|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
I år fyller en av BMW:s mest lyckade modeller 30 år ! Vore det inte läge att anordna en STOR E24 träff för att fira detta jubileum ? Så alla e24 ägare kom med ideer och förslag så kanske vi tillsammans kan "koka ihop" något ! Hälsningar Ando Gunnarsson | |
| Klart att det ska firas! Gärna i södra Sverige... | |
|
Det är ju klart det ska firas... men hoppas att ni kan hitta nån plats i mitten på sverige så att vi stackare i norr har någon chans att komma.. det skulle vara så himla kul att se fler E24 för där jag bor så ser man då bara en och det är min :D |
|
|
Världens vackraste bil fyller 30 år, måste genast firas. Lägger en champagne på kylning på direkten ;) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Det låter som en MYCKET bra idé. Mellansverige är nog att rekommendera som Slugger säger, för att de entusiaster som bor norröver ska klara sig under 100 mil enkel resa (inte för att jag råkar bo i mellansverige). Slugger: Tänk dig att du glider fram i din hajnos, framför dig ser du en artfrändes vackert skulpterade akter och sluttande taklinje. Trevligt! Du kastar ett öga i backspegeln, vad ser du där? Om inte fyra stirrande ögon från ytterligare en e24! Härligt! Det måste bli en träff! /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
| får man komma på träffen fast man inte har en e24?? | |
|
Ja du Fredrik det skulle vara en första gång för mig att se något sådant :) . Det skulle vara väldigt cool, skullle vara så roligt å se andra E20:or och prata och utbyta ider och tips hoppas att det blir av en träff. om det blir en sådan så kommer jag garanterat. /Linus |
|
|
Bra idé! Jag är med! |
|
|
Kolla in bilderna här... Länk Länk Min drömbil sedan jag såg den första gången någon gång i slutet av 80-talet... Klart det måste firas på ett eller annat vis, blir det träff kommer jag och spanar in era bilar trots att jag inte själv äger någon E24. Sällan man ser dem ute på vägarna nu för tiden ju! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag är defenitivt med! Kanske BMW CS kan vara med och rodda ihop något? Tullinge eller dylikt. MVH Patrik.Länk |
|
Firar inte CS det på något sätt på eller genom en träff vore det skandal då modeller hör till BMW's mest klassiska. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Tanken med denna träff borde vara att man inte måste tillhöra någon klubb för att deltaga , vet ej om BMW CS är intresserade av någon sådan träff ! |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Varför inte anordna en Classic coupé träff ihop med 30års firandet? Vore kul att se lite E9:or som ändå är "Pappa" till E24:an, börjar ju dyka upp ganska många fina såna nu (eller pågående projekt) . Enl.rykten skall det ju finnas ca 750 E 24 :or reggade i landet, undrar hur många som är körbara?' Tänkas att kanske 50-80 st skulle träffas om lite info spreds ut, tänk vilken syn att få se så många tillsammans samt kanske ett gäng E9:or,MUMMA!!! Men drömma kan alla, hoppas att slag i saken sker!! MVH PatrikLänk |
|
Helt klart en trevlig idé :) Kanske måste köpa en E24 bara för träffens skull :) Karavan till sta'n med E24.or,det vore ju en syn det :) klassisk coupé som har "allt" tycker jag .. Mvh Janne. |
|
|
Jag är helt klart med! /Purre |
|
|
Då får jag fälla in att Trygghansa veteranbilsförsäkrar era kärror från och med 30 årsdagen Grattis :-) Mpower |
|
|
Det är ju inte alla E24 som är 30år, utan det är modellen. Dom flesta har nog en bit kvar till 30! /Geson |
|
|
Geson: jag såg det nu snittet i tråden har nog minst 8 år kvar till veteranbilsförsäkring :-( Mpower |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är mycket inom BMW som fyller jämnt i år. inte enbart E24. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso! Med tanke på länken antar jag att du tänkte på mig!? Då jag är född -65 så förstår du att det inte blir jämt i år. :-) /Geson |
|
Geson! Tror nog att samtliga hamnar på Bloggsidan med den länken! MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.