|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Diesel Mose: Beror på din garanti. Rostskyddsgarantin är ju på sex år, så det är väl på det berömda håret att dom lagar dina skador på garantin! If it ain´t broke...don´t try to fix it------------ Länk |
|
|
Det är 6 år från den dagen bilen är uttagen som gäller. Normalt är dom generösa med garantin inom dessa 6 år och stenhårda när gränsen är passerad. ___ //Ulf |
|
|
Ok. Får kolla på datumet när den är uttagen då. Känner på mig att det är kört. Gäller garantin så fort det är en liten fläck eller finns det krav på storlek eller genomrostning? Bamsehalvar: Hoppas du ursäktar att jag svävar ut lite i din tråd men det kanske kan vara "matnyttigt" för dig med |
|
| Min bil har inte börjat rosta, utan det finns tendenser. Det va inget snack om att byta ut både huv och dörr, jag blev positivt förvånad. Tycker du kan ringa en aukt. verkstad o höra med dom. | |
|
Är bara bra ni prata på...bra omjag får reda på så mycket som möjligt om bilarna. Så det är inget att be om ursäkt för. Är mycket nöjd med det jag fått veta och ser just nu inget annan bil en den bmwn som skulle passa mig bättre. Det ända som talar emot är ju skatten men den får man nog leva med. |
|
|
Skönt när dom tar tag i saker och fixar på garantin. Särskilt om man ställt in sig på att strida för sin rätt. Förmodligen är min 6års gräns passerad så det skiter sig nog. Skatten är egentligen överkomlig. Särskilt om du (Bamsehalver) får dieseln billigt. Säg att du köper en bensinare. Hur många kronor skatt lägger du då inte på varje liter du kör upp.. Vad gäller bilval så finns det för mig iaf 2 val nämligen en nyare BMW diesel eller en äldre. Möjligen en ännu äldre :o) |
|
| Har en 320D Touring -03, är mycket nöjd med komfort och utrustningen är det absolut inget fel på, automat lådan är som en dröm med en vridstark diselsnurra. Det enda är att det är lite halvtrångt bagage lite krångligt att få in vår jätte-barnvagn. om någon är intreserad så är den till salu. | |
|
Jag hade en 136 hk 320d för några år sen och var mycket nöjd med den. Hade den i ca 1 år utan att nåt krånglade på den. Hade också skapligt med utrustning som xenon, navi, sportstolar, pdc, 18" mm men saknade tyvärr det för mig nödvändiga skinnet. Jag hade Kcr box i min bil vilket jag tyckte var bortkastade pengar. Vill man åka ekonomiskt så köper man ju en 320d vill ha ha lite mer pulver så är det ju bättre att köpa en 330d. Även om jag inte kört 150 hk common-railen i nyare 320d så skulle jag nog leta efter en sån om jag var du. Då får du ju både uppdaterade motorn med lite mer krut + faceliften i ett. Strunta i om "dieselhatarna" ifrågasätter varför du ska ha en diesel. Kan du köpa diesel billigt är det ju toppen men man kan ju faktiskt välja att köra en diesel 2006 utan att det ligger ekonomisk vinning bakom. Förutom högre skatt så är ju moderna dieslar både starkare, snålare och har enligt mig en trevligare motorkaraktär. Den 320 e-36 bensinare jag hade för länge sen kändes direkt slö i jämförelse med 320d. Om du tycker dieslar ser tråkiga ut tycker jag du ska kika in på "Johan99"'s moramet 320dT med M-pkt 2. Snyggare än så blir ju inte e-46'an tycker jag. Finns även nån annan på forumet som har en grymt snygg mörkgrå met 320dT med nån brun läderinredning. Kommer dock inte ihåg vem. sw |
|
|
bamsehalvar En bensinare kostar i runda slängar 2000 spänn i skatt och en 320 d ungefär 4000 kr mer per år!!! Det gör en skillnad på 333 kr per månad...... Sparar du inte det på diesel genteomt bensin vid pump tror du? sw |
|
|
Jag kan också tala bra om 320d, det som jag bytt på min är luftmassemätaren. Bamsehalvar, synd du inte ville ha en touring, det finns en fin svart touring till salu i powerbörsen. PB |
|
|
Wadstedt79: Varför tyckte du KCR-boxen var bortkastade pengar? Mer pulver utan att bränsleförbrukningen ökar är väl inte fel..jag har testat min utan box och det var stor skillnad. Luftmassemätare har jag också bytt btw, dessa är tydligen något av en förbrukningsvara på "nyare" dieslar. |
|
|
Måste väl åxå bidra i tråden. Jag måste säga att jag är helt nöjd med min 320d. Kör väldigt mycket så låg bränsleförbrukning är ett måste... normalt hamnar jag aldrig över 6 l/100 km. Som minst har den tagi 4,5 l/ 100 km =) På ca 40.000 km har jag endast bytt en motordyna och hundbenen i nosen. Eftersom bilen är en tyskimport så saknade den uppvärmd vevhusventilation så det har jag eftermonterat. Lönar sig att kolla upp det om man köper en tyskimport och bor i kalla norden. 136 hk räcker bra vintertid men till sommaren hägrar KCR-boxen. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
ferlin Vet inte säkert men misstänker att det var nåt fel på min box som gjorde att den inte gav det den skulle för jag kände inte så jättestor skillnad. Skickade tillbaks boxen och de sa att den funkade som den skulle. Kan ju säga att om man tror att en 320d med box går som en 330d original så bedrar man sig i alla fall. Min 330d gick MYCKET bättre och det går ju givetvis inte att jämföra en liten 4'a med en skapligt stor 6'a. Har man de extra pengarna så tycker jag man helt klart ska satsa på en 330d. Nåt som jag tyvärr inte hade i nån av mina dieslar men som jag gärna skulle haft är aut då en modern diesel gör sig bäst med aut. Provkör både och så du vet vad som är bäst för dig. Jag bytte förresten också luftmassemätaren på min 330d så det verkar ju inte vara allt för ovanligt. sw |
|
|
Hej! jag får väl berätta lite om 320d jag också då... jag har haft min i snart 1år det är en-00:a och jag är supernöjd med den, som nämnt tidigare så går dom ju otroligt billigt i sommras på semestern tog den 0,53l/mil landsväg med ac på järnet. nu är det ju 136 hästarn har inte provat 150hästarn, men jag tycker att den har ett riktigt ¨fint vrid redan från början, nu ska jag göra mig av med den pga flytt så nu blir det nära till jobbet dvs 1km enkel väg så då är det inte ekonomisk-försvarbart längre att köra diesel...///MVH |
|
|
mm...skatten är ju inget problem igentligen när amn köper billig diesel så det får man ju ta. Kul att så många är nöjda med bilarna. Ska åka och kolla på en e46 nu i helgen. är en 00 ich har inte gått så farligt. hoppas det blir bra. Jag täkte på det är med kcr box. Är det olagligt eller ej.? Hur är det igentligen!?! Tack för alla svar. Har hjälp mig att bli mer intressead av bmw´n. |
|
| Att en 320d (oavsett trimbox mm) skulle gå att jämföra med en 330d tror då inte jag iaf..jag skulle helt klart, om plånboken tillät, haft en 330d. Jag har förvisso inte haft nöjet att testa en 330d, men kan tänka mig att dom går riktigt fint. | |
|
ferlin Jag hade ju den "äldre" 330d motorn på 184 hk och den gick mycket bra. Om jag ska jämföra den motormässigt med nnån bensinare jag haft eller kört så ligger nog 328'an närmast tillhands även om jag personligen föredrar bottenvridet i dieseln. 320d är ju mycket trevlig och fin bil att äga och köra men 330d är ju givetvis båda roligare , starkare och dyrare att äga....... sw |
|
|
Köpt min Bmw 320d nu. Åkte och tittade på den och fastnade för den direkt. Gått 5000 mil och är en 00a. Dock saknas det sommardäck och fälg så om någon har några att sälja så du ju skriva en rad. Så då äre man lycklig Bmw ägare. |
|
| Då får man gratulera. 5000mil...De va inte mycket det.Den är ju som ny ;o) | |
|
mm...den var en riktigt lågmilare....så det var kul.var som ny inuti. behöver dock en liten tvätt i motorrummet. problemet är ju sommar fälgarna bara. Vill få tag i något snygg men inte betala för mycket. Lite pressad ekonomi nu när bilen blev så pass dyr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.