|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Ah.. Ni har båda rätt naturligtvis.. Så är det när man sitter på jobbet och har kokt hjärnan för länge. Naturligtvis så är det bultcirkelns diameter som anges i exempelvis 4x100 och naturligtvis så är det % andelen i däckshöjd som anger att däcket är av låg profil. och jag fuskade.. en del av infon är googlad //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
gretzky |
Har haft 320d i bra precis 1 år nu, o det verkar som jag hittat ett måndagsex! Har fått bytt generator, luftmasse + renoverat turbon! Hoppas jag slipper mer klatter för bilen e så grymt go att köra! dieseldoris |
| Bamsehalvar: Nöjd med bilen då? Köpte 330in igår..fan vilken fin bil alltså! går väldigt tyst och fint. Den var i kanon skick också..=) Ska göra en inspektion II nu i veckan sen en lackbehandling snart. Sen står sig den ett tag. =) Hittat nå fina fälgar eller så då? | |
|
är mycket nöjd med bilen. Utrustningsnivån är precis lagom och just nu saknar jag inget förutom motorvärmare. Ett annat problem är att jag inte kunnat tvätta den pga att det inte varit varmare än 6- på ett tag. Så jag lider när jag ser den. Men det löser sig ju. Fälgar har jag inte hittat några. letar fortfarande, svårt att veta vilka som är snygga på bilen när man inte ser dem på. men jag har ju lite tid kvar. kul att du är nöjd. Hittat några dolda skönhetsfläckar? Kul med de exta hästarna i 6an. De skulle inte jag säga nej till i min bil om ekonomin tillät. Men jag tycker ändå att min är pigg så det är okej, fårstår ju att det är drag i din som attan. Nöjd men bilen annars? utrymme,? Ska du göra en lackbehandling, är nog en bra idee för att spara på lacken lite. måste börja med att laga min rost under vingfästet först. så att det inte sprider sig så att det synns på lacken. Har du några bilder på bilen kan du ju skicka en länk om du vill så man får se på skönheten. |
|
|
P.s har du Angel Eyes på din bil, det är något jag skulle vilja ha, är det någut som du vet mycket om. Vad det kostar, om det är lät att koppla in, Vilka man ska köpa för att de ska se snyggt ut. några andra får också hjälpa mig med Angel Eyes om de vill. |
|
| Bamsehalvar: Jo motorvärmare lär du få på..=) Enda på bilen som fanns var en bula på framskärmen..så liten så den knappt syns..absolut ingen rost..Inspektion 2 inbokad till på Fredag..=) plus att dom ska fixa Halvljus automatik då. och stänklappar runtom..sen efter det så blir det Silverseal lackbehandling. Sen ska bilen få rulla bara..och när sommaren träder in ska jag ha på lilla M-vingen på skuffen. Och 18" fälgar..M-front II får vänta tills jag hittar nån till rätt pris..var på bmw idag o hörde..går på rätt mycke pengar med nya grejer. Länk Där är 18" fälgarna..kommer passa perfekt när jag har chromelister runt rutorna..och vita blinkers runtom. Nix har inga AngelEyes. Enda jag saknar på utrlistan är Xenon ljus..annars har den väldigt mycket. Och fan va den går..körde om en sniken Skoda Ocativa RS idag som det stod Dahlbäck racing bakpå..så säkert var den chippad. Hade inte en chans..=) Helt kalas på DSC...går inte o få den o sladda. =) | |
|
Whelie84 Du bör nog tänka igen om du tror att din 330d ens hänger av en Skoda Octavia RS som är original. Han körde garanterat ej för fullt. Inte för att vara taskig men det är tvärjobbigt att läsa dina inlägg. Ingen punkt där det ska vara punkt. Ingen stor bokstav vid nytt stycke. Meningar som fortsätter i evigheter utan punkt osv osv. sw |
|
|
jag har ett probmem på min. det är så extremt dåliga lysen på bilen. båda hel och halvljus är totalt kass. Vet inte varför. Är ju xenon på den men tror att de endast är halvljus för de lyser jämt on du fattat. När jag sätter på helljus är det vanligt vit. Fattar inte detta dåliga ljuse..något du känt av.? vita blinker ska jag införskaffa också. till fram och sida. kollar lite nu var de ser ut att vara bra. kan tänka mig att skodan fick ge med sig. Är ju nog rätt stor skillnad. och med det vridet du har så..! då får ju bilen lite kärlek då på fredag,mår den nog fint av. |
|
| Wadstedt79: Ingen som har sagt att du ska läsa mina inlägg heller. Stod Dahlbäck Racing bakpå Skodan=Väldigt troligt att den har fått en Dahlbäck kur..så det är nog en bit över 200hk. Var lite kul och jämmföra mot nått. Bamsehalvar: Japp du har bara Xenon på halvljuset. Nix jag tycker att mina halv/hel lysen är bra. Jepp Inspektion II ska bli fint för den..=) Ska bli bra väder på Onsdag nu så då ska jag tvätta upp den o lägga upp lite fina bilder. Nån som vet när Läsargalleriet uppdateras igen? | |
|
mm...då har jag bara det ja. men har hemma en extralampramp nu i prov och ska kolla hur mycket det förstör.har inte bestämnt om jag vill ha den på. Skulle också vilja ha lite fint väder här nere så jag kunnde tvätta bilen. har du tänkt att uppgradera ljudet i din bil något? |
|
|
ps..inga dåliga fälgar du tittar på. ser ju ut att vara skit snygga. passar nog bilen bra. Är nog lite för stora för minna behöv. Vill ha lite comfort kvar, och pengar efter däckköp. men de var grymma,, |
|
| Nix..inte tänkt göra nått åt ljudet..tvättade min bil idag..hittade inga skador alls på hella bilen..kändes väldigt bra..=) enda som saknas nu är lackbehandlingen. =) | |
gretzky |
Ingen annan som har haft liknande problem som mig? (generatorbyte, renov,turbo, ) Förutom det kan jag bara klaga på förbrukningen som ligger på ca 0,65l/mil och då kör jag mestadels bara långkörning och har bilen på motorvärme på mornarna. Kan jag ha nå mer knas på bilen? Tipsa gärna om ni har en aning. Funderar på att chippa för att se om det kan hjälpa till att få ner förbrukningen. dieseldoris |
gretzky |
Glömde kanske att nämna att jag åker en 320dt. dieseldoris |
|
gretzky: Varför hamnade du ut för renovering av turbon? Och hur många mil hade den gått då? Förbrukning på 0,65 l/mil hade jag åxå vid senaste tankningen. Men då hade vi -20-25 grader kallt. Den gick då lite extra länge på tomgång innan jag for nånstans. Annars brukar den hålla sig under 0,6. Har dock märkt att det är stor skillnad på hur fort man kör. Kör jag enligt hastighetsbegränsningarna (80 km/h) så går den på 0,45... men kör man ofta om och håller i medel 20 över det tillåtna så närmar den sig 0,6. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
| Bamsehalvar: Jepp lite fina fälgar ska det vara..=) har tagit lite fina bilder på bilen nu..=) men har inget ställe o lägga upp dom på än. Ska hämta bilen i morrn. Den är inne på Bmw på Inspektion 2. Sen håller jag på o försöker få tag på en M-Paket II front. Hade en på g..en helt ny komplett med allt för 3000. Men den vart såld idag när jag ringde tidigare. =( Få se om Stylabilen.se kan fixa fram nån till skapligt pris. | |
gretzky |
brännen: Vet ej varför turbon pajade men bilen hade väl rullat ca 11200mil då. Det e klart att det ofta e kallt här i trakten runt Östersund, men tycker ändå att den borde dra mindre eftersom jag har 5 mil enkel resa till jobbet och det blir inte mycket småkörningar. Däremot kan man "varmköra" den nån gång för att få upp lite temp i bilen när det e kallt ute. Ska försöka hålla mig under 90 km/h en tank och se om det blir nån skillnad. En annan grej som irriterar mig lite är att det så kallade bottenvridet inte kommer förän efter ca 2000rpm. Skulle gärna byta upp mig till en 330dt om det inte vore för pengarna. Men en chippning e nog inte långt borta. Ska montera dimljus till veckan, fick tag på väldigt fräscha beg. lyktor i Danmark. Funderar också precis som bamsehalvar på att fixa angeleyes-lyktor dom e rätt fräcka. dieseldoris |
gretzky |
Här, en fälgtyp som verkar kunna bli "poppis" till sommarn. Länk Passar kanske inte alla bilar men jäkligt grym! Chrome känns redan lite uttjatat...? Mothugg? dieseldoris |
|
de fälgarana var helt okej!.någon som har en bild på dem på en e46?.vore kul att se. Vet inte om de passar på min gröna bil. |
|
|
Alltså. tycker det är så svårt med fälgar. Man vet ju inte hur de ser ut när de är på. Är ju skit svårt att se om de passar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.