|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Bamsehalvar Vet du varför den bara gått 5000 mil på 6 år.........? Tror det är mycket ovanligt att nån köper en diesel med förhållandevis hög skatt och sen bara kör 800-1000 mil per år...... Antar att du kollat historiken ordentligt? Enda skälet som jag kan tänka mig är nån som har egen tank och kanske köper diesel för 8 spänn litern eller så. Inte ens då borde det ju löna sig om man bara kör så lite..... sw |
|
|
Grattis till bilen! Sommardäck/fälgar är väl inget problem just nu. Det är bara att hålla koll på Blocket och PowerBörsen så dyker det säkert upp något intressant. ___ //Ulf |
|
|
var ett företag som köpte in två precis lika bilar till två bröder som var försäljare. Dock blev det så att den enna bara åkte med sin och den andra satt på kontoret. Därför så har det inte blivit kört så mycket med bilen. Nu kände ägarna att de inte hade råd att ha kvar den när de inte körde med den så då sålde de den. Kollat upp den ordentligt för jag trodde inte på det i början heller. MM,,får leta efter några fäljar. Någon som har förslag på några som är snygga på e46? |
|
|
Det finns MYCKET snygga fälgar till E46:an.. Men det är väll så att med en snygg bil så är det bara riktigt fula fälgar som inte passar ;-) Sommardäck på alu-fälgar finns det mycket av på blocket. Priserna är inte så farliga. Personligen tycker jag de orginal alu-fälgarna med 7 FETA ekrar är snygga. Dessa är ett exempel Länk //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
| Bamsehalvar: Grattis till bilen! Jag var och kollade på "din" bil i Onsdags..men drog mig ur för att bakluckan är sönderrostad! en ny baklucka kostar 7.000:- sa dom på BMW i Nyköping när vi var in dit..Rostskyddsgarantin på den där bilen gick ut i November..så dom tog inte på sig det heller..känner du på vingen så sitter den löst. Väldigt fin bil annars...6x vita blinkers behövs bara. Synd det bara var AC i den och inte Klimaautomatik..det tyckte jag inte om för o vara en sv-såld. Väldigt fint skinn och trä i den! Och stort plus för Xenonljus! Själv så ska jag åka och köpa en 330D -00 nu i veckan. Svart metallic och grått skinn..=) det mesta i utr. =) | |
| Bamsehalvar: Grattis till bilen! Jag var och kollade på "din" bil i Onsdags..men drog mig ur för att bakluckan är sönderrostad! en ny baklucka kostar 7.000:- sa dom på BMW i Nyköping när vi var in dit..Rostskyddsgarantin på den där bilen gick ut i November..så dom tog inte på sig det heller..känner du på vingen så sitter den löst. Väldigt fin bil annars...6x vita blinkers behövs bara. Synd det bara var AC i den och inte Klimaautomatik..det tyckte jag inte om för o vara en sv-såld. Väldigt fint skinn och trä i den! Och stort plus för Xenonljus! Själv så ska jag åka och köpa en 330D -00 nu i veckan. Svart metallic och grått skinn..=) det mesta i utr. =) | |
|
mm...såg rosten...men känndes som att det var inga problem att laga. Dessutom var vingen lite lös för att de hade satt fast den med för korta skruv. Dessutom fick jag bilen lite billigare så jag skulle ha pengar att fixa det. Fastnade själv för den mycket finna inredningen. Dock var ju motorn inte så fin att titta på i nu läget. Hoppas du blir nöjd med din 330. Skulle själv vilja ha den om ekonomin ville det också. |
|
| Okej...hur mycket gick han ner? 131 skulle jag få den för. Går bilen bra då? provade den så lite..men verkade gå fint iaf..kul med så få mil. Vad blir det för fälgar? Blir M-Paket II fronten och lilla M-läppen på vingen och 19" fälgar för min del i sommar..=) | |
|
Automatisk klimatanläggning är ju möjlig att eftermontera Länk /M.A. Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| Rolex: Jepp men det går nog på rätt många lappar? Jävla nice 330 Cab du hade! Vore´nice o ha en sån i sommar..=) | |
|
ska man säga vad man betalade. NE men jag fick den för 130. Och jag tyckte den gick fint, är dock inget proffs på att känna om något är fel. Kände du något dumt? Vet inte vad det blir för fälgar. Letar nu och hoppas hitta något innan maj som är bra. Svårt att se vilka som är snygga om man ej ser dem på tycker jag men man får la chansa. Automatisk klimatanläggning är nog inget jag behöver därimot vore 6vita blinkers snyggt. Vet ej vad detta kostar men är det någon som vet? Har någon en bild eller ide på snygga fälgar kan den ju skriva något! vill nog inte betala mer än 12.000 i nuläget fär fälgar och däck,nytt eller begangnat. Tror 17" eller 18" är bra för mig, någon som vet om 17" känns för litet. |
|
|
Jo jag märkte inga fel på bilen..länkarmarna var ju bytta och så. Är väll dom som är problemet. 6x vita kostar ca 3 tusen. Men då är det inte orginal. Jo 12 lax får du mycke fälgar för. 17" blir för litet..tycker jag iaf...men finns feta 17 också..så det beror lite på vad det för modell. Men 18" fälgar o 6x vita så blir din bil fin..du får lägga upp lite bilder på Galleriet sen när du har fälgar o vita blinkers..=) |
|
|
mm...får göra det..men jag lär ju inet få på några nya fälgar innan mars så det får vänta...har tänkt att underedsbehandla den nu och få rent motorn på något sätt. Får leta efter lite fälgar bara. vita blinkers gör rätt mycket också tycker jag. |
|
|
Vad gäller fälgar så tycker jag personligen att 17" räcker. I längden är fälgar billiga och däck dyra. Har fått för mig att det är ett stort språng i däckpris från 17" upp till 18" eller större. Att skaffa däck till 17" fälgar kan vara nog så kännbart. Jag har ett par fälgar på önskelistan som verkar mycket prisvärda och dom är mycket snygga. De heter TOORA 190. Klistrar in en länk som jag hoppas ska fungera: Länk Är det någon som har dessa på en e46 så vore det trevligt med en bild. |
|
|
mm..tyckte de fälgarna var riktigt snygga....får kolla upp dem mer....undrar en sak. Är kass på det med däck och undrar en sak. Har en fälg tex breden 8,0 är det någon speciell däck bred man måste ha då? fattar inte vad alla siffror betyder på däck och fälgar. |
|
|
Vad betyder siffrorna? Det är ganska logiskt när man väl fått in det i huvudet. Ta ett normalt däck ex. 205/55-16 V Däcket är 205 mm brett på slitytan Däckets höjd från fälgkant till slityta är 55% av bredden Däcket är tillverkat för att sitta på en 16 tums fälg V är hastighetskodning för max 240 km/t T, H och V är de vanligaste hastighetskodningarna. Det är för 190, 210 och 240. Annan information på däcket Treadwear 160* innebär att däcket ger 60% fler mil än ett däck märkt 100. Traction A* är bästa betyg för grepp. Temperature A* betyder att däcket bygger upp mindre värme vid körning än däck märkta B eller C. E5 02052 är ECE-märke för godkännande i Europa. DOT-märke innebär att däcket klarar amerikanska krav och de 3 sista siffrorna anger när däcket har tillverkats t ex 122<=vecka 12 1992. DOT-märkningen åberopas vid eventuell reklamation. < efter däckmärkningen anger att däcket är byggt på 90-talet. 554 1 = Intern märkning. Dessutom finns fabrikat och typbeteckning på alla däck.> * Gäller endast i USA. Sen har vi fälgar Ta en vanlig alufälg exempelvis 16x7.5 ET35 4x100 Fälgen är 16 tum hög (det du ser och det folk menar med "lågprofil" innebär Högre fälgar. Fälgen är 7,5 tum bred. Ju smalare fälg, desto smalare däck kan du sätta på och vice versa. ET35 är den såkallade inpressningen, alltså hur mycket av fälgen som är innanför resp. utanför navet. Olika på olika bilar. 4x100 är bultcirkeln. i detta fall är det 4 bultar med 100mm mellan bulthålen Det var väldigt snabbt förklarat. Men vilka däcksfirma som helst kan ge dig en rekommendation över vilka siffror som passar på just din bil. Förmodligen så finns även kunnandet här på forumet. Här finns en hyfsad "prova på att montera" på webben. Länk //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Gedigen förklaring där amullo. Den skulle passa under rubriken "Allt du behöver veta om hjul" :o) Hitta ett fel dock. Bultcirkel 4x100 innebär 4 bultar och att de är jämnt fördelade på en cirkel med en diameter av 100mm. Bamsehalvar: Jag har 17-tummare med bredd 8". På de har jag både haft 215/45-17 samt 225/45-17 däck på. Dessa har dock ej samma rullomkrets men det funkar fint. Om du öppnar förardörren så tror jag att det finns en skylt där med godkända däckdimensioner. |
|
|
amullo: en bra och tydlig förklaring. Har bara en kommentar, lågprofil har egentligen inget med fälgens höjd att göra utan mer med däckets höjd i förhållande till sin bredd, dvs 55 i ditt exempel ovan. Förr i tiden så var standardprofilen 82 vilket inte ens angavs på däcken. När det sedan började göras däck med t ex 70-profil för så kallades dessa lågprofildäck. I dag är ju egentligen nästan alla däck som säljd lågprofildäck enligt det ursprungliga sättet att se på saken men idag är väl 50-profil och lägre vad man skulle kalla lågprofil. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.