|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej Undrar om de e nån som vet om nå bra bil musik? De får gärna va lite drag i musiken också. | |
| Beror ju helt på vad man gillar och vad man anser är "drag". För min egen del så är det enbart hårdrock som gäller. Enda musiken som det är kuk i och som har drag (tycker jag). | |
|
Highway star haaha jag var tvungen att kolla kön i din profil:)) Mvh Danne |
|
| Haha nu ska du inte tolka det där som du vill ;). Med lite kuk så menar jag stake.... eller "balls" .. | |
| Motsatsen är definitivt techno och disco. Det har alltid känts otroligt gay för mig... | |
teamchameleont |
hmm, återge techno i en bil med bra kraft, så tror jag du ändrar dig =) |
|
Jag skulle tipsa om lite Dire Straits! Tanka abslout hem det senast sammanställda albumet Dire Straits & Mark Knopfler. Mkt goa låtar med härliga ljud från klassiska instrument! Sen är ju självklart blandningen den bästa. club/ house är nice..Även radio funkar ju bra:P Bränn ut ett par skivor så har du o mixa med! |
|
teamchameleont |
ja kungen av gitarr med sin stålgura, mark knopfler i egen hög person, samlar på han, även mike oldfield är ju en skön klassiker.. typ tubular bells 1,2,3 eller millenium bell.. |
|
Lite Eddie Meduza är ju aldrig fel =) Kanske ingen bmw musik dock. V8 muller. |
|
|
Finns så mycket bra musik.Men själv gillar jag.Rock-hårdrock..Just nu så är det Danko Jones som gäller :) Han kommer förövrigt ut med ny cd nästa månad..För er som inte lyssnat på han,gör ett försök det är bra tryck.. hjorten |
|
teamchameleont |
tacka vet jag joe satriani eller steve vai. funkar bra i min bil. |
|
teamchameleont..Det funkar oxå bra :D hjorten |
|
|
Rammstein givetvis.. =) De är ju dessutom tyska, så det känns extra bra i en BMW.. ;) En trimmad traktor är fortfarande en traktor |
|
|
Front 242, Nitzer Ebb & Front Line Assembly låter oxå bra i en BMW ;-) Sedan kanske jag ska hålla tyst om att jag gillar gammal hederlig Italo Disco då så jag inte åker på spö av någon arg "hårdrockare" ;-) Skämt åsido så lyssnar jag gärna på "Maiden" oxå... Brave New World är nog F*n den bästa skivan någonsin.. //Jemej |
|
|
Tycker det hänger väldigt mycket på vart och när man kör. Vivaldi genom en vacker allé sommartid fungerar, medans AC/DC riff funkar för att få mig att vakna på väg till jobbet. Om inte frugan är med för då är det Rix Morgonzoo som gäller :-) |
|
|
Jemej: Man behöver inte vara arg bara för man e hårdrockare. Är nsätan benägen att hålla med dig vad gäller plattan 'Brave New World' för övrigt... |
|
|
Självklart ska det vara riktigt brutal hardcore som Hatebreed eller Raised Fist, men det går även med lite hederlig metal med Machine Head, Fear Factory och Soulfly. En gång BMW alltid BMW. Min bil. Länk |
|
|
Min musiksmak har beskrivits som konstigt blandad... Spellistan i bilen just nu: 1. Mustasch - 6:36 2. Killing Joke - Blood on your hands 3. Chris Liebing - American Madness 4. Funk the World - Funk the World 5. The Brotherhood of Swing - Coldside (egenkomponerat) Länk 6. Mory Kante - Yeke Yeke 7. Dire Straits - Telegraph Road 8. Colours - Magenta 9. Kraftwerk - Radioactivity (The Mix -91) 10. Led Zeppelin - Immigrant Song 11. Nine Inch Nails - The Wretched 12. Nine Inch Nails - Heresy 13. Throb (Tomas Krome) - Intensiven |
|
|
Opeth eller Dimmu Borgir funkar alltid! Eller varför inte lite Soilwork, Sepultura eller System Of A Down. En låt som ni bör spela i en bil, med bra ljud, är Throwdown - Baby Got Back :P |
|
|
Om ni nu lyssnar på Maiden, så varför i hela världen på "Brave new world"?? Tacka vet jag "Piece of mind", "Powerslave" eller "Number of the beast". Det var bättre förr.. Nåja, smaken är som.. / Fredrik |
|
|
det e thecno som gäller //stoffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.