AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.089

Färgkombinationer e90!

Sida 1 av 3
SN
104
SNakey_
328iA -00
Börjar bli dax att beställa en 330i e90, men vet inte vilken färg jag ska välja.Därför vill jag ha lite smakråd.
Bilen kommer bli som sagt en 330i med sportpaket, lackerna jag väljermellan är Titansilver, Sparkling Grafit och LeMansblå. Till detta ska jag ha skinn men vet inte vilket. Så kom nu med förslag till mig på vilken färg av dem 3, och vilken färg på skinnet till respektive lack på bilen.
LeMansblå är klart snyggast och inte så vanlig.
Lemon läder är snyggt men det kanske blir lite sverigeflagga av det hela!

Keep Your Distance!
LM Blå blir mitt förslag! De andra framgår som lite för diskreta och "mjäkiga" för mig. Till det hade jag valt saffrans färgat läder, hur läckert som helst :)
Jag har tyvärr inte stenkoll på vilka skinnfärger som finns att välja med sportpaketet.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
lemansblå med beige inredning skulle vara mitt första val...
Sparkling Graphite är förbannat snygg... men LeMans-blå drar nog ändå längsta strået, tillsammans med mörbeige/brun/saffran-läder blir jäkligt snyggt!

Glöm inte att välja till 18"-fälgar. E90 med std M-sportfälgar i 17" är ingen hit, tyvärr, på grund av trist fälgdesign.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
SNakey_:

Finns en 330sedan på borgs i Lemans blå och beige skinn undebart snyggt, se bmw.se för bilder
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
LeMansblå utan tvekan! Med beige eller Lemon läder.. Mumma!
SN
104
SNakey_
328iA -00
Ja LeMansblå med Lemon är inte fel faktiskt. Skulle även vilja se Titansilver Med Terra. Någon som har bilder eller vet var dem finns, skicka gärna isåfall. Tack för snabba svar, fortsätt gärna att komma med förslag ock ideér.
indivudal lack hade ju inte varit fel..mora metallic är en snygg färg.....men vad du än tar så ta den bakljusen med vit blinkers... ska du välja till navigator för isåfal ser ju instrumetbrädan lite annorlundare ut??
SN
104
SNakey_
328iA -00
Tänkt utrustning:

Automat
Färg: itansilver, Sparkling Grafit och LeMansblå
Klädsel: ? kom med förslag till ovanstående lacker.
Interiörlister: Finslipad Aluminium
Comfortpaket
Navigationssystem Professional
M-sportpaket med LM Fälg Stjärneker 193 M
Taklucka
Förvaringspaket
Grön överkant vindruta
Hifi Högtalarsystem
Solskyddsgardin för Bakruta
Velourmattor
Xeneonljus

Har jag glömt något?
till aluminium listerna hade lemon och beige inredning suttit som hand i handske
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Jag hade valt svart inredning med alu och Le Mans blå exteriör. Känns mer sportigt än beige inredning.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kan man få Nero (vit) läderklädsel till E90?...Dvs samma som i M5/M6. Det med LM-blå = mumma!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
LM eller SG

Kolla lite bilder under:

Länk

Hade definitivt hoppat över M-Sportpaketet som ser väldigt konstigt ut! M-Sport2 blir säkert bättre.

LM med svart skinn och Antracit tak ( 2000kr extra ), värd varje krona! Har det på min E90.

LM med Lemon är också en häftig kombination dock väldigt opraktiskt.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Blå med svart inredning utan tvekan.

Den där holländska 330dT i Andrés länk får visst bekänna färg ordentlig :)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Jag hade nappat på denna färg istället: Länk Vad den nu heter...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
SG
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
PowerMac

Det ser inte ut att vara standard M-Sport front på bilen du länkar till. Vet du vad det är för front?

/Fredrik Swärd
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag hittade en annan trå med mer info

Länk

/Fredrik Swärd
bmw visade upp den nya fronten på detroit salongen i usa... återstår att se om det kommer att gå lägga till kolifiber splittersen som extra utrustning... tror att det skulle passa väldigt bra på en med lemansblå färg
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
"återstår att se om det kommer att gå lägga till kolifiber splittersen som extra utrustning... " Liknar en Biltema grej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.