AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.213

Ska ja byta bil nu eller?

Sida 1 av 2
Ska ja byta bil nu eller??
Jag har en röd E36 som jag haft i ett par år nu men jag tycker nog den ser lite konstig ut, jag har försökt med nya fälgar spoiler osv för att försöka att få den att likna en bil, men det blir inte snyggt va ja än gör.
Och idag sa tom mamma att jag har ful bil, o det kan jag ju förstå att hon tycker nu när den står parkerad bredvid brorsans S40 som hon tycker är så blå o fin.
Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fundera på en annan o snyggare BMW om jag hittar en sådan eller ska jag göra det enkelt o köpa en Volvo jag också.
Gemini__
Har du råd så är det bara att byta till en finare BMW. Köp ingen röd BMW nästa gång så har du kommit en bra bit på väg mot en fräschare kärra.

Lycka till!

Mvh:
Thomas

Gemini__
Har du någon bild på din nuvarande bil förresten? Måste gå att få den fin också tycker man.
ge
158
geson
E12 528i -79
Oavsett vad din mamma tycker, tror jag att dom flesta här
tycker att en E36 är mycket snyggare än en S40.

Röd .... kräver mycke puts....

Köp ingen Volvo!!!!!

/Geson
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag skulle nog också ta en (ny) S40 hellre än en E36 om jag ska vara ärlig .. dock finns det ju ingen anledning att välja Volvo hellre än BMW för att man vill ha en snygg bil! Det finns många snygga BMW också. Skulle föreslå att du letar upp närmaste BMW-handlare och kollar om du inte hittar en nyare bil som faller dig i smaken.

Wilhelm Svenselius
vill se hur din bil ser ut nu....en e46 hade u varit trevligt om du har råd
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jag förstår om din mamma tycker den är ful om bilen är helt orginal med oranga blinkers och utan nedlackning med en matt röd solidlack. Då är e36 ful, tycker jag.

Eller så är det så enkelt att du helt enkelt tröttnat och vill ha nått nytt. Så är det ju för dem flesta, inte bara när det gäller bilar, när det gäller de mesta runt omkring en.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag säger bara dumma dumma dumma människor, så många som direkt anser att en gammal bil ALLTID är fulare än en nyare bil, typiskt kvinnor. Volvo är och förblir en ren bruksbil med de kvaliteter det innebär, (hästen brunte jämfört med det arabiska fullblodet). Det spelar ingen roll hur ny och putsad en tex volvo är, man gör bara en axelryckning, vilket också visar sig på all den vandalisering som ske, vad kan det vara 1 volvo på 20 BMW som vandaliseras eller något, det visar väl något?
Spännande synsätt. En E36 316 Compakt är ett Arabiskt fullblod däremot är S60R hästen Brunte. Jag hade absolut valt Hästen Brunte :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
Ska du jämföra med Volvos S60R så blir det mer rättvist mot E46 M3!
Då blir volvon skit.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
E36 316 Compakt mot S60R. Jag hade fortfarande Valt BMW'n. Går inte att jämföra körglädje med något halvmongolidt bygge som inte äns är volvo eller svenskt längre. Inte bara det, volvomekanikerna e så dumma i huvudet att dom monterade den drivande axeln fram. *suck*
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Infiniteobscurity:
Även om vi befinner oss på ett BMW-forum så tror jag ändå du är ganska ensam om det valet.:)

Men om du kommer över en S60R så säg till, vi kan byta så får du vår lågmilade compact och 100 000:- imellan:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Jag kommer aldrig någonsin att skaffa en vol*o, om jag så får den gratis...

E39 är det bästa köpet jag någonsin gjort, mer bil för pengarna finns inte..

Man åker som en kung och folk tror att man är nästintill miljonär..

En trimmad traktor är fortfarande en traktor
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag tar nog ganska lätt Brunte (S40) framför den alldagliga kebab-bilen E36.
No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
men hallå? S40 är väl mer alldagligare eller?
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Jag ser hellre mobbad ut i en BMW e36 316 compakt än i vilken Volvo som helst.
Gemini__
Det är du nog ganska ensam om att tycka, även på detta forumet =)

Den enda sanna E34 M5-sidan - www.e34m5.se
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Som ni kan se i min profil så tillhör jag skaran som valde 316i Compact framför S60R. Så jag är helt inne på InfiniteObscurity linje.

Highway Star:
Den ultimata kebab bilen för mig är en E36 Coupé eller Sedan, därför fick det bli en Compact. Compacten och Touringen är minst kebabiga anser jag.

Så jag vill inte ha en S60R, en M3 eller en M5. Hade jag velat ha någon av dessa hade jag ju haft en sån. Rent allmänt känns det som att de som kör lite häftigare bilar automatiskt tror att alla andras högsta dröm är att ha en likadan.

//Stenback
tror folk verkligen att du ar miljonar for att du aker i en e39,, var bor du nagonstans.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Vem lyssnar på sin mamma.. När brudarna överröstar henne :D

Länk
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Byt morsa- behåll BMW:n.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.