AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.920

hur är e36 som förstabil?

Sida 2 av 2
Ly
212
Lypsylatex
BMW 323iT -96 (15- )
BMW M3 -96 (19- )
Honda Accord -14 (23- )
Vill stämma in i hyllningskören till 323i -96. Har haft min i 15.000 mil nu, och har inte haft några stora problem. Ett och annat har givetvis dykt upp, men ingenting förvånande. Bilen har idag gått 27.000 mil och jag räknar med att få ut många, många till, i alla fall om jag gör någonting åt den begynnande rosten.

/Jörgen

--
Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang.
köpte min 325 -93 för 1 1/2 år sedan. tyckte verkligen om den bilen!! Gick väldigt bra, inte jättedyr att äga, bytte bromsar å lite slitage delar, vilket jag visste behövdes när jag köpte. Annars inga byten alls. Men så köpte polaren en 328 -96. Vilken skillnad på bilar!! Herregud!! Så jag är nu ägare till en 328 M coupe 96, 325:an sålde jag till första bästa.. hehe.
Men vilken som helst av e36 modellerna kommer garantera en nöjd ägare, om bilen är i bra skicka. sen är det upp till hur snabb modell man vill ha.

Lycka till med köpet
axelsson
har en bmw 325ix som förstabil och endabil. Den fungerar skit!

Köp en volvo 240 som du kan härja med som fan. e36 är för överigt snygga osv. men problemen kommer ju alltid efter ett tag.

axelson: nu är juh din en e30..det är ungefär som att säga att alla bmw är skit när du säger som du gör.
Har själv en e30 som jag haft i 4 år och kört 5000 mil med. enda som har gått sönder är 1st bensinpump. absolut driftsäkraste bilen jag varit med om. Å den har fått bekänna färg!!
vilka årsmodeller ska man kolla på ??? har hört att man ska akta sig för den första årsmodellen då bilen har många barnsjukdomar...
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Min är en 92, första året som coupé var med.
Den har funkat helt okej, snart haft den i ett halv år.
Det enda som har gått i sönder är termostaten.
Jag valde 92 lite för att undvika vanos, då jag för tillfället studerar.
Desto mindre grejer som kan gå i sönder desto bättre.
Dessutom är det ju efter 5000 varv som livet börjar.
Dock så dricker ju bilen hel del bensin när man kör tufft, men det får man väll leva med.
Billig bil, dyr bensin.
328_Driven
ska du satsa på e36 så hade jag köpt en 328.. värt alla pengarna .
nu är det så att aj fick ett erbjudande jag itne kunde motstå.. det blev en 320 2000årsmodell
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det låter som en inte allt för tokig första bil det heller. =)

Mvh Johan
får väl hoppas de :D... nu ska jag bara spara lite pengar till fälgar m.m ... men känslan att åka 3-serie är ju nästan ovärderlig.. har både kört brorsans 320 e36 och min 320 e46 och visst det är inte värsta motorn i dem men fy fan vad skoj dem är
Do
73
Dorian1
323i - 99
Jag funderar också på att köpa en e36 323 från -97 eller -98. Det är väl när den fick en facelift också va? Riktigt sugen på den bilen. Tänkte också höra lite vad ni säger om de nyare modellerna...från -96 till -98. Är de mer hållbara och slitstarka? Tycker också att inredningen ser mkt schysstare ut på de nyare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.