|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som har ngt tips? Gärna med skönt ljud och lite mer effekt. | |
Gemini__ |
Ferrita, Eisenmann och Supersprint är några av alternativen. Själv ska jag nog sikta in mig på ett Ferritasystem. Ett Eisenmann skulle jag också kunna tänka mig, dock tycker jag det är alldeles för dyrt. Välkommen till forumet förresten! Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Om du testar sökfunktionen i forumet hittar du en del att läsa om avgassystem till M5:an. Här kommer några trådar jag hittade: Länk Länk Länk |
Gemini__ |
Här kommer de rätta trådarna: Länk Länk Länk |
|
Tackar tackar!! |
|
|
Jag hade ett Feritta system på min 328. Tyckte den lät lite väl högt. Det va nästan störande. Den lät visserligen GÖTT men på tok för högt enligt mig. Farsan har Supersprint på sin M3 och den låter som "de ska låta" tycker jag. ganska tyst på tomgång och normalkörning men ryter gott vid hård acceleration. Dessutom har Supersprint 1000ggr snyggare finish på grejorna! När jag byter blir det Supersprint med 95% säkerhet. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Jag har SS och det låter väl mycket inne i bilen som är en M5 -92B | |
|
SS tycker inte jag låter ngt vidare... Original låter bättre tycker jag.. Mvh Jojje |
|
Gemini__ |
Intressant att höra era åsikter. Man vill ju inte att det ska låta för högt vid normal körning, blir bara jobbigt i längden. Men köper man ett Ferritasystem bestämmer man själv hur mycket man vill att det ska låta, det är bra. Ska förmodligen köpa ett nytt system, har dock inte bestämt mig för vilket än (lutar åt Ferrita). Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Så SS är inget att rekommenderar mao? Köper man ett sådant system måste man iaf modifiera slutrören, de sticker på tok för långt ut och har inte rätt "look". //Thomas |
| Satsa på Ferrita.. Fast jag tycker att Eisenmann har det skjystaste ljudet jag har hört iaf.. Jag hade det på min M3 och det var otroligt va gött den lät! | |
|
Ger dem nån effekt extra överhuvudtaget på en M5? |
|
Gemini__ |
I Bayerisches Blatt fanns ett reportage där en M5 E34:a fick ett Ferritasystem monterat. De mätte effekt (Rototest) innan och efter monteringen av systemet. Bilen fick 10hk mer efter bytet, sedan om det går att lita på eller ej får man själv ta ställning till. Men bilen gick knappast sämre efter bytet iaf, ett bra mycket "vassare" ljud infann sig dessutom. Jag vill enbart byta för ljudets skull, bara man inte sänker effekten är jag nöjd. |
| Det ger extra effekt om du kör sport hela vägen fram inkl grenrör och kattar. Vissa pratar om upp till 10hk extra med system från kattarna och bakåt. Själv tror jag inte att det gör så stor skillnad mellan ett sport och ett M-org system. Sportsystem från kattarna och bakåt köper man mest för ljudetsskull. Själv har jag ett MK Motorsport som jag är mycket nöjd med, det kan dock bli lite jobbigt om man åker längre turer, speciellt för den som sitter i baksätet. | |
|
Mitte feritta system beställde jag genom Micro. troligtvis ett massproducerad variant man kan köpa. Som gemini_ sa så kan man få "ett eget system" av dem oxå. farsan fick ett byggt på sin 323 E30 för längesedan. han fick dock komma på återbesök 2ggr till dom pga vibrationer i kaross. SS har garanterat bra mkt snyggare finish än feritta. feritta systemet jag köpte såg nästan hemmabyggt ut. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Andreas: Hur lät Ferrita systemet? Och vad fick du ge? |
|
|
Ferrita: 15.000:- kat och bakåt, 75000:- efter kat och bakåt. Byggs på plats, finns ingen serieproduktion. Till en M5 e34. |
|
|
Ferrita: 15.000:- kat och bakåt, 75000:- efter kat och bakåt. Byggs på plats, finns ingen serieproduktion. Till en M5 e34. |
|
|
Perf..Nja....Snarare ca 23-25" från grenrör o bakåt inkl kattar ("racekattar" dubbelt 2.5" hela vägen).... Efter kat o bakåt ca 11-12" beroende på vilket slutrör man väljer.... Hur jag vet??? Jo för jag var nere o fråga på plats i somras utifall besiktningen skulle gå åt pipan med tanke på avgasvärdena... |
|
|
kommer inte ihåg exakt men har för mig de va runt 6000: efter katt //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Dawwe. Dom priserna fick jag direkt av Dr.Keno. Det är han som bygger systemen, han om någon borde väll veta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.