|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
spoolshow: Jag krängde på mina på fälgarna för någon vecka sedan så nu är det bara att invänta våren, den är faktist snart här även fast man ej kan tro det när man tittar ut. Jag hoppas att vi gjort ett bra val med SP Sport maxx, jag har bara hört gott om dessa däck än så länge. Men man är väldigt sugen på att testa de och se ifall de lever upp till det man hört! Mvh. Bjarre |
|
|
Jasså! Trevligt! Själv väntar jag in mina Breyton Inspiration från fälgfixarna! Skall bli mkt kul att se hur de blev! Kommer med Dunlopdäcken på. Skall som sagt bli extremt kul att se om däcken lever upp till det goda rykte de har :-) Men det tror och hoppas jag! Snart bart ute! om sisådär 2 månader... :-( En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
Smiley© |
Tjena! Tänkte lyfta denna gamla tråd för nu ska jag köpa nya däck (och fälg) till bilen. Bjarre och spookshow och andra som kört på Dunlop sport maxx i sommras kan väl tala om lite vad ni tyckte om detta däck, gärna jämföra det däcket med andra bra däck så som Michelin Pilot Sport PS2, Bridgestone Potenza RE050A om ni har nån erfarenhet av dom. Spårkänsliga? Grepp vått och torrt? Slitstarka? Bromsförmåga? Lite såna detaljer skulle vara intressant att få höra. Jag vill inte ha däck som är mer spårkänsligt än andra däck för jag har redan problem med det idag, så det är däckets viktigaste egenskap för mig just nu. Jag kör aldrig på bana och kör bara 500mil om året men vill ha ett bra däck iaf. Tänkte köra på dimmensionerna 8x18 + 235/40/18 och 9x18 + 255/35/18. Någon som har kommertarer om det, går dom dimmensionerna bra ihop? /Thomas |
|
Har Continental Contisport 2 på min M5:a. Jag e skit nöjd med dessa ja. Skulle inte byta till annat märke ///Micke |
|
|
Hej! Skall börja med att säga att jag är långifrån en däckexpert men skriver ändå några rader: Jag körde på Dunlop SPSport maxx på M5:an (e34) och var överlag mycket nöjd med dessa däck. Jag körde relativt lungt med min M5:a så jag pressade sällan däcken för fullt. Men det jag kom fram till var: "Bra" slitstyrka, körde nog 1500 mil förra året och inget nämnvärt slitage. Bra grepp vid torrt väglag och utan överraskningar när det börjar släppa. Jag kände ej av några direkta spårningstendenser Greppet vid vått väglag något sämre vid högre fart, dock inte dåligt. Jag tycker personligen att däcket var "snyggt" om det nu spelar någon roll. Däcket var också mycket tystare än Pilot Sport 1, detta berodde nog dock på att Michelin-däcken var slitna. Sammanfattningsvis kan jag varmt rekomendera detta däck! Jag körde tidigare på Michelin Pilot sport 1 och det var jag missnöjd med, dock var dessa slitna! Jag satt i samma sits som du för ca. 1 år sedan och velade fram och tillbaka jag tror nog att alla de kända däckmärkerna så som Michelin, Continental, Bridgestone mm är helt ok och ja har svårt att tro att man skulle bli direkt missnöjd med dessa. Jag har även en Audi A3:a som jag kör med Eagle F1 (nya) och dessa är också helt ok. Men håller nog ändå Sport maxx som strået vassare. Om jag hade varit i din sits i dag hade jag köpt något av följande däck: Dunlop SP Sportmaxx, PS2 eller Continental Contisport 2 |
|
Gemini__ |
Kan rekommendera Bridgestone Potenza RE050A, har dessa däck monterade. De ger i mitt tycke en bra känsla med bra fäste i så väl vått som torrt. Slitstyrkan är bra, denna bild är lite missvisande bara: Länk =) Mvh: Thomas |
Smiley© |
Tackar för informationen :-) Nu har jag bestämmt mig vad det blir för däck, det känns som om det blir en liten chansning att köpa däck vilket jag än väljer eftersom jag inte har någon erfarenhet av prestanda däck. Jag valde Dunlop Sport Maxx, pga att jag fick höra att det däcket har lite mjukare däcksidor än Bridgestone däcket, en mjukare däcksida är till fördel för mig som har en del spårningsproblem med mina gamla (6+9år) Bridgestone B530 däck. Hur får man bakdäcken att hålla i 9 år på en M5a? Det är ca 5mm kvar och dom vägrar slitas mer, jävla plastpuckar! Så för den intresserade blev min nya hjuluppsättning: Dunlop Sport Maxx 235/40/18" + Rial Nogaro 8x18" Dunlop Sport Maxx 255/35/18" + Rial Nogaro 9x18" Tänkte köpa 265or bak för syns skull först men det blev original bredd iaf. Ska bli intressant att testa dom nya hjulen och se om lite om mina spårningsproblem försvinner. /Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.