AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.490

740 stil

Sida 1 av 2
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Hur man kan spöka ut ett fordon?Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Det där såg ju inte så läskigt ut, har sett betydligt värre! Fyra utblås skulle man ha, dock föredrar jag Mercedes-stil (ovala).

Wilhelm Svenselius
Sa
45
Sakarias
523i M-sport -00 Imolaröd
Gryyymt läcker!
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
antar att jag inte har så bra smak då för inte skulle jag tacka nej den inte!:)
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
helt ok om man tar bort den fruktansvärt fula vingen...

BMW CS #5139
Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
Håller med J.l: Minus vingen så kör vi... För övrigt skulle jag vilja ha ett lite mulligare ljud från min 8:a. Några ideer? Inte mycket men bara lite mer sound utan att det stör.
Eftermarknadsstyling är verkligen effektivt för att degradera en stilig sjuserie till en så kallad kokainsläde... Inte kräkfult, men så fel, och så smaklöst ändå.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Kalle,

Touché!

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
De är kanske ett tappert försök att hämta upp det enormt dåliga andrahandsvärdet? :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Kasta vingen i huvudet på ägaren så han fattar att den ska bort,, Ush.. Gillar dock AC's bakrutevinge. Sen ska det vara lite störra ovala utblås om man nu ska ha 4 stycken.
Det finns bara två E38:or som passar bra med fyra utblås:
Alpina B12 5,7
Alpina B12 6,0

Mvh,
Kalle

Sa
45
Sakarias
523i M-sport -00 Imolaröd
Får man fråga vad åldern är på er som "Tycker till" själv så tycker jag att den e bara för läcker, vinge eller ej så är det en fröjd för ögat, det är ju trots allt en Bmw
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kalle: Du syftar på att det bara är B12:orna som "ska" ha fyra utblås för att de kom så från fabrik antar jag? Nu tror jag att de flesta när de ser en sådan där bild tänker på om det ser bra ut, inte om det är "rätt" på den bilmodellen.

Min E38 är för övrigt ostylad, men jag har bytt ut kylargallret mot ett från en 750 eftersom det är snyggare (740 och 750 har som bekant lite olika kylgaller). Gör det också min bil till en "kokainsläde", eftersom jag har satt på en del som inte såg likadan ut från början? Om svaret är nej så borde ju fyra utblås också vara OK även på en icke-Alpina, så länge utseendet är motsvarande.

Wilhelm Svenselius
Jag tror jag talar för fler än mig själv när jag säger att det ser skrattretande ut med fyra utblås på E38 såvida inte bilen har ett snyggt spoilerpaket = en av få spoilerpaket som inte gör bilen kebab-vulgär är Alpina = Alpina B12 är den enda som klär med 4-blås :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Sakarias, min ålder framgår i min profil... 21 år gammal är jag.

Wilhelm, Nej, i likhet med E38B12 så tycker jag att fyra utblås ÄR väldigt snyggt på Alpina B12. Det är även väldigt snyggt på trådskaparens bil, eftersom han har eftermonterat hela B12-spoilerkitet med tillhörande 4 utblås. Här är det alltså snyggt även fast hans bil inte hade det från fabrik (så som jag förstått det, WAN själv får gärna korrigera om jag har fel). Om du monterar Alpina B12-kit på din bil så blir det förstås också snyggt! Om du däremot bara köper fyra utblås och snidar dig själv, eller gör som på den länkade bilden, blir det kokain-varning. En annan E38 som var smakfullt stylad, utan kebabvarning, var den "Lazze" ägde för några år sedan.

Mvh,
Kalle

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kalle: Tack för förtydligandet. Får väl leta reda på ett B12-kit den dagen jag monterar fyra utblås så att även puristerna blir nöjda :)

(För övrigt är jag 22 år ifall nån undrar. Såg inte frågan förrän nu.)

Wilhelm Svenselius
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
håller för en gång skulle inte riktigt med kalle..
tycker faktiskt de kan se snyggt ut med 4x utblås på en E38 även utan alpina-kit och liknande. fast de skall helst kompletteras med klarglasljus och vita blinkers och 18-20" fälgar.. har man 16" org samt orange blinker ser de väl rätt billigt ut..

dock är de nog ingen större risk att jag skulle sätta kapen min vagn för att att bygga om utblåsen.. är org. fantast med förkärlek för oskruvade bilar..

BMW CS #5139
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Snyggt med blås på varje sida om det är välslöjdat som på bilden, sen om det rätt att misshandla en Bmw så tror jag att merparten av befolkningen tycker det är snyggare än solkiga originalpipor.

mvh
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Jag tyckte bilen var snygg, fick känslan av att vingen passade in i övriga stuket. Men jag gillar ju å andra sidan vita blinkers också :)

Min bil: Länk
fjamsetramsa
sketsnygg
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
snygg men jag själv skulle vilja ha ett ovalt på varje sida

M5 THE REAL POWER
740IA ALPINA POWER FUNKAR ME
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.