AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.279

Felen flödar!

Sida 2 av 2
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Tack för tipsen FD-Ormen! Det har du ju rätt i att man kan punkta och sedan helsvetsa om det är så att det är två flänsar, tänkte inte på det...
Har redan raggat upp en svets så att jag t.o.m. kan fixa det hemma i garaget. Fast det får bli en MIG, hoppas bara att jag har någon minsta känsla kvar för att svetsa, det var ett tag sedan... ;)

_Henrik_. Vad går en tändkabel till M20 lös på? Minns att det var ganska dyra till M40 då en tändhatt delade på sig på en 318iS jag hade.

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Lycka till, se bara till att trådmatningen funkar ordentligt så ska det inte vara några problem. Ett tips för gamla flänsmuttrar är att försöka hetta upp de innan, annars finns det risk att man bryter av pinnbulten i grenröret. Massa kopparpasta sedan vid ihopsättning.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Davve

167:- på mekonomen med rabatt för 5ans kabel.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Varför är tänddelar så dyrt till BMW, någon som vet?

FD-Ormen. Tog av röret igår. Det var redan svetsat inuti som du rekommenderade mig att göra! Det har istället gått av i själva röret ca 1-2cm under flänsen. Tar med mig röret och svetsar på jobbet idag, fast nu får det bli utifrån, det går ju inte att komma åt annars. Passade förresten på att slipa ner den gamla svetsen inuti, det var inte gjort innan.

------
BMW CS #04839

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ny insugsbälg kostar 280:- på BMW

Köp en ny sån redan nu så slipper du framtida problem.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jo, är det röret, så måste man svetsa utifrån, man försöker bränna så att det blir så lite genombränning som möjligt (Obs! detta är typisk racingidé, det finns många idéer...), för en bruksbil kanske det kvittar.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jaha... Röret blev bra, men på väg hem från jobbet nu inatt för tjugo minuter sedan trillade diffen nästan ända ner i backen. Yippe!
Tur i oturen bara 200m hemifrån, jag har fyra mil enkel resa. Vad jag sett i mörkret med ficklampa så är det infästningen i till diffhuset i golvet som är borta, samt att avgasröret har smält hål på en drivknutsbälg. Felen flödar...

------
BMW CS #04839

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.