|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
De tre skurkpartierna (min åsikt) s, v och mp har nu flaggat för att man vill införa trängselskatt inte bara i Stockholm utan även i Göteborg och Malmö. Peter Eriksson (mp) har tydligen inte fått nog av den civila olydnad som pågår mot honom (Länk där flera personer kör genom tullarna dagligen med hans regnummer. Bort med vägavgifterna (läs: trängselskatt) nu! Alternativet är att vi fimpar skatten. Jag vill inte betala med både vanlig skatt och en skatt till - och pengarna går ändå inte till vägar eller kollektivtrafik. Eftersom skattepengarna inte får öronmärkas så slutar de i riksdagsledamoternas löner till slut ändå. ILSKA! | |
| Detta kommer att bli valets hetaste fråga. Regeringen har förmodligen själva spikat den slutgiltiga spiken i den egna kistan. Så ironiskt... ;) | |
|
Det blir svårt att motivera trängselavgift i Malmö med köer och miljöpåverkan. Stod aldrig i en kö där. |
|
|
Håller med att i Malmö är det overkill med tull då kö problematiken knappt existerar här utan det är som vanligt: ett illa underbyggt förslag från sveriges baksida... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Minst 95% av Stockholmarna är INTE miljöpartister. Glöm inte det. Wilhelm Svenselius |
|
|
Om de inför trängselskatter enligt samma system här i götet så kommer jag att ringa skateverket dagligen för att få reda på hur mycket jag är skyldig, och ifall någon annan plankat mina skyltar. Hoppas att så många som möjligt ringer ner dem, så att någon (som räknas) inser det ohållbara i detta absurda system. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Dem kan ju försöka i Malmö, det är dumt att jävlas med ilskna Skåningar... ;) Finns det andra bilar än BMW!? |
|
kilroy |
Vad ska vi med trängselskatt i Malmö till...här finns ju praktiskt taget ingen trängsel...?? Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
| Eh, gör väl inget att det är trängselskatter. Då slipper man ju pöbeln i innerstan o kan gasa på ordentligt på de trafikfria gatorna?! ;) | |
|
Stavros : dock ett under att Eskilstuna kommun INTE har infört biltullar än då man så glatt apar efter allt man gör i Sthlm i tron om att man är en stad av samma storlek... ta bara ombyggnaden av Västergatan med bussfiler så bussarna kommer fram i den "täta" Eskilstuna-trafiken... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Ja de är sanslösa här! Det är snart 30km/h överallt och det finns snart inte ett enda ställe det är dubbelfiligt på längre. Å folk kör som amatörer här. De ligger i vänsterfilen där det är dubbelfiligt. Antagligen för att de inte "orkar" byta till höger. Blir som inflation i 30-sträckor att man tappar respekten för att hålla farten. Förr var det bara utanför skolor och då höll man farten där. Nu är det tamejtusan 30 i industriområdena snart oxå. mvh |
|
|
...och inte att förglömma 42 (minst!!) cirklulationsplatser.... när jag körde upp ( på den tiden VV låg i Nyfors) fanns det 3!! Årby(motorvägen), Gillbergaplan & Tuna Torg Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Någon källa som stöder påståendet att Eriksson vill införa tramset i Malmö etc? /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Tyvärr ja: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
kilroy |
Jag tolkar inte miljöpartiets utspel som speciellt trovärdigt eller seriöst när det gäller Malmö. Göteborg ligger nog betydligt närmare. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Mer trängselskatt, gärna på Motorvägar med 110km/h som fartbegränsning. Om man betalar dubbel trängselskatt får man köra dubbelt så fort då?:)) Asken |
|
|
Jag gillar som en bekant gjort. Han hittade något odefinerat slaskkonto hos Vägverket och satte in 4500kr med benämningen trängselskatt i förskott för 2006 samt åker med mdfboard på regplåten bak på sin Peugeot 206 så det ser ut som en 997 GT 3 bakspoiler och framplåten har han monterat innanför fronten:)))) Asken |
|
|
Detta borde ju vara det enda stället där de fick lov att ha trängselskatt: Länk Fast det ger väl kanske inte så mycket intäkter... ;-) |
|
| Appropå det. Har varit vid Trängslet. Jävligt fint! | |
|
Spettets vänner...? Det verkar ju som om regeringen inte är rädda för ngt överhuvudtaget utan tar vansinniga beslut emot folkets vilja gng på gng..oavsett om de är Stockholmare eller skåningar.. "spikat den slutgiltiga spiken" Nää, vet inte det.. Finns ju vissa indikationer som visar att försprånget mellan blocken minskat.. de kan ju faktiskt vinna igen.. (Gud förbjude) |
|
|
Vad tror ni igentligen. Trängselskatt är självklart inte en isolerad 08-Stockholms fråga. Om man lyckas permanenta denna skatt i Stockholm så kommer den självklart att kopieras över hela landet. Malmö och Göteborg i startgroparna. Men jag tror vi kommer att få se den på flera ställen, som tex motorvägar, broar, flygplatser (tex arlanda området, precis som taxi redan får betala för att köra in) osv. Att titta i backspegeln är alltid lärorikt, titta på tex momsen som skulle vara tidsbegränsad till 3 år och aldrig nå över 1,6% eller vad det nu var man sade på 60-talet Momsen försvann aldrig, den bara växte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.