|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som vet en sida för krockskadade fordon?? Tacksam för hjälp... The eye is quicker than the mind.. | |
netsix |
På mobile.de kan du söka krockskadade bilar. /netsix |
| Folk som letar efter krockskadade fordon gör mig nervös av någon anledning :) | |
| multy-trade.com dock mest amrisar. Mycket återtaget oskadat stöldgods också. Auktionsförsäljning. | |
|
acey. Blir du nervös av folk som har bilreparationer som hobby? Tycker du inte att det är värre med de som stylar sönder sina bilar? Att laga upp en bil som man kan få för ett bra pris är väl inget fel på? Alla kan ju inte detta så det är ju bra att nån gör det eller skall vi skrota alla krockade bilar? Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M Coupé |
|
|
Självklart inte. Tyvärr är det inte allt för ofta det går till så. Att styla sönder en bil är inget brott och köper man en stylad bil så gillar man den. Eller varför köper du en stylad bil om du inte vill ha en? Sen så kanske det beror på att importbilar får dålig rykte av folk som åker över för att göra fynd, laga dåligt och sälja vidare. Sen så får du gärna plocka bilar och laga, hoppas bara du upplyser den nye ägaren att bilen varit krockad när du säljer den så är det inga problem. |
|
|
Jag förstår vad du menar och tycker väll ganska lika. Det jag tycker är bara att man skall inte skriva ner rycktet på väl lagade bilar. För olyckor eller andra haverier händer alla för elller senare och bilen behöver ju inte bli sämre om den bara lagas väl. Det finns många duktiga verkstäder och yrkesmän. Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M Coupé |
|
|
Absolut! Det var mest almänt folk som letade krockskade fordon. Lät bara konstigt. Inget emot folk som gör det och det jag har sett m3efl skriva innan så tror jag inte han har sådana planer heller! Känner en polares polares farsa, eh :), som fixar plåtskador och lackerar bilar åt audi/vw gruppen som köpte en ferrari 350 som var toksmälld, ej ramsne och motor va ok. Den var i bättre skick än ny när den var färdig. Så när folks om vet vad dom gör fixar saker så är det inga problem. Hade definitivt kunnat tänka mig köpa en sådan bil. |
|
|
För att du sett mig skriva lite på forumet så behöver du inte tro att du vet allt om mig.. Jag har en polare som jobbar på BMW en som jobbar på Saab lack o plåt och jag har köpt krockad förr o fixat tänkte bara fråga om någon visste nån ny sida men då dycker det upp sånna som du som blir nervösa.. Du blir säkert nervös när du går på toa också eller?? |
|
6suryoye |
Hahaha den va bra..acey ta lungt alla har sina hobbyn min e sova, efl tycker kanske mer om att hålla på med bilar |
|
Ville bara infoga om dessa polacker med bil trailers med krockade bilar man ALLTID ser i Tyskland: första trailern : en vrål frontad vit Omega Andra trailern: duktigt häck smälld vit Omega... märkligt... |
|
|
Har nog ändrat uppfatning av m3efl. Troligtvis dyker en en m3 96a till salu. Mycket bra skick. Endast 5000mil. Miltalet stämmer säkert (hade bara gått 5000 mil innan någon svettig tysk small den på autobahn). Ja nu blir jag nervös av din attityd, folk som retar sig på saker någon skriver på ett forum brukar ha saker att dölja. |
|
|
Ja men du sitter ju framför datorn och e nervös hela tiden undra vem som har något o dölja.. |
|
| O förresten så kan jag tillägga att min M3 är svensksåld o aldrig varit krockad samma med min 525 som numera är SÅLD!!! | |
|
Nej det är tackvare skojar (som du?) som importbilar får dåligt rykte. Det är som när man kollar på en bil och frågar någon varvar nyansen på motorhuven är annorlunda än resten av bilen och man får sig en utskällning. Lite den inställningen har du. |
|
|
Nu är man skojare också.. Så du menar att alla bilar som e krockade ska man skrota gå skrota din sketna 325istället du verkar inte ha något o göra förutom att döma folk efter det man skriver... TACK O HEJ!! |
|
|
Du tar in krockade bilar och fixar till dom men åker själv M3 och 525 som är svensksålda och icke krockade. Hmmmmm... Måste hålla med Acey att det finns lite orosmoln över detta sätt att fixa bilar. Mest beroende på att jag aldrig har sett en "tidigare krockad bil till salu"... Du kanske upplyser om det när du säljer dom ? I så fall är jag inte sen att ändra min uppfattning om det hela. Mvh Anders S. |
|
|
*klapp klapp* du är välkommen att titta in i familjens garage vilken dag som helst när du tröttnat på din moppe trimmade m3a. Man lär sig ganska snabbt att läsa av folk och tyvärr så står det ju skojare skrivet över hela dig. Från hotmail adressen till inläggen. Folk som vill göra snabba stålar på krockade bilar går ganska bort snabbt. Men intressant att alla av din typ känner någon på bmw så du kan garantera att bilarna blir bra fixade. Tjena. |
|
| Vad finns det för anledning att bli misstänksam för att någon vill köpa en krockad bil? Hade jag tid och kunskap skulle jag göra samma sak. Håller med m3efl, ska man skrota alla krockade bilar? Att sälja en bil med fel och brister utan att upplysa köparen om det är givetvis förkastligt med det är väl en annan diskussion. | |
BlackE32 |
Tror inte Acey menar att man ska skrota de bilar som är lite ytligt smällda, utan (som jag) riktar sig mot såna som "fixar till" en BMW 745iL -02 som blev manglad av ett X2000 för tre veckor sedan, köptes loss för 50.000:- och nu finns på begagnatmarknaden och beskrivs som "pedantskött, en ägare, servicebok". Alla tre sakerna kan ju stämma, men vad hjälper det när bilen är så ramsned att den välter om du kör 110 och väjer för en älg? |
|
Så här ska det se ut. Länk Jag känner inte m3efl men jag tycker det är fel att utgå från att han skulle vara oseriös. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.