AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.978

130:- För blocket annons = för mycket

Sida 1 av 2
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag blev mer eller mindre chockad när jag skulle betala annonsen för min bil som jag la in på blocket. 130:-!!
Det är på tok för dyrt. 40:- för extrabilder.

Näe, det blir till att hitta billigare alternativ att annonsera på. Men som ger samma respons. Tyckte smärtgränsen låg nånstans vid 80:-.
130:- känns i överkant med den tanke på den servicen man får om nåt felar.
Jag tycker det är dåligt att de inte informerar om att extrabilder kostar 40kr extra. Informationen kommer först när man får betalmailet och då orkar man inte gå tillbaka och göra om.

Eller anser ni att det priset är skäligt?
Nåväl blev så sur jag var tvungen att skriva av mig. =)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Visst kan summan för en annons vara mycket men som sagt är responsen fantastisk. Bilar rätt värderade försvinner fort där jämfört med många entusiatsidor.
Priset för extrabilder informeras du om när du fyller i annonsen...
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Jämför man blocket med dagstidningar så är blocket rena fyndet! Men visst allt har sin smärtgräns fast än är den inte uppnåd för att jag skulle sluta annonsera på blocket.

mvh
Det kostar 90 kr + 40 kr om man vill ha extra bilder.
Klart prisvärt,och ger bäst resultat bland alla annonssajter inkl. denna.
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
inte dyrt om man skriver en vettig annons med vettigt pris!!! då blir man oftast av med bilen!!! Blocket är störst. MVH Micke
Bandbredd kostar pengar. Att visa bilder för halva sverige är knappast gratis. Så någon större vinstmaskin har nog inte blocket skaffat sig med dom där extra 40kr. Det vill säga om dom inte har fast pris hos sin ISP. Då kommer saken i annan dager...
Fast det är lite fattigt att man inte får upp bilderna i större format som hos PowerBörsen.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Eftersom ägaren av blocket betalade 24.000.000 kr för webadressen www.blocket.se så försöker man väl få tillbaka sina pengar nu.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
kom ihåg de gamla goda tiderna när det var gratis att annnonsera där, det var tider det!:)
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Det är väl Aftonbladet som har köpt Blocket av grundarna?
Med tanke på hur jävla värdelöst blocket är rent tekniskt så anser jag att priset är att betrakta som ocker. Powerbörsen är ungefär en miljard gånger bättre användarmässigt för både köpare och säljare!

Men, med tanke på hur bra genomslag man får på sin annons på blocket så är priset rimligt. Men 40 spänn för att öht få ladda upp extra bilder känns som en riktig blåsning. SÅ dyrt är det verkligen inte med bandbredd...

PowerMac,

Jag betvivlar STARKT att blocket.se ligger hos någon isp. Sannolikt så har de en helt egen serverpark = den bandbredd och hårddiskutrymme som några fler bilder förbrukar kostar inte många kronor extra.

Men men, tycker man det är för dyrt så är det bara att skita i att använda siten. Tur det, eftersom alternativet är planekonomi :(

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Herr gaspedal
Perssonligen tycker jag inte det är mycket för en annons med som når så mycket folk, men medela gärna om du hittar nogot bättre annonsalternativ som är billigare och ger lika mycket läsare av annonsen.

Kalle Hansen
Jag är inte kunnig innom it så jag förstår inte vad som är så värdelöst rent tekniskt med blocket? Jag tycker det fungerar utmärkt att lägga ut en annons där. Men som sagt tycker man det är för dyrt så är det ju bara att hoppa över att annonsera via blocket.
Sorry för alla stavfel, tycker verkligen det vore bra med en redigera möjlighet
Måsen
Är man verkligen intresserad av att sälja är det billigt.
För folk som vill kolla intresset kanske det ligger i överkant...

/Mattias
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Man betalade inte 24.000.000 för blockets serverpark/bandbredd, den kostar säker bara en fis i rymden.

Det man betalade för är ju varumärket.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
ehh, betalade inte aftonbladet 180 mkr för blocket för nåt år sedan? det var väl första gången blocket såldes som det gick för runt 20 mkr?

självklart mjölkar de ur så mycket de kan ur annonsörerna, men min åsikt är att de lever farligt. kommer det en ny gratissajt med bra spridning, samtidigt som annonsörerna tycker det blir för dyrt och därigenom slutar annonsera, så försvinner besökarna ruskigt fort. det har hänt tidigare och kommer att hända igen....

hur många lyckas tex sälja sina bilar mha motorbörsen numera? motorbörsen var det enda stället det gick att sälja bilar på för 5-6 år sedan. nu har jag inte sålt en enda bil på en motorbörsenannons på kanske 3-4 år, utan alla mina säljs på PowerBörsen eller på Blocket.

mvh Johan
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
90 eller 130:- är på tok för dyrt,eller på tok för dyrt till vad man får för priset...för efter ca 1 dag så har annonsen kommit så pass långt ner att många inte märker den om man inte söker efter just den modellen.

Om man ska ta dessa priser borde de ju i alla fall ingå fri ändrig av annonsen,eller ett lyft av annonsen eller liknande...nu tar man ju 10:- för ändrig utan lyft tex...

Sen ang dom här 40:- för extrabilderna är ju i princip ren vinst då den lilla bandbredden som blir extra utav dom inte kostar någonting i pricnip heller så..

Sen har dom ju alltid reklam på sidan för olika företag,bara de drar ju hyffsat med pengar.

Blocket går med jättevinster per år,så de är bara för att tjäna lite till man höjer...farligt och dåligt!!!
länka dina extra bilder istället till nån gratis sida
Dubilidu!,

Ja, det lät ju enkelt och bra, men givetvis så tillåter inte "asen" på Blocket att man länkar till andra annonsmarknader!!!

ryk 330xi,

Vad som är värdelöst med blocket:
* Du får inte skriva in hur mycket text du vill
* Du får inte ha hur många, eller hur stora bilder du vill
* Du får ingen statistik på hur många som kikat på din annons
* Besökarna ges ingen möjlighet till någon avancerad sökfunktion (även om just denna biten förbättrats kraftigt på senare tid)
* Du får inte ändra din annons utan att betala för detta.

och så vidare. Samtidigt så är det just enkelheten som gör att blocket.se når ut till så väldigt många människor som det faktiskt gör.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Håller med Kalle helt och hållet. Powerbörsen är väldigt mycket bättre, både för köpare och säljare. Har själv sålt 3 bilar hittils och aldrig använt blocket, dels för alla nissar som ringer och dels för jag tycker powerbörsen är bättre helt enkelt.

Av dessa 3 bilar jag har sålt har jag bara fått några oseriösa svar, resten var mer eller mindre seriösa. Har inte behövt använda "sista priskompis besvärar sig ej" etc etc.

Det tog ju sin tid att sälja men det gjorde man, på ett användarvänligt och bra sätt. Bättre med att vänta lite längre med att sälja bilen än att få otaliga oseriösa samtal med köpare som lovar det ena och det andra (huvudvärk). Dessutom får man väl hoppas att personen som köper sin bil via powerbörsen är lite av en entusiast.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Jag håller också med Kalle.
Det är kanske dags att Autopower drar igång en ny sajt för bilförsäljning med gränssnittet ifrån Powerbörsen.
Hade nog kunnat bli bra på sikt om man haft samma pris som i Powerbörsen och eftersom Autopower bedrivs som aktiebolag så är väl pengarna välkomna. =)

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.