|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har varit problem med min 325 -89 ända sedan jag köpte den, nya fel varje dag. Bra köp haha! Idag när jag skulle hem från jobbet tex: Bilen gick som en kratta ryckte och gick ojämt så det stod härliga till. Tomgången pendlade mellan 100-1500 varv. När jag höll jämn gas så ramlade varven när på tomgång för att sedan rusa upp igen. Bilen har gått lite ojämt och ryckt när den har varit kall men jag har använt den dagligen. Imorgon blir det felsökar dag, tur att man är ledig! | |
|
Konstiga bilar bmw lika konstiga som ägarna:) Hade detta varit gamal volvo, ford eller what ever så hade man inte försökt laga skiten. Men bmw är nog nåt heligt. Har nog alldrig varit på ett "märkes"forum där man har så mycket fel på sitt "märke"......Själv åker jag en 320 touring -89:a med halvmånga fel på :) |
|
|
Micke.a Ja du, det har du helt rätt i :) |
|
|
Liksom många andra som åker med sina BMW utan några problem alls (som antagligen är den större delen av BMW ägare) :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jo det är ju några ex antal som rullar.. Men det är ändå lite kul att alla vill ha sin bil i perfekt skick utan minsta skavank. Själv köpte jag en kontakt till bakrutedefristen häromdan för min gamla va så ful....!! |
|
| Kikade lite i almanacka nyss. Felsöka på bilen Fredag den 13 GRATTIS :) | |
|
Den kanske repar sig om du visar en bild på Freddie, skräm den! Börja ryck sladden till luftmassemätaren, går den jämnare då -då har du hittat ett fel. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
FD-ormen Jag ska skriva ut en bild ikväll tänkte jag :) Jag har redan hunnit ryckt i sladdar, kontakter, relän mm men utan resultat. Får ta och leta vidare imorgon när det har blivit ljust ute. |
|
|
En trasig tändkbel hittad. Ny kommer imorgon. Sedan får man se när nästa fel kommer :) |
|
|
Jag köpte min 518i som jag tyckte var i mycket gott skick, efter ett tag så började den bråka lite smått och problemen avlöste varandra. Visst var det lite irriterande men köper men en bil som har rullat ca 25 000 mil så får man vara beredd på att en del komponenter befinner sig i slutskedet av sin livscykel och behöver så småningom bytas ut. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Mugge. 100% medhåll! Tyckte min 518iS -88 var ett kanonköp med tanke på den billiga penningen, men småfelen har avlöst varandra, och sedan är det ju som någon nämnde att en BMW vill man ha perfekt. Har t.o.m. bytt ut alla trasiga små instrumentlampor i detta vinterskott. Senaste felet är ena avgasröret som har lossnat från flänsen till grenröret, suck... ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
Mugge Jo det är ju klart att det blir fel på gamla bilar, men ett nytt fel varje dag är lite tråkigt. Fast den blir ju som ny efter några månader om man ska se det positivt hehe. |
|
|
Dawwe & _Henrik_ : Jag vet hur det är när problemen avlöser varandra, (för den som orkar läsa finns alla problem jag har haft med min E28 beskrivna i bil-bloggen), men jag räknar med att ha få många problemfria mil när de flesta slitdelarna är bytta! Men fortsätter problemen att komma, så kommer man ju att tröttna förr eller senare. Men för närvarande ser det ljust ut, inga nya fel på ett tag. ;-) ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Davve, typiskt det där med flänsen, brukar ha det som regel att det första jag gör på M20/M10/M40 när jag köpt bilen, är att svetsa byxröret. Här den senaste M40:n Länk Ta loss det och åk till nån verkstad, helst där de har TIG, det blir en snyggare svets och man slipper slipa, för svetskorvar vill man inte ha på insidan av byxröret. Det kanske finns nån på t.ex. Växjödisk som kan hjälpa dig eller på mitt gamla ställe, Getinge. Annars går det mid MIG också, eller kanske t.o.m. löda på t.ex. silverlod. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Fel, här är rätt länk Länk Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har du hittat nått mer fel eller går bilen nu? Går den inte bra ännu kan ju faktiskt du även ha en trasig insugsbälg också! |
|
Jag får tändkabeln imorgon, får se hur det yttrar sig då. Jag har faktiskt en "fusklagad" spricka i insugsbälgen (den är tät har kontrollerat den med startgas) |
|
|
FD-Ormen. Du menar alltså att det är enklast att plocka av avgasröret? Jag har i nuläget bara känt med handen i och konstaterat felet men inte synat så noga. Är det så att bägge avgasen sitter i en gemensam fläns? För i så fall är det ju inga probs att plocka av för att svetsa, jag var först lite orolig att avgasen satt i varsin fläns och då hade det inte blivit bra att inte svetsa på plats. Svetshjälp ordnar jag, jag jobbar inom den mekaniska industrin! Tackar och bockar för tipsen! ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
| Tändkabel bytt. Bilen går bra! | |
|
skönt att det inte var något allvarligare. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
Nu vet jag inte på E28, men på E30 sitter de på gemensam fläns ja. Det är lättare samt bättre att svetsa på insidan än utsidan, lite trixigt att svetsa runt bägge rören med byxröret på plats, lite svårt att komma runt. Det spelar väl ingen röll om de sitter på olika flänsar, om du tänker att de drar sig av värmen, kan man först pukta på plats från utsidan, plocka av och helsvetsa sen. Tro mig, det är 100ggr enklare att svetsa den avplockad. Lycka till! Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.