|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
mAnGe-9: Behöver man inte ha bilen på sig själv ? Du det var som fan! Jag tror det finns ganska många som anser att så inte är fallet... |
|
|
Highway Star Jo för det är ju "jätte" många som har den på sig själv ska du se! *not* klart man borde ha det men så är inte fallet! det är ju upp till var å en vem dom har bilen på! men självklart borde man ha den på sig själv! |
|
|
Vad gäller M3:orna är det säkert inte så många som har den på sig själv just pga kostnaden.. Akta dig lite för liknande inlägg på sådana här forum då du äger en M-bil själv. Har hört rykten om att försäkringsbolagsagenter läser inlägg på detta och liknande forum ;). Hur som helst. Den dagen man är inblandad i en allvarligare olycka så ångrar man sig snabbt ifall man inte har en "egen" försäkring på bilen... |
|
|
Höll på att köpa den...fan den försvann fortare än en avlöning! :-) Grattis till köparen, vilket KLIPP! |
|
| Vad kostade den... | |
|
Den kostade 67 000 kr, 94, 13 k mil. mAnGe och Highway star, det finns bra sätt att ställa den på någon annan. Jag ställde bilen på farsan, sen betalar vi extra för att jag ska få köra bilen. Cirka 7000 + 3000 kr istället för cirka 30 - 40 000 kr om den stått på mig. |
|
|
Vet inte om det skulle vara värt 10.000kr/år för att åka oförsäkrat.... Flåklypa |
|
|
Försäkrat intresse är lite som pokerspel om det inte händer något på tre år och man betalat premie på 30 papp så är det en förlust, men att stå utan ersättning eller nersatt ersättning är heller inte kul...huu,Så länge man inte bor 30-100 mil från försäkringstagaren och nämner i Fbrevet att förare under 25 kör bilen med så har man en ganska stor chans att klara sig med ersättningen,försäkringsbolaget måste bevisa att det är försäkrat intresse! Ett tips är att inte sätta M3 eller R1 på gammel mormor på 87 bast för det väcker sort intresse hos skadereglaren och det händer att dem ringer till gammelmormor och fråga lite lätta frågor som tex hur många växlar bilen har osv. Highway Star: inte för att jag är Agent men jag jobbar på försäkringsbolag Så passa er :-) Mpower |
|
|
Flåklypa, jag tycker det är värt 10 000 kr för att åka helförsäkrat. Sen finns det alltid "hål" i försäkringssystemt, försäkringsläggaren kan tex av "misstag" välja fel bilkod så en M3a blir försäkrad med priset av en 325:a. Det ligger inte i försäkringstagarens ansvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.