AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.341

Sportavgassystem till M5 E34?

Sida 2 av 2
pe
554
perf
320xd e91 -09
7500:- menade jag, självklart. My bad.
Perf: Skumt...men det var dessa priser jag fick iaf (maj -05).Vet inte va killen hette men jag kommer ihåg att jag påpeka att priset jag fick ej stämde överens med det som stod på webben (har för mig halvsystem kostade runt 9-10", hans kommentar var att det var "lägsta" priset o att det ofta blev något dyrare med andra slutrör eller dylikt...)Helsystemet inkl kattar (2st) o rostfria rör (dubbelt 2.5") kostade DÅ iaf mellan 23-25, de kunde ej ge exakt pris beroende på hur mycket "bök" det blev...

De
71
Delmar
M5 -91
525 -91
Fick pris på SS system 15000:- "hela vägen".
Gemini__
Ett Ferritasystem till en M5 E34:a kostar 8500:- från kat, allt enl. Ferritas hemsida. Konstigt att de uppger andra priser när man pratar med dem personligen.

När jag kikade för något år sedan kostade det 7500:-.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Saxat från prislistan:

"BWK 50001B M5 E34 (91-) Från kat och bakåt 8500:-"
Gemini: Ja det tyckte jag med...frågan är hur pass aktuell deras prislista är...

Klargörande: Det pris jag fick för nytt system inkl kattar från grenrör o bakåt var alltså inklusivi rostfria-rör från grenrör o bakåt, alltså inget "fusk" me o skarva in nya kattar bara...Kan vara en orsak till prisskillnaden mellan det pris jag fick o det Perf fick...

Gemini__
Prislistan är senast reviderad 051017
De
71
Delmar
M5 -91
525 -91
Vad tror ni om ett komplett system från SS för 15000:-? Kan det vara ngt?
De
71
Delmar
M5 -91
525 -91
Blir antingen det eller en Eisenmann slutdämpare och ev. byte till nån sorts racekattar. Någon som har tips på sådana (kattar)?
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Ta Eisenmann ist för SS... SS tycker inte jag låter specielt vidare på m5.

Mvh Jojje
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Det vikigaste om ni ska få ut effekt på en S38B36/38 är att ni bygger om kollektorerna på grenrören då de bara är på 2" orginal, har gjort detta på min egen racebil, 2x3" på den och sen 2x3" hela vägen.
En Apple racing dämpare längst bak på varje rör. Länk litet filmklipp här, dock kass vevlager på femmans, snälla ignorera det bankande ljudet :p

Och på en kundbil som bara är chippad, 2x2,5"på den, och en Apple racing dämpare på varje rör mitt under sen går det ihop till en 3" Apple dämpare längst bak, dubbla kromade utblås på det. Vart kanonfint :)
Sen lika grovt resten av vägen.
Såhär låter den :) Länk
Och lite bilder längst ner på denna sidan: Länk

MVH

Krille
Wi
70
Wik
M5 -92B
Kör med supersprint på min Beemer och tycker det funkar suveränt.

Vill inte att det ska låta som någon ljuddämpstrimmad gammal 240 så för mig är det perfekt.
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
slår ett slag för Köhlers grejer, bra ljud, perfekt passform o rostfritt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.