AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
14.685

Rostar E39 så mycket

Sida 2 av 4
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Har nu sedan en vecka tillbaka en 525 iA touring M-sport 02 import!
Helt underbar bil, men...... Idag var jag hos BMW handlarn för att avaktivera passagerarairbag, vad hittas då, på en i övrigt pedantskött o okrockad bil??? Jodå, rost i bakluckan!!!! FYY FAAAN va sne man blir! Men serviceminded som dom är så erbjuds jag ett luckbyte när det passar mig! Såg och hörde för övrigt SKRÄCKEXEMPEL om lite äldre E39or, så ni som tror /tycker att era 96-97 är rostfria....dream on! Sorry, men jag tror inte på det iallafall!

Egentligen borde ALLA köra BMW!
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
hur många år gäller garantin på en e39a
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Min -98, 540i är helt rostfri. Inte ett spår faktiskt.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Ahmo>> 6år från första registrering, Bmw är hårda med detta!

mvh
martinv8
Inte lustigt att BMW rostar!!, jobbar som bilplåtslagare och har satt kapen i MÅNGA bmw. Finns i princip inget inv rostskydd. Märkligt men sant.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Min är har Dinitrols Länk största rostskyddsbehandling. Som följs upp vart annat år. Detta är en självklarhet enligt mig om man har en fin bil oavsett märke och har för avsikt att behålla den ett tag.
Jag tvivlar på att något bilmärke har ett så bra rostskydd att det inte går att förbättra.

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Min pärla: Länk
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Har en svensksåld 523 98 sedan som har gått 26200 mil och ingen rost. peppar peppar! Och bilen är inte pedantskött heller. Har massa repor, tvättas och vaxsas inte ofta. Jag byte bara vänstra plåten på B-stolpen och that's it.
mvh.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Ni som skriver att era bilar är "rostfria" hur noga har ni kollat insidor av dörrar, bagageluckor, huvar ,fågelbadet osv. med ficklampa att kittskarvarna inte börjat "ådra" sig, väldigt svårt att se detta om bilens färg är åt det mörkare hållet.

mvh
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Jag kollar då och då på dörrsidor, underkant och bagagelukan. Fågelbadet jag tankar ju minst två ggr i månaden och altid kollar noga där. Jag går inte med ficklampa och kollar varenda skarv och sånt men jag tittar runt då och då och har inte hittat någon rost hittills.
mvh.
Min 2002 525 iAT har gått knappt 12 800 mil handtvättas, är Mr. Capbehandlad och är fantastisk vacker och helt rostfri.
dåligt om dom rostar så mkt tycker jag, en så ny bil borde vara bättre rostskyddad

Audi verkar ha ett mkt bra rostskydd, mercedes har väl också haft en massa problem?
Dart: Yes TIllsammans med en kamrat gick jag igenom cirka 30 e-klasse av förra modellen som var mellan 6 och 4 år gamla. ALLA uppvisade rostangrepp. Vik undan gummilisten i dörrarnas överkant på den modellen och där finns rost, Öppna motorhuven och lyft blicken, åter rost, titta på infästningarna till motorn i mottorummet, rost igen.
Sedan åkte jag till BMW istället. Keine Rostangriffe. Alla bilar i toppskick. Hade vi inte varit noggranna rostdetektiver hade jag inte varit på detta forum idag utan motsvarande Mercedesforum och bara gnällt om rosten.
Audi tittade jag aldrig på, men kamrater med sådana klagar över mycket, men inte rosten.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

mvh
Jo
109
Joni_535
e39 525i touring -02 "Stockholm open edition"
Dart, Audi rostar inte så mycket pga helgalvaniserad kaross... Har själv en pedantskött 535 -97 som är Mr.Cap behandlad och hittills har iaf inte jag märkt av någon rost... visste dock inte att det var ett så stort problem på e39:an... ska kolla detta mycket noga...

M-Power...
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
Min 523 -96 har rost i nedankant på bagageluckan och på höger bakdörr i en skarv båa skall bytas när pengar finnes. Garantin har ju gått ut för länge sen. Annars är den rostfri, är nogrant kontrollerad av firman som gjorde rostskyddsbehandling på den när jag köpte den i somras.
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
Kan tilläggas att den har gåt 19600mil.
Jo
109
Joni_535
e39 525i touring -02 "Stockholm open edition"
nu efter en ordentlig titt över allt på min annars mycket fräscha -97:a, så hittade jag tyvärr en liten bubbla i "fågelbadet"... Men men, det fanns inget vid några skarvar, gångjärn eller bagage lucka som tur va.... man får väl vara riktigt noga med att torka av bilen efter tvätt i framtiden...

M-Power...
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ingen rost på min heller änn så länge(ta i trä)
te
92
te
325 cab -91
325 touring -91
Åk till BMW och visa bilen (dom som har garanti kvar) så byter dom delar för er MYCKET BRA MED DET UNDER GARANTITIDEN
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Hmm, E39 blev ju vald till bäst bil av både press och ägare flera år i rad... låter inte som en rostburk. Mina föregående BMW e30,e32,e34,e36 har varit betydligt "rosttrögare" än medelbilen (de som inte var rostfria)

Är i färd med att köpa en 528iA sedan -99 som gått 13000 mil. Får nog kolla objeketet noga då rostskyddsgarantin inte gäller längre.

De där "kittskarvarna" på insidan av dörrarna, kan nån beskriva närmare var de är?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.