|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Nån som vet varför BMW o Mercedes inte planerar att delta på Stockholms bilsalong i vår? Verkar rätt dumt, kan man få bättre reklam nånstans? BMW har ju lite nyheter på g. Keep Your Distance! | |
| Va?! var har du läst det? Jag hoppas verkligen att dom deltar, man ska ju dit :) | |
|
Dom kanske brände allt krut i Frankfurt M.M:)) Mvh Danne |
|
| Mercedes skyllde på "många produktlanseringar 2006" och BMW på att de når sina "kunder" på annat sätt.... | |
| jag gissar på att dom är sura för att dom ej kunde förhandla ner hyran för mässplatsen. | |
|
Clubsport: Vill minas att det var ett svar i Dn ngr veckor sen om det kommer tyvärr inte ihåg vad svaret var sorry. Kan ha varit i stil med det är för liten mässa etc tror inte att MB skulle vara så därför beslut sig kanske även bmw för att inte delta. |
|
|
starre: Liten mässa? Det gäller att ha näsan i vädret nu när dom säljer bra... BMW vinner ingenting på att inte vara med. Stockholm Open duger visst.. Keep Your Distance! |
|
|
Det suger anka att de inte är med. Tråkigt. /Micke |
|
|
De är riktigt dåligt att dom inte kommer..men är de klart då? att de inte är mest rykten och så? Fast de är ju minst lika dåligt för mässan då dom med all säkerhet skulle tappa ett antal besökare... Om de handlar om pengar kan de väl inte röra sig om så pass mycket pengar då stockholms mässan är ganska liten om vissa andra runt om i europa,tex frankfurt...vilka pengar dom lagt där! |
|
|
Haas: Stod i en ledare i nån av biltidningarna att BMW och Daimler Chrysler inte hade för avsikt att medverka i år. Måste ringa och höra mig för lite på måndag. Keep Your Distance! |
|
|
Jag har frågat.... Anledningen är, att BMW anser sig nå ut bättre till sin 'målgrupp' genom att satsa på att synas vid de sportevenemang man sponsrar. Det handlar främst om tennis (Stockholm Open) och segling (Americas Cup/Louis Vouitton-seglingarna i Malmö i höstas t ex), samt att synas i 'exklusiva' sammanhang där folk med mycket pengar samlas. Tanken är att satsa marknadsföringspengar där flest potentiella kunder finns.... tydligen bedömer BMW (och Mercedes med, verkar det) att besökarna på Stockholms Bilsalong är fattiglappar som inte köper deras bilar, i alla fall inte i en omfattning som rättfärdigar kostnaden att delta. Kanske har man rätt på kort sikt, men i det långa loppet tror jag man tappar i anseende. Undrar förresten om det är en tillfällighet att inte heller Merceres deltar? BMW Group Nordics VD Christer Stahl rekryterades ju från just Mercedes för ett par år sedan.... /// Gunnar E. |
|
|
Länk Under "för besökare" --> "Utställande företag" finns varken BMW eller Mercedes med så det stämmer nog tyvärr. Mvh Johan |
|
|
Gillar inte den här snobbinriktningen som BMW har tagit på senare tid, Keep Your Distance! |
|
|
Fler och fler anledningar att inte välja BMW nästa gång...( Min ex: Länk |
|
| BMW var inte på Bilmässan i Helsingfors på hösten... Går för bra kanske? | |
|
Dom håller verkligen på att balla ur, duger inte vanliga arbetares pengar för bmw längre. Sponsra den allra slemigaste av "sporter" som segling man vill bara spy eftersom man är med och betalar kalaset. Dessutom ger dom bort en ny bil som vi andra ska betala till en fundamentalist som påven som dessutom leder en sekt där många av ledarna är pedofiler. Men det är klart vill dom inte ha en som kund längre så lägger jag gärna slantarna nån annanstans. |
|
|
mattias h: starka ord... men jag måste nog hålla med dig om det mesta, inget fel att sponsra alternativa sporter, men man ska inte glömma VAD man bygger och VEM som köper det man bygger... Min ex: Länk |
|
|
b97_knl: Exakt för vem köper 99% av bilarna , istället för att ösa ut en massa pengar på fjant kunde dom ge bonus till trogna kunder som ser till att skiten går runt. På den tiden man körde audi blev man alltid bjuden på olika evengemang och dylikt nu får man inte ett skit. |
|
|
Då är dom väldigt farligt ute om dom skulle tänka så,att dom når sin målgrupp på annat sätt. Största delen gör dom nog de,men dom sista värdefulla procenten då? Visst finns de pengar inom tennisen och seglingen,men hur stor målgrupp är de igentligen i sverige? Sen ang bilsalongen att de inte skulle vara rätt målgrupp för Bmw,lär ju passera ett antal personer under mässan som ingår i deras sk "målgrupp" Nä,dags att tänka om lite kanske bmw!!? |
|
| Tydligen vill dom förknippas med hockey och djurgården. Fick en inbjudan till att se djurg-mora. | |
|
Clubsport: Nu vet jag inte hur många % som utgör Sveriges försäljning inom hela Bmw Group world Wide, men jag tror inte att det utgör många %. Med all säkerhet så är det mindre än 10% medan ex Bil salongen i Tyskland däremot är något bmw vill synas och Detroit mässan. Du får tänka på att Sverige bara har 9miljoner vs Tyskland 70-80miljoner.Om jag hade fått en budget på x miljoner så hade jag nog oxså valt att sponsra olika vip event vs att ha en mässa för ett fåtal köpande kunder på en mässa i stockholm, bmw når ut till sina kunder i alla fall oavsett om de är med i en bil mässa eller inte. Däremot når de sina vip kunder på ett bättre sätt om de anordnar dessa vip event för en utvald bra köp grupp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.