AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.503

Bilvård Stockholmsområdet

Sida 1 av 2
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Tjena

finns någon som kan tipsa mig på en bra bilvårdsverkstad i Stockholmsområdet? Har hittat ett ställe í Sigtuna men har ingen aning om de är bra (Länk. Nån som vet nåt?

bi
10
bimmermaeztro
325 coupe -93
Hej Per jag rekomenderar att du kontaktar Mr.Cap i täby om du vill ha en seriös firma till din ögonsten. Dem behandlar alla bilar som BMW Danderyd säljer beggade vilket gör att dem är mer än vana att jobba med BMW bilar.
MVH Andreas
Bilvårdsteknik:
Länk
Är MYCKET seriösa och trevliga!

Mvh,
/Wille
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ditec är det som gäller om du vill ha det allra bästa
Stockholmsbilvård på Valhallavägen
eller Motorecond i Åhlensgaraget.
Länk
Länk
Bägge är mycket duktiga och har lång erfarenhet.

///MVH Hasso
Länk
På torsdag morgon skall åket till Jörgen på Stockholms bilvård.. får se på fredag hur bra det blir..

Ha en fin..
T
ro
44
roxxs
BMW 130i -06 Saphirsvart
Ska du bara få bilen tvättad invändigt och utvändigt kan jag rekommendera Sigtuna bilvård. Polering o dylikt har jag aldrig testat där.
Hämtade min i fredags från Sthlms bilvård, har bara en saka att säga: VAD BRA DET BLEV!!!

Ha en fin..
T
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
T: Så dom gjorde jobbet från torsdagmorgon till fredag eftermiddag?
Var det en lackbehandling du gjorde?
Vad gick kalaset på?
Funderar på att göra en lackbehandling själv nämligen så jag är lite intresserad och Stockholms Bilvård har jag hört gott om i flera trådar.
Japp, lämnade in den på torsdag morgon och den var klar vid 17 på fredagen. Jag beställde den dyra lackbehandlingen, med DITEC, 6 år med några återbesök. Eftersom jag har en äldre bil så fick de göra en förhandspolering innan den kunde behandlas. Priset för behandlingen var 4000,- plus extra poleringen 800,- totalt blev det 4800,-

Värt varje krona som jag ser det. Behöver inte polera, vaxa och greja själv plus att Jörgen och hans team gav verkligen ett proffsigt intryck. När jag kom ner så avsluta de med sista avtorkningarna för att sen lägga i småblesyrerna med lackpenseln (lämna med en sån (eller ett stift) om du lämnar in bilen, då fixar de även sådana detaljer) Han påpekade de små grejor som han hittat för att informera om vad han sett etc.. så att jag vet vad som är skadat etc..

Jag är helnöjd och kan verkligen, såsom Asken, rekommendera Jörgen på Vallhallavägen.

(Har gjort ett-års behandlingar tidigare på Buff´n Shine och sen så var det ngt annat på min förra) En sån behandling kostar från 2200 - 3000 beroende på vilket ställe man frågar..

*har kastat bort snöborsten*

Ha en fin..
T
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
T: Tack för infon! Ska verkligen ta mig tid att åka tid även fast jag bor i Uppsala. Antar att du har blankaste i bilen i kvarteret nu? :)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Kan hålla med om att Jörgen på sthlms bilvård är mkt duktig! Vi hade vår E60 där till DITEC behandling när den var ny, och det var extremt snyggt polerat!

Bilen var inne till ett återbesök i juli 2005 (ca år 15 månader efter första gången) och bilen var då blank som bara attans ;-) Dock måste jag erkänna att jag inte var lika nöjd efter det besöket som efter det första, då det satt ett par insekter under lackskyddet på kofångaren fram. Det var inte Jörgen som var där, men en annan kille, som sa att sånt går oftast inte att få bort.. Åkte hem och fick bort det direkt vid att polera de tre insektsmärken... Inte så bra om jag får säga det.... Men som sagt bästa stället i sthlm enligt min åsikt.

Hålbarheten är klockren, vattnet samlas dock inte i fina droppar längre, men bilen är mkt lätt och tvätta.. Jag har ännu inte bestämt om jag vill kosta på ännu en återbehandling, då jag faktiskt måste erkänna att jag saknar att själv fixa 100 % puts när man vill :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
A_Persson
Jajamen! Även efter helgen.. :-) Skönt att det varit så pass kallt att det inte blir så skitigt
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Problemet med att lackbehandla är att man inte får vaxa bilen sedan. Jag gillar att vaxa(sic).

//Player
Player: Alla har vi våra laster... ;-)

Själv så är jag sån att jag gärna har en fin bil, men har inte tiden eller lusten att vaxa längre..
porta
Player, inget problem med att vaxa på lackskydd. Men inte så stor vits de första sex månaderna. Själv så vaxar jag ganska ofta även fast jag har Tefcar, PPS, Toughguard, Brightguard, Silverseal mm ståendes på hyllan. Nu kör jag mest med Autosmart-Platinum - Carnauba Gold, Meguiars - 20, Concept - Carnauba Classic, Poorboys - Natty´s Blue. Lackskydden lägger jag på släkt och bekantas bilar.
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Hej

För min del blev det Carwash City på St Eriksgatan. Hade problem med flygrost. De var de enda av dem jag kontaktade som kunde ta bilen snabbt.

Är ingen expert på det här med bilvård men tyckte de fick till det mycket bra. Jag tror de först körde rubbing men då gick inte allt bort (det satt tydligen rätt ordentligt). De polerade det sista försiktigt. Sen helpolering och vaxning. Det gick på 2600:-, lite dyrt kanske men tyckte i a f att det blev bra.

En fråga när jag ändå är i farten. När jag tvättar själv vågar jag aldrig gå på med skinn eller skrapa efter tvätt. Är livrädd för att det ska finnas nåt skit kvar som ger repor. Så har jag gjort i alla år (både sommare och vinter) och tycker att lacken hela tiden sett mycket bra ut. Vad är egentligen den stora poängen att använda skinn eller skrapa, bortsett från att det blir aningen blankare förstås (och att man slipper solfläckar på sommaren). Varför ta denna risk?

Hälsn Per
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
BMW-Per:
Anledningen är väl just att man vill slippa fläckar som blir när vattnet torkar.

På våra bilar brukar jag torka med diverse skrapor och skinn efter tvätt förutom på 325an som är Orientblå.
Den får antingen ta en sväng i +100km/h så att den torkar eller Lahegas Autotork som jag kan rekomendera.
Annars får den torka över natten med lite fläckar som följd.

Nackdelen enligt experterna som jag har förstått det är att "vattenpölar" på bilen kan bränna lacken vid starkt solljus, ungefär som ett förstoringsglas, dock inget jag har varit med om.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Tack Fredrik. Men vad är Lahegas Autotork för någonting?
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
OK, har googlat och vet nu vad det är för någonting. Men kunde inte hitta nåt som sa var man kan köpa medlet. Nån som vet?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Autotork köper du lätast på Autoexperten. Länk

Jag har dock ingen erfarenhet av det vid vinterbruk, bör dock fungera bra om det inte är frysgrader. Lycka till.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Bl
11
Blåranden
328 Ci -99
BVC i Haninge, Mamsen lämnade sin Z3a där förra året och det blev kanon. Dom har nu bytt ägare
men killen verkar vara seriös , har 7 års erfarenhet i yrket och har jobbat med Ditec och mr Cap innan.
Handtvätt kostar 150 kr och bilen blir verkligen ren !

Värt att testa !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.