AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.318

Hur ser folk på BMW-ägare?

Sida 7 av 7
Helgonet:
du står väldigt långt ifrån det Mugge säger i sitt inlägg, allra överst, direkt under mitt, som startat tråden!
Jag vet inte vem som är mest patetisk; tjejerna som tar en kille beroende på vilken bil han har , eller killarna som säljer sig så billigt!

Undrar just om tjejen gör slut om bilen kraschas/säljs!
lepasha: jag svarar bara på rubriken.
det har som sagts gjort flera tester av tidningar där den typiska bilföraren förknippats med en viss bil. sen hur ni tolkar resultatet är upp till er
sen vem som är mest patetiskt ligger i "the eye of the beholder"

"Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower"
Du avslutade med att det viktiga är ju vad tjejerna tycker. Det tycker jag är stor skilland mot att "bilföraren förknippas med en viss bil".
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag tror att invandrare kör BMW lite av denna anledning.. eller rättare sagt jag VET att vissa invandrare kör BMW av denna anledning, kan även gälla vissa svenskar: jag känner några invandrare som har nyaste mobilen, finaste kläderna, dyraste halsbanden mm och en BMW. Detta för att de ska se bra ut utåt. Alla dessa saker de har e väl lite status för dem... de bor sedan hela familjen 6st i en liten 3a i de billigaste området. Det är nog viktigt för dem att de ska se bra ut utåt och kanske krigar de lite mot varandra om vem som har de bäst.. BMW är status för dem, och verkar vara det oavsett modell... Jag ser inte BMW som ett status märke i den bemärkelsen att de är dyra.. Snarare att de är underbara bilar på många sätt.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Den här tråden börjar mer likna "Hur ser BMW ägare på andra BMW ägare"
kilroy
Forry*

Alldeles riktigt, Forry...av den enkla anledningen att man till viss del blir betraktad utifrån perspektivet "hur man ser på sig själv"...

Rubriken "Hur ser folk på BMW-ägare" rymmer ju också perspektivet "hur BMW-ägare ser på andra BMW-ägare....

Just frågor på temat "Hur andra människor ser på andra människor" är oftast rätt komplexa...vilket vi ser prov på i denna tråden.

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

Visa användare
1.026
Forry
523i -97
kilroy*
Kanske därför jag aldrig råkar ut för att folk tittar snett på mej för min bils skull.
Kanske just därför att jag inte bryr mej om dom bor 17 st i en etta, eller 1 i en villa, har senaste rolexen, flashigaste nallen, kör en bil dom inte vet modellen på och jag inte förstår texten på deras musik.

mvh
Göran
en liknande diskussion förs här:Länk
Henke lexus: jag får inte upp nåt när jag klickar på länken..raderat??
LePascha: jo den tråden blev visst raderad. Diskussionen urartade troligtvis, jag han tyvärr inte läsa dom sista inläggen.
Ok, hoppas inte det blir på samma sätt här! Tycker jag fått nog med åsikter och skall inte följa upp flera svar här!
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
LePascha*
AP,s vägar äro outgrundliga
Forry: You wish!! :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.