AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.758

320d e46 något att ha?

Sida 5 av 5
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Jag blev då inte över förtjust i dom fälgarna. Men kan säkert se bra ut irl. Blir för mycket svart på min bil med dom där,blir perfekt med chrome för min del. Helvita baklysen har jag och chromelister runt fönstren och sen chrome fälgar..kommer klä bilen väldigt bra. =) Inspektion II gjord igår,dom börja kl 06.00 och bilen blev precis klar till lunch så jag kunna hämta den. =) Plus att dom fick montera orginal stänklappar runtom.
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
va gör de på inspektion 2? vid vilket millantall ska man göra den+

tycker det var för svart jag med. vill ha silver eller chrome. letar fortfarnade. tvättade min idag. blev en helt ny bil, ser till och med vad det är för fäg på den nu för första gången!

Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Har ett papper jag fick med vad dom gör på inspek 2..bra mycket grejer alltså..alla vätskor byts ac filter..sen kontrollerar dom mycket..smörjer/justerar vid behov. Dom där svarta fälgarna kosta fan runt 4 lax styck. Dom där chrome fälgarna tror jag inte passar nå på e46..fel ET. Nån som nå tips på andra heta fälgar? max 3 lax styck. Putsta upp bilen här om dan jag också..blev fint som fan..har inte åkt så mycket med den..vill inte ut i det där jävla saltet..helt idiotiskt med salt. Ska tvätta bilen i morrn igen. Slipper det där gno på den. Sen ev lackbehandling i veckan.
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
4 tusen..det var de inte värda. Finns det enligt mig bättre sätt att läga pengar på men hade man gott om pengar så vore de nog kanske coola. Får nog bli lite biligare för mig.

Men vid viken millinterval gör man inpektion 2! Låter ju gött att fått den i ordning lite. Jag har tagit bort min vinge och tagit bort färgen. Ska lacka det som behövs nu i veckan när jag fått reda på färkoden.

Tvätta min med och det blev bra. Ska vaxa den mm närmare våren!

Någon som vet vad man kan ha för bra medel om man vill göra i ordning skin i bilen och laga till det lite där det är slitet?

gretzky
Vet ej om det lagar slitet skinn, men rekondning av skinnnet blir faktiskt ganska bra med ett enkelt skinnrengörningskit från IKEA. För skinnmöbler. Billigt är det iallafall.

dieseldoris
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
okej..ska kolla på det då..eller någon annan skinnrengöring.

Br
5
Brannmester
320 d -02
heisann, og lykke til hvis valget blir en 320 D. har selv en 2001 modell (11/2001) med 150 hk, chippet opp til 188 hk. er en sann bil å kjøre, 0-100 går på ca 8 sec, og 50-120 går vel forran de fleste bensinbilene ;)
har vært kjempegodt fornøyd, har automat, navigasjon (16/9), cruisecontrol, grei bil rett og slett. hadde problemer med at bilen tappet seg for strøm, men det viste seg at det var telefonen som tappet den ned.. så den setter jeg bare i når jeg kjører, så er alt i orden. hatt min i nesten 1 år, kjørt 18000 km. deili å fylle da,, siden diesel er billigere enn bensin :)
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Bamsehalvar: Hur går det med bilen? Köpt några vita blinkers?
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
det går fint...lagade rosten på backluckan så nu ser det bätter ut och känns bätter eftersom jag tror jag stoppat rosten lite, dock ser man ju att det är amatörer som gjort det. men har kollat på en blinkersatts på hova.com. Länk där får man med bak, sida och fram, är precis vad jag behöver och kostar runt 2.700. Ska kolla på någon sådant. HAr tyvär inte hittat några fälgar än. Om någon har några m3 fälgar eller dyligt till salu kan den ju hojja till.'

Annars är jag mycket nöjd med bilen, dock så finns det ju bättre bilar för det väglaget jag har hos mig nu men det kommer ju en sommar också.

Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
alltså..jag hittar inga fälgar men tror nu att jag vill köpa ett par bättre begangnade m3 fälgar. passar bra på bilen tycker jag och då ska det vara 17" någon som har några sådana till salu eller känner någon som har?

vore tacksam för svar!
Di
147
Diesel Mose
320d Touring -00
525d -75
Jag är inte 100% men jag tror inte att m3 fälgar passar. Tror de har annat et. Någon som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.