AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.789

BMW 740(m7) vad tycker ni?

Sida 1 av 2
Denna har säkert diskuterats förrut, men jag undrar vad ni tycker om den? Funderar själv på o skaffa en 740 och fixa diverse styling på den. Är den overkill eller?
Länk
Helga
Jag skulle nog försöka ha den 100% orginal. Bär emot att "styla" en 740.
Blir lite status vedbodraggare modell bättre.

//Helga
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
usch, ser ju helt våldtagen ut. Nä, orginal e38 med M-paket det är grejer det!
Fälgarna och gälarna var fruktansvärda. Resten kan diskuteras. Men det är absolut inget jag skulle vilja smeta dit på min bil.
Scheckheft
Hej
Något som heter M7 finns inte och det har diskuterats förut. Vill man satsa på ett sportigare utseende ska man satsa på en E38 med sportpaket från fabriken. Gärna i Imolaröd: Länk

Mvh
Scheckheft
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag tycker faktiskt den var riktigt snygg och inte minst fälgarna. De passade bra till bilen enligt mig men M7 dekalen var lite larvig.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Så länge det hålls stilrent så tycker jag att det går att styla 7 serie bilar. Vinge o gälar kan man kasta i sjön direkt. AC Schnitzer paketet gillar jag skarpt till e38.
ErikNilsson
För att tillhöra skaran av få så måste jag säga att denna är riktigt riktigt fin. Hade man bara haft pengarna när den såldes så kanske man hade kunnat köra bakom ratten idag. Mycket smakfullt och detaljrikt gjort. E39 M5 speglar passade väldigt bra och ingenting är överdrivet.

Vad är det för larvigt med M7 på bakluckan? Många på stan har säkert tittat och undrat ifall det är en ny modell eller om de har missat något tidigare. Är man ute efter något som alltid är strikt original så hade man kunnat köpa en Volvo eller SAAB istället och heja på grannen.
Erik Nilsson - Du menar alltså att man inte ska köpa en BMW om man vill ha en bil i originalutförande? Isåfall tycker jag att du resonerar väldans märkligt...
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Jag tror jag vet vad ErikNilsson menar Anders N: att det kan vara kul att ha en bil som väcker uppmärksamhet och/eller ha en unik touch samtidigt som man kan njuta av vad Bmw:s alla egenskaper, dvs med handen på hjärtat så är inte jantelagen så förbaskat rolig eller???

Mvh Danne
Hamann kjolpaket, M3 Gälar, M5 Vinge ...på en E38a - jag har svårt att förstå hur man ens kan tänka tanken.
Och 330 HK, var kom dom 44 extra HK ifrån? ...visst, den kanske är chippad :))

Håller med Scheckheft - E38 med Sportpaket!

(OBS! Detta är min åsikt)
ErikNilsson
Hej,

jag menar precis som du säger Daniel att om man köper bilen för att man gärna vill passera många exakt likadana till och från jobbet så är det bättre med Volvo eller Saab. Detta var såklart delvis ironiskt menat och självklart så är många original BMW väldigt fina, M5 E39 i mina ögon bl a. Vill man skilja sig lite ifrån mängden så är det också okej. I detta fallet så är det inte tal om svart-tonade rutor och tärning i backspegeln utan smakfullare detaljer ifrån just M5:an. Men som alltid annars så är det nog ingen mening att diskutera detta här på forumet då en del avskyr sådant och andra älskar det.

Nuvarande ägare uppger 330 hk vilket jag också kan tycka är lite tramsigt. Hoppas bara att ägaren nu inte "raggar" till den utan håller den i detta skicket.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Tyckte bilen såg rätt okej ut bortsett från kjolpaketet och M7 emblemet, fick mig att tänka lite bakåt i tiden då alla skulle slänga på turbo eller rabbit emblem på sina bilar,å det går lika mycket bort som zebra randig rattmuff till beige skinninredning!
MVH Patrik

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Alltså gälarna... suck! Och sänkningen lär ju ha plockat bort komforten fullständigt. Lika bra att köpa M5 då....... Annars läcker!
Såklart man ska få göra vad man vill med sin bil. Ägaren har nog fått mycket beröm för sin "M7".

Det handlar om tycke och smak.

Här är en annan smak -> Länk

//Lasse
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Den där var ju helt original vad jag kan se (men grymt fin! Fan jag saknar min gamla M 750), men jag måste bara få fråga någon kunnig (Scheckheft t.ex. =)) angående detta påstående:
"Factory sports package (lowered front, sport suspension, stiffer shocks, larger torsion bar, "M" steering wheel, lower rear gear ratio, sport seats with 3 memories, 5-speed "Steptronic" automatic transmission, "M" parallel wheels, and more)"

Han påstår bl.a alltså att den har fabriks sänkt front, sport-dämpare, hårdare fjädarar, annan utväxling och större "torsion bar". Detta är då ingenting jag kan påstå att jag märkte av på min förra 750 som hade "M-sport chassie". Tvärtom tycker jag min nuvarande med EDC ligger bättre efter vägen. Den förra var då så vitt jag minns lika hög fram som bak, och lika hög som den nuvarande. Och jag kan nästan svära på att det är MER tryck (acceleration) i nuvarande...

Finns det ett sportchassie i ordets rätta bemärkelse som ger bättre vägegenskaper samt ett rent kosmetiskt alternativ, eller hade min förra alla de egenskaper killen nämner? Eller dillar killen?
"M-sport chassie" är ju bara dämpare och fjädrar (från Sportpaketet).
"Sportpaket" är ju hela kitet (från fabrik), som bilen jag länkade till.

Som sagt, Scheckheft kan nog rabbla vad som ingår i Sportpaketet i sömnen :)

//Lasse
Scheckheft
Hej
Angående uppgifterna från den amerikanska ägaren: enligt uppgifter jag har hemma (tyska BMW broschyrer) är M-sportchassiet 15 mm lägre och hårdare. Dämpare är från Sachs, fjädrana från Eibach.

Mvh
Scheckheft
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Scheckheft: Så min förra måste alltså ha varit 15mm lägre mao? Det finns alltså inte ett kosmetiskt och ett "riktigt" m-sport chassie, utan det som finns är både och?

Intressant i så fall, för som sagt, jag tyckte den förra var mjukare och krängigare, men fjädrarna kanske började vara dåliga.. Lite konstigt, för den bilen kändes verkligen helfräsch annars.
M7
18
M7 Powered
Bmw 740Ia M7 Powered -95
Tycker den ser rätt ok ut ändå..

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Antagligen är bilen ägarens eget lilla konstverk som han byggt på ett bra tag. Det ska man inte ta ifrån han. Min rekommendation är sätt dig bakom ratten på en M5 E39 så får du en referenspunkt på vad gott om hästar gör med ryggmärgen:) Jag byggde ett försök till M5 touring på en 540iA-98 efter min M5 E34 touring men det lyckades aldig fullt ut för när jag var klar var det inge kul längre. Jag använde ändå ESSkompressorkit, nytt chassie, bromsar mm mm. Samt att det blev lika dyrt eller rättare sagt dyrare än vad bilen kostade från början. Vad du än köper kompromissa inte på grundmaterialet en M-bil är bara den som är byggd av grabbarna på BMW M Motorsport i Garching i slutet av dagen.
Mvh
En insiktsfull Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.