AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.118

Cd-spelare e46 och brända skivor

Sida 1 av 2
Hej, har haft ett problem med min cd-spelare(den som ingår i komfortpaket).Brända cd-skivor fastnar,det går inte att få ut skivan man måste trycka 100 ggr innan dem kommer ut, fast det går att lysna på dem.Jag har varit på BMW-möndal och frågat om det.De säger att det är så på alla e46-or eftersom brända skivor är för tjocka.Vad säger ni andra som har e 46-or.Vissa skivor som är brända har jag aldrig haft några problem med.
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
tjena !
hade samma problem med min cdväxlare stog plötsligt cd error eller något sådant i displayen och gick inte byta skiva eller någonting. kul inte ;-)
Snackade med Bmw här och dom frågade om jag hade nån bränd skiva i, och det hade man ju stoppat i några st och mycket riktigt hade en bränd skiva fastnat och låst alltihop,
så jag fick plocka bort växlaren och skruva isär den, efter mycket om och men fick jag bort skivan som fastnat, så sen vågade man inte stoppa i brända skivor på ett tag ;-), men tröttnade på att ha det så, så med hjälp av ett digitalt skjutmått har jag kommit fram till att Fujis skivor håller rätt tjocklek :-), finns ju säkert andra fabrikat med som håller rätt tjocklek men dom andra fabrikaten jag hade var tjockare, men funkar fint med fuji :-)

Lelle
BMWCS 03900
Tack för svaret,ska också prova med fuji.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Sony:
För mig funkade det bra med brända skivor, jag hade en -99'a med komfortpaket.

//Stenback
Testat massor av fabrikat på skivor och aldrig haft problem.
Kan tillägga att om en skiva fastnar och man inte får ut den så brukar det hjälpa att ta bort listen ovanför CD-spelaren, då brukar de alltid komma ut sen. Listen tas bort genom att först ta bort passagerarsidans list med hjälp av en tunn skruvmejsel på högra kortsidan. Sen är det bara att plocka bort för hand.
Tjenare, jag kör bara med brända skivor, funkar utmärkt. Har aldrig haft nägra problem!

Länk

Raymond
----if it ain´t broke don´t try to fix it-------
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
Jag har inte heller haft några problem förutom när jag körde en med *.mp3 då fick strerion frispel !! Ringde BMW och jag skulle få en ny CD men själv klart testade man innan man skulle dit och "plopp" så kom skivan ut.

Så det har gjort att man tar det lite lungt.
Slex-det var konstigt att du skulle få en ny CD,de på BMW-gbg sa till mig att nybilsgarantin inte täcker såna fel pga brända skivor
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
jag blev själv lite förvånad men tyckte det va trevligt med lite goodwill från bilcetralen i nacka :) Dok bytes den inte för jag tyckte inte det behövdes !

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Aldrig något problem här heller med Bussiness CDn.
Det är inte så att jag har problem med min typ "varge dag".Det har hänt bara 2 ggr på 15 månader men eftersom de på BMW-gbg säger att det är SÅ på e46-or ville jag bara höra med är andra om det är sant.Jag har också lysnat på "brända" skivor hela tiden utan några problem förutom dem 2 ggr.
Nej som sagt business CD funkar klockrent!

Dessutom tycker jag det är perfekt ljud med org. business paketet. Jag är ingen dunka dunka kille så det räcker mer än väl. Dessutom är det snyggast när allt är orginal....

Länk
Hej det är jag igen.Måste säga att jag tror att den är paj.Idag skulle jag testa med en "gammal" cd-skiva(lysnat på den 1000 ggr) och det blev samma sak där.Jag ska till BMW-Möndal nu på lördag och försöka få den fixad.Hoppas att det inte blir några problem. Återkommer med besked:
F................n vad jag är förbanad.Åkte i dag till BMW MÖNDAL och skulle beställa tid för rep.. av min cd-spelare.Jag förklarar för de hur det står till(cd error eller no disk brukar det stå på displejen så det har inget med brända skivor att göra)Jag fick tid men när jag frågar om jag får en lånebil som ingår i nybilsgarantin(gratis) då svarar han NEJ du får sitta här och vänta,Jag frågar han hur långt tid det tar och han svarar att han inte vet.Jag frågar igen honom om han tror att jag ska sitta där i flera timmar o vänta och att jag har fru och barn hemma som väntar på mig och han svarar "du kan gå till stan och ta en promenad" jag blev helt paff.Fattar inte att han säger så.När jag frågade honom varför då säger han att det är ett nytt lag bla bla bla ok men visa då för mig säger jag,jag vill se det skriftligt.Då vägrar han att visa det för mig han bara"du får vänta".Ok jag vil snacka med din chef men han var på lunch så jag tog hans tel nr ska ringa sen.
Jag fattar inte att han behandlade mig så,innan man köper bilen då blir man lovad en massa och sen när man behöver de då skiter de i en.
Jag återkommer med svaret från hans chef fast jag är skeptiskt tror inte att det blir nåt.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Sony: Tråkigt att höra! Jag har dock varit nöjd med BMW Mölndal (Plåten).
Tråkigt att höra! Jag har servat min bil på Wölkes bil ute i frölunda, och dom har varit hur bra som helst.
Ni
4
NiklasB
320ci -03
Jag hade också en del strul med min BusinessCD i början, både med brända men framförallt med kopieringsskyddade CD, det jag fick veta efter en del efterforskningar var att de har sedan något år tillbaks bytt teknik i spelaren, vilket gör att dessa problemen uppstår. Jag fick min bytt och har sedan dess inte haft några problem, hade en 02:a innan som fungerade felfritt. Så skillnaden finns från och med 03.
Hej,jag fick i dag en ny cd-spelare,orkade inte bråka så jag sket i att anmäla han till hans chef.Så fort jag kom dit(jag kom 2 timmar försent pga min dotter)tog dem emot mig trots att jag var försenad.Jag tog kaffe och sen provkörde en 525iA.Det tog inte så lång tid,det tog bara 30min för dem men,men jag är besviken på dem.
min cd spelare vill inte funka längre säger nocd i displayen jag har nav -cd växlare påm min e46 vet någon vad som kan har hänt
tu
15
tufftomat
525I/A -06 E61
Jag köpte en E46, och glad över mitt köp brände jag genast en skiva som skulle provspelas.
Resultatet var att det inte gick att trycka in skivan ordentligt (utmatningen fungerade dock).
Lyckades få in skivan några ggr om jag tryckte in den precis efter att utmatningen var slut men efter några ggr så ville den inte ens mata ut skivan. Det står "CD Error" när man trycker på CD knappen. Kan det sitta en skiva i?
Och om den skulle vara trasig, hur mycket kostar det att sätta in en ny orginalstereo i bilen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.