|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Din bil går otroligt bra för att vara en 525! Med tanke på hur pass bra den drar ända upp till 7000 varv så tror jag att kammen är bytt. |
|
|
Men brukar det inte märkars tydligare om kammen är bytt. Jag menar, lågvarvsegenskaperna brukar väl få sig en rejäl knäpp då??? Och sedan måste man ju mappa en bil om kammen är bytt annars går den väl skitdåligt. Jag tror att jag skall slå en pling till den förra ägaren för att kolla om han har någon outlämmnad info att ge :) |
|
kennie_535 |
får säga att din 525 gå ruggit bra har själv en 535-89 jag undrar om du kan dra ur varje växel och se hur fort den går min bil gör: 1: ca 60-65 2: ca100 3: ca 160 4: ca 230 5: fick alldrig i den vägen tog slut |
|
kennie: Min går ungefär så snabbt som du kan se på filmen. Strax över 60 på 1:an 105 på 2:an 155 på 3:an om jag växlar vid 7000 rpm. 4:an & 5:an har jag inte riktigt testat på ännu. Om du klockar din bil med tidtagarur vad får du då för tider? Tänkte mest som jämförelse med min 525:a. |
|
kennie_535 |
tyvär kan ja inte kolla de för än i april men min bil varvar bara till 6200 och ger dom farterna och då är de sämre än original mitt avgassystem var fel gjort och jag förlorade effekt så ja körde nog på ca 200hk nu till appril blir de direkt luft filter M5 3.8 hela avgassystem med extraktor grenrör fullflödess kattarna och resten sen troligt vis chipning då hoppas ja på ännu bättre hastigheter och acceleration sen tänkte ja ta en diff från M5 med slutvxl 3.91 så då får ja sämre toppfart av den med |
|
Då får du säkert en mysig bil lagom till sommaren :) Varvar 535:an bara 6200 rpm? |
|
kennie_535 |
min 535 gör de lite skumt men den varvar bara till 6200 |
|
Din 525 skulle nog piska min 540iT.. känns det som.. Hur håller du i kameran när du kör? Alltid funderat på det.. |
|
| Kollade på den andra filmen nu, den såg ut att stämma betydligt bättre med din bils prestanda.. den går dock fortf jävligt bra!! | |
| Kan du inte köra en repa 100-150 på 3:an rest 4:an? | |
|
Jag håller kameran i vänsterhanden när jag kör, och sedan så styr och växlar jag med högern :) Jag kan filma ett par repor och lägga upp här i kväll. Skall även testa med G-tech PRO. Jag återkommer under kvällen. |
|
| Vägen lutar något på det stället jag körde på. Knappt märkbart men ändå. Första filmen är i ytterst svag nedförslut och andra filmen i lika svag uppförslut eftersom det var åt andra hållet på samma ställe. | |
|
Nu har jag kört lite nya repor med kameran. Även testat med G-Tech Pro. Bästa 0-100 tid blev 7,07s och bästa 402m gick på 15,50s med 155 km/h i slutfart. Lite nya filmer: 0-100 km/h på 7,09s Länk 100-150 km/h på 3:ans växel Länk 100-150 km/h på 4:ans växel Länk |
|
|
Min gamla 535 E34 varva 7200varv och det var med Motornordchip. Lexcom, hur g´ör man för o tanka ner filmerna? Lyckas inte ur jag än gör! Beemer, a way of life. |
|
|
Kom på hur man gjorde nu! Beemer, a way of life. |
|
|
Kan du inte berätta hur, får inte igång dom |
|
|
Klicka på länken, en bit ner där det står "choose dowload-type" klickar man på ikonen "free" nere till höger. Då kommer en ny sida upp. Då står det download ticket reserved. Och sedan är det bara att vänta ca 20 sekunder (en klocka som räknar ner visas) tills det står download. Men i vissa fall som nu så är det många som laddar ner från rapidshare så kan det stå "Too many users downloading right now. Please try again later" Och då är det bara att försöka senare... :) |
|
| ok tack | |
|
Filmade min bil idag som jämförelse till LexCom's 525i... Länk Din bil gör enligt din senaste film 100-150 (3:an och det är ett väldigt högt varv som du har..)på 6,6s (klockat i Win moviemaker) Min bil gör enligt min film 100-150 (3:an) 5,5s i samma program |
|
| Ja, det är ju en viss skillnad. Men så skiljer det ju 94 hk oxå :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.