|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tänkte kolla om ngn vet hur det ser ut med riktigt lätta fälgar till M3 E46 i 18" ? Vet ju att csl fälgarna är lättare men kostar en hel del, finns det tex magnesium fälgar och vad väger sådana i jämförelse med original? /// mstrutsen | |
| Sedan existerar det ju även kolfiberfälgar, även om dessa är mkt känsliga. (Har dock bara sett dylika i 17"...) | |
|
17" verkar vara lättare att hitta men på E46 ska det ju minst vara 18 /// mstrutsen |
|
|
Länk Länk Länk Länk De här tilverkarna har fälgar som väger runt 10kg. Dime M Länk |
|
|
tja Jobbar på ett företag som syslar med kolfiber och bland annat så har dem tillverkat ett uppsättning 20" till volvo. Dem var riktigt imponerande, priset också kan jag säga. vad sägs om: 250 big ones!!!! Har bild på dem, men hur laddar man upp detta??? |
|
|
ladda upp den här Länk |
|
|
Dime: vad väger de fälgar du köpte? /// mstrutsen |
|
|
Bak fälgarna väger 11kg.De är 19"/10. MVH |
|
|
Dime: finns det någonstans man kan se vad det är för vikt på fälgarna? /// mstrutsen |
|
modano |
kan rekommendera SSR!! Kör race på 17" väger 6.5 kg/st ! |
|
Modano: man måste ju minst ha 18" till E46 för att det ska se någorlunda bra ut tycker jag annars hhade de nog varit kanon ;) /// mstrutsen |
|
modano |
dom finns i 18" !! |
|
Modana: Vem säljer dessa fälgar? /// mstrutsen |
|
modano |
Länk |
| Jag hade aktat mig för att köpa SSR fälgar. Finns väldigt många som har haft problem med dom. Dessutom konkade företaget förra året. | |
modano |
själv har jag inte haft några problem.. dom har gått hårt på bana + tävlat med dom. vad har det varit för bekymmer ? visste inte dom konkat... |
| modana: Många har haft kraftiga problem med vibrationer vid regn. Ett annat problem har varit klarlacken som släppt gång på gång oavsett renovering eller ej. | |
|
BBS GT Race i magnesium är förmodligen det bästa man kan få tag på. |
|
|
Johann: vem marknadsför dessa BBS fälgar i sverige? Vet du ngt om vikten? /// mstrutsen |
|
| mstrutsen: Länk | |
|
OCL Brorsson är distributöt i Sverige. De vi har väger ca. 6 kg styck i dimensionen 18x11" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.