/5 på Mantorp.

Namnet på träffen lär troligen bli "BMW Spring Break" och blir alltså en BMW träff.
Men som Z-människa så blir det en Z-träff i bmw-träffen.

Tanken för mig är att få till en BMW-träff där så många BMW-människor som möjligt kan mötas.

I skrivande stund kan jag inte berätta så mycket om vad som kommer att hända (aktiviteter) på träffen, då det mästa än bara är vilda planer och ideer (och jag har massor!).
Kanske har ni någon ide på något som skulle kunna dra extra många deltagare?

Till Er som har anmält intresse om att hjälpa till, vill jag börja med att tacka.
Det jag troligast kommer att behöva hjälp med, bortsett från utdelning av inbjudan är:
Jag kommer att behöva några funktionärer på plats. Är vi flera så blir arbetsinstasen mindre och kortare. Jag återkommer med uppgifter.

En liten tjuvtitt i mina planer:
Banåkning (se BMWSC/BMWCS reglemente).
Konbana för teknisk körning
Drifting för de med stort däck konto
Utställning för styling och puttsnissar
En tur på landsbygden om det finns en trevlig slinga/väg att köra
Styling/trim/fälg/stereo företag som ställer ut
Press och TV bevakning
Sen har jag ett par ev. överraskingar som jag inte knystar mer om än.

I normala fall dyker knappt 100 bilar upp till banträffen på Mantorp, och då säljs det fler BMW än någonsin i Sverige, flera tusen varje år! Mantorp har ordentligt med P-platser, så jag ser ingen anledning till att vi inte blir flera hundra bilar minst. Eller vad tycker ni?

MVH
Z3MPOWER
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Kanon.! vad kommer det att kosta per/bil eller per/person.?

Kommer all körning ingå? måste man föranmäla sig till de olika grenarna !?

MVH Peter

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.