AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.688

bilpriser.se - Vad är din bil värd?

Sida 1 av 2
Vet inte om det varit uppe förut, men hittar inget när jag söker så postar: Länk
Klicka på "Gå till värdering", skriv in reg-nummer, bocka för lite utrustning och andra detaljer, så räknas värdet på bilen ut. Trovärdigt?

Köppris 76 400 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.

Privatpris 61 000-69 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Ja så upskattar den min 523i 96:a iallafall, köpte bilen för en månad sen för 70" privat så det är väl en ok bedömning. Har kollat ett gäng bilar på den värderingssidan från 50"-300" och tyckt att den ger ett riktigt värde.

Verkar grymt uppdaterad iallafall: "Registreringsnummret hittades inte i databasen"
Min bil togs i trafik i slutet av augusti.

Mvh,
/Wille
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tycker bilpriser.se ger en trovärdig värdering i de flesta fall. Resultatet kan bli skevt om modellen är ovanlig, annars funkar det toppen!
Prova gärna deras resultat över 750 och 730 R6 E32, kryssa så dåligt ni kan och gärna med högt miltal. Se och förundras... ;)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Om man tror att bilpriser.se är en oomkullrunkelig bibel för all värdering så är man dels snett ute, och lär dels bil riktige besviken förr eller senare!

Trots detta så måste jag säga att tjänsten fungerar över all förväntan, och bättre och bättre hela tiden! Ju äldre/ovanligare bil desto sämre fungerar tjänsten.

Mvh,
Kalle
________
Bilarna: Länk
"och lär dels bil riktige besviken", skrev jag. Det skulle förstås stå:
"och lär dels bli riktigt besviken"

Mvh,
Kalle
________
Bilarna: Länk
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
En del z4:ägare borde prova tjänsten INNAN de annonserar till överpris...

Schnell Schneller Sterlingrau
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Jag värderade A6:an. Det är en -98 2.4... Den var värd 32000:- hos bilhandlaren och 22-27000:- hos privatperson, iofs så har den gått 34000 mil, men jag tycker endå att det är i underkant!
Bilpriser fungerar lika bra eller dåligt som alla andra värderingsinstrument som gröna listan med flera. Tjänsten är gratis och den är allt som oftast på rätt spår. Det är omöjligt att skapa en databas som skall klara av att värdera samtliga fordon i trafik på ett rättvisande sätt. Marknaden svänger snabbt, och regionella avivikelser förekommer också. Äldre bilar kan bara värderas okulärt. Något annat är inte trovärdigt.
En bil är värd så mycket som någon vill ge för den.
Bästa sättet att få en uppfattning är att gå in på blocket. se och kolla vad en likadan bil säljs för.
Mudak,

glöm inte att göra en väl grundad uppskattning av prutmöjligheterna också!

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
om de är kvar på blocket så är det väl ingen som vill betala utsatt pris
alltså stämmer inte priset för då skulle den varit såld...
bara en fundering...
Inte för att jag gillar bilpriser.se särskilt mycket, men nog tusan är det ett bättre värderingsverktyg än Blocket...
Man tar ju så klart bort lyckosökarna ( ca 50% ), och tar bort 10% av priset på de övriga så får man ett ganska bra uppfattning. Bilpriser.se värderade helskinn 100kr extra på min bil. Ganska lite tycker jag.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tycker det verkar fungera bra.. Detta sa dom om min bil som har gått 20150 mil. Är ungefär vad jag skulle annonsera den för vid försäljning....

Köppris 124 100 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 104 000-113 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.
Åq
47
Åque
525tdsA Touring-96
520i Touring-97 (sambons)
Kan bara konstatera att våra bilpriser här i Finland är grymma jfr med era. Fick ge runt 112 000 kr privat för min 520 touring -97 här, och då var den billig. Enligt Bilpriser.se kostar den Köppris 91 000 kr hos bilhandlare. Privatpris 75 000-83 000 kr.

Man blir bara sur.....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilhandlare 193 privat 171-183 :) Ja tack säger jag bara :)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
hmmmm... min 525:a skulle kosta 103000 hos handlare och 84-89000 privat Jag é skepstisk.
Men Man tackar för en uppvärdeard bil =)
Jag tyckte att värderingarna stämde bättre när tjänsten infördes. Det verkar som om den halkar efter. Men glöm för all del inte att det är auktionsajten kvd.se som ligger bakom detta så det ligger i deras intressen att prisbilden är något högt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.