|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Men 1 sekund i det intervallet motsvarar betydligt mindre än 94hk ;) Din bil går tydligen riktigt bra.. (det är ingen 535du har?) Grattis!! | |
| Nejdå det e ingen 535:a... Men det är klart att det är kul att ha en 525 som nästan går som en 330 :) | |
kennie_535 |
hmm ja tycker de ser ut som om 540 går jävligt bra över 100 och om 540 var manuel så är ja säker på att den hade vunnit ifal den var original de behövs mer än luftfilter och chip för en 525 att ta en 540 men som sakt 525 gick mycket bra har ju en 535 och tycker själv att den borde varva 7000 och att ja skulle behöva de lilla sista |
|
Kennie: 540:in som visas i filmen är manuell och den vinner sprinten 100-150 med ca 1 sekund mot min 525:a. |
|
| Manuell E34 540 Touring med 31000mil på mätaren.. (och dubbade hakkapelitta..) | |
| Lexcom vad gör den 0-120km/h på? en 535E34 manuell presterar på 10.9sekunder, du bör ligga i det intervallet. | |
|
Han ligger nog under.. med tanke på att 100-150 på 3:an = 6,6sek 0-100 (1:an och 2:an) = 7s 0-150 borde då ta ca 6,6 + 7 +1s (växling 2:an - 3:an) = ca 14,5s mätarfart visserligen men ändå. M535 E28 gör enl Einszweidrei 0-140 på 14sek... |
|
| Enligt filmerna så gör den 0-120 km/h på 10,4, 0-140 på 13,3s och 0-150 går på 15,5s. | |
| LexCom hur mkt drar din bil - vid vanlig körning statskörning och vanlig körning landsväg | |
| Runt litern i snitt. Kör jag med lätt gasfot drar den 0,9. Rekordet är 0,87. | |
|
Reflektion: Du skriver 0-100 på 7,09 s men g-tech:en säger 0-60 mph. Dvs 0-96. Sen har jag aldrig sett en g-tech där man inte behövt lägga på en sek. Och 8-8,5 Sek känns mer trovärdigt minst sagt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Lexcom:Har gjort som du beskrev för att kolla på filmen, men det kommer ingen film:( Efter download ticket så kommer det upp två röda avifiler, har dubbelklickat och högerklickat på dom men får inte upp nån film. Vad gör man med dom två röda 0-170 avifilerna?, för dom funkar inte. Vill gärna se på filmerna...nyfiken som fan.:) |
|
|
När jag tittar på filmen och räknar att 106-108km/h på mätaren är 100km/h i verkligeheten så går 0-100 på knappt 9 sekunder. 0-100 med G-tech är ju en ren gissning. Bilen verkar ju funka bra, men det känns inte herrejösses o fejkat eller så. 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. |
|
|
Wendtan: Jo, jag vet. Men i folkmun likvärderar man ofta 0-60 mph och 0-100 km/h. 60 mph är 96,54 km/h. Så man får ju plussa på några tiondelar på tiden om man skall vara petig. Sedan kan man ju som du säger diskutera trovärdigheten på en G-tech, men vad är det som säger att det alltid skall plussas på en sekund? En ganska stor generalisering där känns det som. Som jämförelse kan jag ju säga att jag som snabbast med min förra bil (Peugeot 206 RC) fick bästa tiden 6,74 till 60 mph. Modellen skall enligt tester göra 0-100 på 7 sekunder. Mina bästa tider speglade det ganska bra. Men om jag skall lägga på en sekund så var jag ju i så fall inte under 8 sekunder till 100. Det känns inte riktigt rimligt då jag har kört många bilar med skaplig effekt i och det är en viss skillnad mellan en 7 sekunder bil och en 8 sekunderbil. |
|
|
Du har en annan aspekt att ta hänsyn till och de är felvisningen på din hastighetsmätare. Iregel kör man 0-105 för att kompensera felvisning. Att g-tech visar en sek fel är en iaktagelse vi gjort när vi haft riktig GPS utr att mäta med vid tester som vi gjort. Ta ett tidtagarur och kör 0-105 och jämför tiden. Att g-tech är en glädjevisare har väl inte undgått någon. Det som är positivt är att den visar konsekvent fel så att säga. Så du kan mäta modifieringar du gör på din egen bil. Du nämner ovan att den nästan går som en 330 :) De är en bit kvar till 6,5 sek oavstt hur du än vänder och vrider på det. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
U-turn: Du skall inte göra någonting med dessa. Du skall bara välja vart filmen skall laddas ifrån. Nedanför dessa bör det stå "No premium-user. Please enter --- here:" Där står det 3 färgglada bokstäver som du skall skriva in som kontroll. När du gjort det klickar du bara på download knappen under. |
|
|
Wendtan: Självklart är jag mycket medveten om att man inte kan mäta med tidtagarur mot hastighetsmätaren och tro att det blir korrekt. Men jag brukar göra så med mina bilar för att få ett hum om hur de står sig mot varandra. Att min bil skulle gå som en 330 var mest menat som ett skämt även om det inte gick fram ;) Men faktum kvarstår. Acclerationen som man känner i min bil är betydligt vassare än andra 8,5 sekundersbilar jag kört. Exempelvis 205 gti, golf gti, 850 GLT och liknande. Då ligger det faktiskt ganska nära min förra 206 RC som borde åka i från 525 som skit i normala fall. Men i det här fallet e jag mer tveksam. |
|
|
ja den gick ju riktigt bra... förstår bara inte allt hallå runt det här, menar alla kan väl se med sina egna ögon att LexComs 525:a går riktigt bra...att börja gnälla om tiondelar hit och dit tycker jag personligen är ganska patetiskt... Det är väl bara att gratulera karln till hans snabba BMW... MVH//Joni M-Power... |
|
|
Lexcom: kanske inte så relevant men vilken däckdimension har du?? be äm ve |
|
|
Sir Anton: Helt klart relevant i sammanhanget. 195/65-15 odubbade vinterdäck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.