|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Om det inte är någon som vill lura folk på handpenningar så undrar jag när den här annonsen försvinner? Hoppas den försvinner fort annars oroar jag mig för värdet på våra E36or. Eller verkar det inte vara en fin bil till ett väldigt bra pris? Länk | |
M3-lappen |
haha skapligt pris.. |
|
Nja, rätt skeptiskt där. Antingen är det som han skriver att bilen måste bort, då kanske den måste bort.. Efter stor kontroll kanske det visar sig vara ett så kallat "klipp" Annars är något lurt, importerad april 2005, dock av samma person som säljer den idag. Miltalet är mellan 13-14", en vanlig siffra man skruvar bilar till. Men annars så verkar själva bilen rätt fräsch om vi skiter i historiken. En orginal M3:a utan massa lexus ljus, enorma vingar etc. Värt att kolla upp den bilen om man jagar M3 med den mindre motorn.. |
|
|
Verkar tyvärr vara ett rimligt pris numera, skillnaden är väl kanske att han redan dragit bort prutmånen. I de flesta andra annonser så verkar priserna inkludera ca. 20000 i prutmån. Jag blev erbjuden 50000 :- av en handlare när jag funderade på att byta in min bil. Det budet tog jag dock inte, men mellan 70 - 90 000:- känns väl ganska timligt för en ganska välskött bil av 93-94 årsmodel. Obserevera att det bud jag fick var endast av en handlare, flera andra som jag diskuterat med har väl lagt sig närmare 70 000:-. Beror ju mycket på vilken bil man vill byta mot också. mvh/Flisan |
|
|
Tycker att priset helt klart är misstänkt lågt. Så billiga är de inte ens i Tyskland. Bilen ser dock fin ut, och är värd en kontroll! Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
Grubbe |
Det känns skönt att även M3 E36:an börjar komma ned i realistiska priser. Den bör egentligen inte vara värd mer än M5:an på ~50k med 286hk motorn. |
|
Antar att det är samma M3:a som annonserades tidigt i våras med engelska reg.skyltar i Umeå... Tror den var ute för ungefär detta pris även då, fast obesiktigad. 67.000kr för bilen nu är inte alls orimligt pris isf. _____ Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Antar att du menar denna Länk Verkar ju inte direkt vara något att ha men det kanske inte är samma bil? ___ //Ulf |
|
|
Är rätt säker på att det inte är den som stod i umeå, om ja inte kom ihåg helt galet så är de hans som kör med den nu och en kompis som importera den från början. Bilen gick då bra den lilla sväng ja åkte den och den ser fräsch ut, har inte synat den så noga dock. MvH Björn |
|
|
Grubbe! jag håller inte med dig riktigt! Om vi exempel tar en volvo 850R eller T Gul från 94 en sån kostar idag som en m3 från 94 ungefär mellan 70 - 100 tusen! Men det konstiga är att nypriset på volvon var ca 300 000 medans m3an kostade ca 500 000! M3an hade ett värde på 200 000 mer när den va ny en volvon men ändå kostar dom lika idag!! Jag anser att m3an borde igentligen ligga runt 140-150 tusen idag! att priset gått ner så mycket på m3an beror på att det finns alldeles för mycket skräck exemplar av dom som säljs billigt å det gör att alla m3or sjunks i värde! För många människor tror att bara för att dom sett en m3 på blocket för 69 000 så tycker dom inte att nån annan m3 ska kosta mer heller! |
|
| En anledning till priserna är lika trots nypriset är väl att en 850R är billigare att äga. Och mAnge jag håller med dig om att det är synd att priserna på dem fina exemplaren sjunker bara för att liken sätts ut på blocket billigt. | |
| Bilen är mkt bra, det finns alltid nån petitess men till de priset är det ett klipp! | |
|
Nu ligger du på minus Grubbe. ! :) Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Grubbe jag hoppas M3an kommer ner i realistiskapriser snart, Den bör egentligen inte vara värd mer än M5:an på ~170k med 343hk motorn. :P |
|
|
tokerik: Touché.. =) MVH M3:an avställd 20051028, 77871 km - Länk |
|
|
Tyvärr så pressar försäkringspremierna ner M3 priserna i botten. Hur kul är det att betala 30-40'/år och hur många 20-25 åringar har råd med det? Bilen är så pass gammal att den inte direkt vänder sig till välbetalda kunder. Mvh Marin |
|
|
marin! jag betalade då inte mer en 7500 i helårsförsäkring på den jag hade!Man behöver ju inte ha bilen på sig själv!!Men bor man i sthlm området blir det ju dyrare! men är det så dyrt att man inte har råd å äga den ge den kärlek tycker jag man kan köpa en annan billigare bil så man slipper se massa vrak ute!det finns ju alternativ ju! Ärligt så tror ja inte en Volvo 850R är så mycket billigare äga heller! |
|
|
Då var M3an borta från blocket. Bara att gratulera den smarta kille som köpte bilen. Synd att vissa handlar medans andra spekulerar! Han har gjort ett klipp! |
|
Hawar |
Annonsen finns kvar.. i allfall när jag klickade på länken |
| Den finns i din webbläsares cache minne. Annonsen är borta och resten är spekulation. ;) | |
| Jag är ändå lite nyfiken på hur skicket på bilen var, jag hoppas att bromsar var slut, däck slut, vanos rassel osv, men som jag har för mig så var den nybes ua. Skulle kännas lite bättre då = ) Annonsen försvann iaf inom 24h. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.